Så spelar du Broken Age med retro-grafik

Robot
Inaktiv
Så spelar du Broken Age med retro-grafik

Om bara videon inte var komprimerad till döds hade man kanske sett hur det ser ut.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Om bara videon inte var komprimerad till döds hade man kanske sett hur det ser ut.

? Fungerar utmärk i 1080p.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Överdrivet pixelerat tyvärr.

Pixelgrafik som i Monkey Island eller Legend of Kyrandia är underbar att vila ögonen på men den här falska pixelgröten är direkt ospelbar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gillar verkligen att dom lagt in den här funktionen. Det var ju trots allt den här grafiken man lärde sig känna och älska Schafers gamla mästerverk.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hydraah:

Om bara videon inte var komprimerad till döds hade man kanske sett hur det ser ut.

? Fungerar utmärk i 1080p.

Nu så! Jag tittade i 1080p innan men av nån anledning ser det hästlängder bättre ut nu.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hydraah:

Om bara videon inte var komprimerad till döds hade man kanske sett hur det ser ut.

? Fungerar utmärk i 1080p.

Nu så! Jag tittade i 1080p innan men av nån anledning ser det hästlängder bättre ut nu.

Hehe well done!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Överdrivet pixelerat tyvärr.

Pixelgrafik som i Monkey Island eller Legend of Kyrandia är underbar att vila ögonen på men den här falska pixelgröten är direkt ospelbar.

buhu, spela utan det då om du gnäller så mycket.

Medlem

Det ser ut som ett spel som skulle kunna ha varit på den tiden men om man spelat de spelen så ser man med en gång skillnaden. Hade mycket hellre valt ett "retro interface" för det hade säkeligen gjort spelet svårare. Ta bara ett spel som Tex Murphy, de två första spelen var mycket svårare än den tredje delen tack vare att man i del tre slapp s.k "pixel hunting".

Men oavsett så är det en kul grej som någon i teamet tydligen skapade på sin fritid, hoppas på att någon, eller samma person, skapar en patch eller liknande för att verkligen få spelet att bli retro för det var vad de från början pratade om, ett "old school" adventure spel likt de spel som LucasArts gjorde när de var som bäst.

Medlem

Tycker det mest var en kul gimmick.
Spelat igenom spelet nu och aktiverade det kanske totalt 10 sekunder på hela tiden.

Det tog 4 timmar att klara Act 1 och jag tycker jag fick en bra story. Bra spel.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av SID 6.7:

Överdrivet pixelerat tyvärr.

Pixelgrafik som i Monkey Island eller Legend of Kyrandia är underbar att vila ögonen på men den här falska pixelgröten är direkt ospelbar.

buhu, spela utan det då om du gnäller så mycket.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Medlem

Ser inte bra ut alls, så ser inte retro pixel art ut. Kolla på de gamla spelen och jämför.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

What??? Att göra något suddigt och pixelerat är inte samma sak...

Medlem

Dåligt, ser ju ut som de lagt på ett suddigt filter som de sedan pixelifierat.

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ser inte bra ut alls, så ser inte retro pixel art ut. Kolla på de gamla spelen och jämför.

Kan bara hålla med. Dom flesta spelmakare (indie) som ger sig på "retrolooken" i sina spel misslyckas fatalt då dom riktiga pixliga retrospelen faktiskt är snyggare och mera stilistiska än gimmick retro.

Idag finns inte finessen och hantverket kvar, den dog ut med dom pixliga spelen sent 90-tal.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hipshot:

Ser inte bra ut alls, så ser inte retro pixel art ut. Kolla på de gamla spelen och jämför.

Kan bara hålla med. Dom flesta spelmakare (indie) som ger sig på "retrolooken" i sina spel misslyckas fatalt då dom riktiga pixliga retrospelen faktiskt är snyggare och mera stilistiska än gimmick retro.

Idag finns inte finessen och hantverket kvar, den dog ut med dom pixliga spelen sent 90-tal.

Tror det handlar om pengar, det finns ju folk som kan göra det, kolla på t ex Fester mudd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Intressant med pixelgrafik. Jag kan tycka gamla spel är riktigt snygga, eller ja vackra på ett estetiskt sätt. Medan gamla 3d-spel som typ Zelda Ocarina of time eller Final Fantasy 7 (som jag verkligen älskade) är helt ospelbara idag pga ärtsoppan till grafik.

Bara jag som tycker så?

KoP
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hipshot:

Ser inte bra ut alls, så ser inte retro pixel art ut. Kolla på de gamla spelen och jämför.

Kan bara hålla med. Dom flesta spelmakare (indie) som ger sig på "retrolooken" i sina spel misslyckas fatalt då dom riktiga pixliga retrospelen faktiskt är snyggare och mera stilistiska än gimmick retro.

Idag finns inte finessen och hantverket kvar, den dog ut med dom pixliga spelen sent 90-tal.

Tror det handlar om pengar, det finns ju folk som kan göra det, kolla på t ex Fester mudd.

Fester Mudd hade jag totalt missat så tack för tipset. Nu ska här liras!

1
Skriv svar