Sir, You Are being Hunted scannar ditt ansikte
TrackIR är skitgrymt i spel där man vanligtvis inte kan se sig omkring utan att behöva trycka ner knappar eller använda sig av hat switches, exempelvis simulatorer, där oftast även 6DoF är till stor fördel. Men i ett FPS så tycker jag att musen är exemplariskt för att se sig omkring. När jag har använt TrackIR i FPS så har min reaktionsförmåga och aim snarare försämrats.
Fattar inte, om den scannar via webkamera och om man vrider på huvudet så vridet sig huvudet ingame?
Isf kan jag inte riktigt se skärmen om jag ska vrida huvudet åt sidan utan att bli skevögd.
Du vrider huvudet lite i verkligheten, men det rör sig mer i spelet.
TrackIR skannar väl inte ens ansikte? Den följer väl en IR-signal som man sätter på huvvet. Eller har jag missat nån ny version?
Nä inte bara via signaler, det är utvecklat att det ska funka att läsa av ens rörelser via en webbkamera med.
Spelet blev väldans intressant igen nu för detta, blir som att man lär leva in sig mer i spelet nu
Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift
Vem vet hur länge vi får vänta på Oculus Rift. TrackIR har funnits på marknaden länge och fungerar extremt bra. Lite ovant i början men känns snabbt naturligt! Varför inte utveckla till något som redan finns och fungerar bra, finns ju färdiga SDKs osv, som snabbt kan implementeras.
Problemet är ju att skärmen man sitter framför är för liten för att simulera en öppen värld. Vrider man på huvudet, säg 20 centimeter måste man titta i ögonvrån för att kunna hänga med var som är på skärmen. Det känns lite onödigt.
Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift
Framtiden dröjer nog ett tag.
Du menar som i tredje/fjärde kvartalet detta året? Ja det är sjukt länge....
Finns ingen mening med detta när framtiden är Oculus Rift
Kommer dröja grymt länge:
Wow really? en 1 år gammal video på den första versionen av oculus? good job