Resident Evil 4 Ultimate HD Edition kommer till PC

Robot
Medlem
Resident Evil 4 Ultimate HD Edition kommer till PC

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

de har inte ens förändrat / förbättrat grafiken! det är bara högre upplösning och 60fps...

Medlem

jag tror jag håller mig till gamecube versionen

Medlem

Chilla lite nu Johan! Silkeslena är väl ändå att ta i?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Funkar kontrollerna den här gången? Har många gånger installerat original versionen till PC och lika snabbt avinstallerat när jag kommer ihåg hur kassa(och jobbiga att fixa) kontrollerna är.

Medlem

Det här är det action orienterade resident evil som inte gick över styr.

Man lär få spela det med en 360 dosa till PC antar jag?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Resident Evil 4 är definitivt ett av mina favorit-singleplayer-spel vilket jag har spelat igenom tre gånger redan och det kommer garanterat att bli en fjärde gång någon gång i framtiden.

PC-versionen av RE4 som släpptes 2007 kändes som en riktigt billig portning, jag fick dock den att fungera relativt bra mha en mod och bara använda tangentbordet..

60 FPS är trevligt men annars ser jag ingen skillnad rent grafiskt. Hade hoppats att man skulle få lite nytt content (inte nödvändigtvis grafik men för oss som redan spelat RE4 så hade lite nya överraskningar i spelet varit roligt).

Om bara det är en bra PC-portning den här gången och med lite Steam achivements eller något så kommer jag säkert köpa det och spela igenom det igen. Och igen om portningen är bra så rekommenderar jag verkligen alla som inte spelat RE4 att göra det för det är ett fantastiskt spel. Mycket bättre än vad Resident Evil 5 var i min mening.

Inaktiv

One of the highest rated games in history.

FZ = 2.5

Medlem

För dom som inte spelat spelet så borde det var en stor fet spoilervarning på den trailern.

Spelet kommer definitivt hamna i min steam-samling. Däremot så är jag jävulskt less på att det skall kosta lika mycket i € som i $. Spelet kostar 20$ i usa och 20€ här i europa.... otroligt rättvist.

Medlem

Måste spelas med gamecube kontroll för att få den ultimata upplevelsen!

Medlem
Skrivet av cinort:

One of the highest rated games in history.

FZ = 2.5

Tror det är den tillgängliga PC versionen som fick 2.5

Medlem

En av Världens bästa spelserier. Tyvärr blev de inga mästerverk av 5:an och 6:an men fortfarande bra spel men inga mästerverk.

REmaken på gamecube... omg...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Med tanke på hur dåligt RE4 var till PC, så kommer jag då inte röra denna version.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

"Ignorance is bliss"

Inget större fan av zombieslakt, klarade ut Silent Hill 2 nyligen och vill gå tillbaka till spel som Kirby.

Men som jag har förstått är det mer "pang-pang" i resident evil.. men om man ska testa något av spelen, vilket?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

Bajs var väl ändå att ta i. Spelade dock aldrig 6:an då ryktet att det skulle vara skit var allt för stort. Crescendot på serien är ju annars 4:an. Det var ju för fasen spelet som uppfann 3:e persons action på nytt. Utan det spelet hade vi nog aldrig sett 1000 cover shooters

Medlem

Bara spelat PS2 och Wii versionerna ännu, men jag tycker Wii versionen slår det mesta, funkar skitbra med kontrollerna när man väl kommer in i det! Ett riktigt bra spel med drivande story (storyn i sig är väl inte det bästa man sett, men det går framåt i rätt takt iaf!) Tror inte jag har nått intresse av nån "HD 60FPS" version då jag känner att den ändock inte kommer bräcka Wii verran.

Och som en tidigare kommentar nämnt så är det ju inget av det grafiska som faktiskt gjorts bättre, kanske de har slaskat upp texturerna ett snäpp, men det var inget som märktes i trailern tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

men om man ska testa något av spelen, vilket?

RE1 , RE2, och RE3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

men om man ska testa något av spelen, vilket?

RE1 , RE2, och RE3.

RE 1 remake och Code Veronica X

Tycker faktiskt både 5 och 6 är roligare spel än RE4. Dock kommer de inte i närheten av Re 1-3 intensitet.

ZF
Medlem

60hz, first little lady still a dimbulb opåverkad av hz!

ner i tunnan Ashley! nej inte dit! *snurra ett halvt varv* ner i tunnan Ashley! *spansklantisstereotyper hasar sig närmare* ner i tunnan Ashley ffs! *kaos och död*

ZF
Medlem
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Mellansalt:

Har aldrig kört ett Resident Evil spel.. sett alla urusla filmer dock.

stackare du har missat ett par bra spel, dom första fyra är lätt dom bästa, resten är bajs...

"Ignorance is bliss"

Inget större fan av zombieslakt, klarade ut Silent Hill 2 nyligen och vill gå tillbaka till spel som Kirby.

Men som jag har förstått är det mer "pang-pang" i resident evil.. men om man ska testa något av spelen, vilket?

vill du varken bang for the bucks och inte gillade SH är det hyfsat meningslös att spela de tre första. och de följande är i princip rena skjutare med några slappa pussel instoppade för sakens skull.

så.. Kirby borde vara spåret. har sett nått som liknade Kirby i en shooter också, det kanske hade vart nått?

Brun är kärlekens färg...

Synd att de inte piffade till färgskalan lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ett av de bästa spelen imo


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Spelade Gamecube-versionen och håller det än idag som ett av dom bästa spelen genom tiderna! Tror jag skippar denna dock, och köttar igenom Wii-versionen som jag ännu inte hunnit med!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av Resident Evil filmen:

High Definition violence... IN HD!!

wat?


signatur
Medlem

Äger det redan på Gamecube, Wii och XBOX 360... och då är jag inget jättefan av 4an (älskar 0, 1, 2 och 3 dock)


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Resident Evil filmen:

High Definition violence... IN HD!!

wat?

Inception...

Medlem
Skrivet av DAoG:

Inception...

hehe


signatur
Medlem
Skrivet av cinort:

One of the highest rated games in history.

FZ = 2.5

*Facepalm*

Det är den otroligt kassa PC-porten utan ens fungerande tagnentbord + mus-styrning dom recenserade. Den förtjänar ännu lägre betyg, men FZ var snälla.

Sluta klaga bara för klagandets skull.

1
Skriv svar