Hearthstone får sololäge

Robot
Hearthstone får sololäge

Blizzard diskuterar framtiden för kortspelet: singleplayer, 100-200 nya kort och fler lägen.

#hearthstone-heroes-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Hearthstone får sololäge

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

de borde pensionera de kort som är helt å hållete värdelösa hur du än vrider å vänder på dem.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

de borde pensionera de kort som är helt å hållete värdelösa hur du än vrider å vänder på dem.

Skrivet av Ztreek:

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

de borde pensionera de kort som är helt å hållete värdelösa hur du än vrider å vänder på dem.

Vet inte hur det är i andra kortspel, men det kommer nog alltid finnas kort som är sämre än andra liknande när de finns så många

Medlem
Skrivet av wastaah:

Vet inte hur det är i andra kortspel, men det kommer nog alltid finnas kort som är sämre än andra liknande när de finns så många

Jo det är klart, det finns kort som är sämre, men det finns även kort som du aldrig ska picka någonsin.

exempel är den där 5-1 eld elementalen.. du behöver antingen en power word shield eller en divine shield för att den ska vara det minsta användbar, men även när man lyckas så är det inte cost effective. då tar man hellre en chillwind yetti. och sparar ett kort till annat.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

Där har du fel, för min del i alla fall!

Skulle tycka det va svinkul att spela på framtida platta/mobil där man eventuellt saknar mobilteckning eller bara vill köra på utan att behöva tänka på/eller bli stressad över att din motståndare är riktigt person. (om man nu tycker detta är jobbigt).

Samt att det kan vara rätt mysigt att spela adventuremode och få lite inlevelse i spelet.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Ztreek:

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

Där har du fel, för min del i alla fall!

Skulle tycka det va svinkul att spela på framtida platta/mobil där man eventuellt saknar mobilteckning eller bara vill köra på utan att behöva tänka på/eller bli stressad över att din motståndare är riktigt person. (om man nu tycker detta är jobbigt).

Samt att det kan vara rätt mysigt att spela adventuremode och få lite inlevelse i spelet.

förstår din poäng.

men vad skulle ett så kallad adventure mode innehålla? mer än sista bot matchen där man möter illidan med väldigt buffade hero skills och lite custom kort.
det är fortfarande bara ett kortspel, vet inte hur mycket det går att bygga på ett sådant koncept med en story.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wastaah:

Vet inte hur det är i andra kortspel, men det kommer nog alltid finnas kort som är sämre än andra liknande när de finns så många

Jo det är klart, det finns kort som är sämre, men det finns även kort som du aldrig ska picka någonsin.

exempel är den där 5-1 eld elementalen.. du behöver antingen en power word shield eller en divine shield för att den ska vara det minsta användbar, men även när man lyckas så är det inte cost effective. då tar man hellre en chillwind yetti. och sparar ett kort till annat.

Låter alltid likadant i alla kortspel sen en dag så är där någon som har kommit på en riktigt bra combo för kortet eller så har meta spelet skiftat så pass mycket att kortet blir användbart. Sen behövs basickort för nya spelare.

Avstängd
Skrivet av Ztreek:

Tror varken Adventure mode och sololäge är speciellt eftertraktat.

de borde pensionera de kort som är helt å hållete värdelösa hur du än vrider å vänder på dem.

Sololäge är precis vad jag väntat på. Helt kanon. Jag har kört betan på min spel-PC, älskar spelet och väntar tills det släpps till iPad. Och det är på iPad som jag ska lira det på och då passar ett sololäge perfekt.

Inaktiv

2vs2 hade ju varit hur coolt som helst!

Inaktiv

Blizzard, kortspel?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Sjukt beroendeframkallande spel, speciellt som gammal Magic: The Gathering-räv.

Medlem

Vad som egentligen behövs nästan redan är den där expansionen som det talas om. Fler kort gör det hela mycket bättre imo.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Gulliga färger och rundade goa WC3/WoW-byggnader. Det kan säkert vara kul att spela, men för en som inte tycker om den grafiska stilen undrar om det finns mörkare färger också eller har dom i låst in sig på barntemat?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns Lich King?? Finns Arthas??? Om inte så lär han komma!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Gulliga färger och rundade goa WC3/WoW-byggnader. Det kan säkert vara kul att spela, men för en som inte tycker om den grafiska stilen undrar om det finns mörkare färger också eller har dom i låst in sig på barntemat?

Har inte warcraft alltid haft ett gulligt utseende?

Inaktiv

Det där med balanseringen kommer ju aldrig att gå att fixa riktigt.
Meta-gamet kommer alltid att utvecklas efterhand att kort ändras, och då kommer något annat att bli bäst eller sämst.

Precis som i magic.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det där med balanseringen kommer ju aldrig att gå att fixa riktigt.
Meta-gamet kommer alltid att utvecklas efterhand att kort ändras, och då kommer något annat att bli bäst eller sämst.

Precis som i magic.

Skillnaden jag ser är dock att de ändrar kortens funktion med tiden och det är därför som metat skiftar. Magics meta skiftar ju när någon bygger nya lekar som måste bekämpas eller ett nytt set släpps.

Detta är mina observationer och hur jag uppfattade spelet när det var nytt!

Spelade betan när den var ny och jag såg ganska mycket problem med spelet just pga obalansen i korten. Om du lyckades bygga någorlunda försvar så var det bara att sitta bakom det och titta. Sweepers kändes för få för ett format som måste hantera aggro och kontroll. De förlitade sig på teman och synergi som sedan dog helt på första blowouten. Byggde en merloc-lek som var sjukt kul och otroligt aggressiv, men så fort det kom en holy nova eller arcane explotion så tokdog deras synergi och gick aldrig att hämta igen. Spelet förlitar sig på att du vinner med en tidig blowout och en mid-range bomb. Hade du inte fått en sån i draft så var det bara lägga sig på ryggen och dö allt för oftast.

Ett singleplayer-läge kan vara roligt för den som inte vill spela mot mänskliga motståndare och spelar mer än de practice games som finns under deck-building fasen av spelet. Kan ge lite mer djup för folk som vill spela på båtresan eller flyget tex.


signatur
Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det där med balanseringen kommer ju aldrig att gå att fixa riktigt.
Meta-gamet kommer alltid att utvecklas efterhand att kort ändras, och då kommer något annat att bli bäst eller sämst.

Precis som i magic.

Ja, fullt ut 100% balans går inte att uppnå, men så mycket som möjligt är ju ändå att eftertrakta.

2v2 dock, det vill jag ha, undrar hur de kommer att göra det. Hoppas att det blir åt 2-headed giant i MTG. Då kommer det ta upp mycket av min och mina polares tid utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av wastaah:

Vet inte hur det är i andra kortspel, men det kommer nog alltid finnas kort som är sämre än andra liknande när de finns så många

Jo det är klart, det finns kort som är sämre, men det finns även kort som du aldrig ska picka någonsin.

exempel är den där 5-1 eld elementalen.. du behöver antingen en power word shield eller en divine shield för att den ska vara det minsta användbar, men även när man lyckas så är det inte cost effective. då tar man hellre en chillwind yetti. och sparar ett kort till annat.

Vissa kort är ju skapta enbart för att fungera i symbios med andra kort och bli riktigt kraftfulla, eller i särskilda taktiker, eller i särskilda situationer. Sen får man ju tänka på att vissa kort för vissa klasser kan verka dåliga eller över/under-balanserade, men då det kanske måste vara så för att balansera klassen i helhet. Tror inte det finns ett enda kort där designern sagt "äh men det här verkar ju bra, vi höftar lite".

Med det sagt så är ju spelet självklart inte perfekt balanserat på något vis och det finns garanterat kort som behöver ses över men det är väl ändå rätt så väntat när vi är i beta?

Medlem

Jag tänker mig att detta kan vara ett steg mot att försöka locka till sig lite av mobilmarknaden som omsätter en hel del. Roligt spel tycker jag för övrigt.

1
Skriv svar