The Elder Scrolls Online

Robot
The Elder Scrolls Online

Efter 20 ensamma år kopplar The Elder Scrolls upp sig, och fansen studsar av förväntan. FZ har spelat ett tidigt The Elder Scrolls Online – här är våra första intryck.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
The Elder Scrolls Online

Jag tycker ESO saknar precis all upptäckarglädje som de traditionella Elder Scrolls-spelen har haft.

Medlem

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Det är inte där felen ligger tro mig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Som Elder Scrolls-fan men inte MMO-fan så Är detta som WOW mer än som Elder Scrolls.

Inaktiv

Tycker ESO var kanon! Spelade sist dock bara under stress testet men bara där var jag positvit lagd för detta spel.

Sen återstår det att se om jag kommer orka betala i månaden när det väl släpps, jag och månadsbetalningen går inte starkt hand i hand.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Det är inte där felen ligger tro mig.

Men det är ju det han lyfter fram:
"Det blir förstås en hel del strid mot diverse fiender (även om man tack och lov har möjlighet att smyga förbi dem), och där känner jag återigen viss teknisk frustration. Det finns ingen autoattack eller möjlighet att låsa mål"

Det är väll skönt att ett Elder Scrolls MMO är mer likt Skyrim i strids systemet än WoW, eller?? Jag beta testar själv och vet att det finns buggar men var det en grej som kändes som en frisk vind och glädjande så var det väll stridssystemet.

Medlem

Hann tyvärr inte spela så mycket under senaste stress-testen några veckor sedan så har inte satt mig in i det alltför mycket, får se om jag hinner med lite mer under den kommande stress-testen som skall börja senare idag.
Det lilla jag hann se var dock mycket trevligt och betydligt annorlunda jämfört med mmo-standard-mall-1a som många andra tyvärr faller in i.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Som Elder Scrolls-fan men inte MMO-fan så Är detta som WOW mer än som Elder Scrolls.

Bra mycket mindre likt WoW än vad GW2 iaf, TESO är förmodligen ett av de spel på MMO marknaden idag som är minst likt WOW.

Medlem

Vem är denna Maria Myhr? Tror jag inte sett henne skriva innan. Om du är ny så hälsar jag dig välkommen Om inte...då så får jag la gå och skämmas


signatur

Everybody needs help.

Medlem

ESO var ju riktigt nice sist jag spelade det, ser verkligen fram emot denna helg. Jag kommer dock köpa det på PS4 sen för jag vill ha ett riktigt mmo på konsol.

Medlem

Vill också välkomna Maria, ursäkta mitt uppträdande om du är ny reporter förstår jag att det är svårt att göra nya förhandstittar, så välkommen till FZ, vi är inte så farliga som vi låter

Medlem

Har hört mkt dåligt om spelet, bildar min egna åsikt i beta helgen.

Redaktör
Skrivet av Apministern:

Vem är denna Maria Myhr? Tror jag inte sett henne skriva innan. Om du är ny så hälsar jag dig välkommen Om inte...då så får jag la gå och skämmas

Skrivet av Gameboy:

Vill också välkomna Maria, ursäkta mitt uppträdande om du är ny reporter förstår jag att det är svårt att göra nya förhandstittar, så välkommen till FZ, vi är inte så farliga som vi låter

Maria är ny som FZ-skribent, ja. Hon skriver även om spel för Dalarnas tidningar och har tidigare tyckt om WoW och MMO i Levels dedikerade blaska för dylikt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Det behöver definitivt inte vara exakt som alla andra mmo:n. Jag är ovan spelsättet, därav min frustration. Jag tycker också, till skillnad från dig, att det här spelsättet tvärtom driver upp stridstempot eftersom det blir mer reaktivt än taktiskt. Men det är förstås en smaksak/vanefråga.

Skrivet av Gameboy:

Vill också välkomna Maria, ursäkta mitt uppträdande om du är ny reporter förstår jag att det är svårt att göra nya förhandstittar, så välkommen till FZ, vi är inte så farliga som vi låter

Tack!

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vem är denna Maria Myhr? Tror jag inte sett henne skriva innan. Om du är ny så hälsar jag dig välkommen Om inte...då så får jag la gå och skämmas

Du behöver inte skämmas; tack för välkomnandet!

Medlem
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av Gameboy:

Snälla kritisera inte att det inte finns auto-attack eller hotkey smashing.. När det för än gång skull kommer ett mmo som är mer skill baserat med ett lugnare tempo så behöver det väll inte vara som exakt 95% av den övriga MMO spel världen?
Eller måste detta MMO vara EXAKT som World Of Warcraft kära reporter?

Som Elder Scrolls-fan men inte MMO-fan så Är detta som WOW mer än som Elder Scrolls.

Skulle säga att det mer är som att spela Skyrim fast online.

Medlem
Medlem

Det verkar fortfarande vara ett spel som inte riktigt är där än, om det nu kommer nå dit överhuvudtaget.

Så himla trött på standard MMO formeln så jag väntar bara på ett nytt fräscht MMO som inte är samma gamla visa fast med fräschare grafik och någon "ny" fräck feature.
ESO verkar tyvärr bara duka upp lite nytt fräscht men samtidigt inte vågat/kunnat ta spelet dit det skulle för att verkligen kännas som Elder Scrolls i onlineform. Känns mer som GTA V kontra GTA Online (känns som SP fast i MP fast ingen" online" känsla som man önskat) vilket inte är något positivt för ett fullfjädrat onlinespel.

Iofs tror jag aldrig jag skulle kunna vara nöjd när man känner Elder Scrolls serien så väl (morrowind är fortfarande en stark favorit man sent ska glömma), men vad jag sett hittills är inte ens i närheten.

Medlem

Blev överraskad över ESO när jag spelade det. Det är mycket mer GW2 än WoW i stridssystemet vilket jag föredrar. Men att jag blev glatt överraskad betyder inte mycket då mina förväntningar var extremt låga. Som Elder Scroll fan sen Oblivion så är spelet helt för mycket MMO än ordentligt Elder Scroll spel.

Medlem

Kan någon hjälpa mig, hur får jag ner client? Testade köra min beta key i redeem code men det funkar inte :/

edit. Äh var inget, hade tydligen blivit ett mellanslag när jag kopierade nyckeln, så det funkade efter jag suddade ut mellanslaget

edit2: För er som får billing adress failed, om ni har å, ä eller ö i adressen eller staden så byt ut mot o eller a

Medlem

Jag tycker spelet verkar vara stressigt gjort. Har Bethesda stått med piskan bakom Zenimax eller?

Jag hade inte förväntat mig en release förrän tidigast i höst.

Är väl som vanligt då med dagens spel. Allt måste så snabbt som möjligt ut på marknaden.

Skit i att göra spelen klara.......

Medlem

Har inte sett något från spelet som har att göra med bågskytte, älskade att spela som 'ranger' i skyrim, använda pilbåge tills fienden var nära nog att man såg ögonvitorna då man drar närstridsvapnen. Hur är det med bågskyttet, samma nöje med skott på 100m osv?

Medlem
Skrivet av pillveke:

Det verkar fortfarande vara ett spel som inte riktigt är där än, om det nu kommer nå dit överhuvudtaget.

Så himla trött på standard MMO formeln så jag väntar bara på ett nytt fräscht MMO som inte är samma gamla visa fast med fräschare grafik och någon "ny" fräck feature.
ESO verkar tyvärr bara duka upp lite nytt fräscht men samtidigt inte vågat/kunnat ta spelet dit det skulle för att verkligen kännas som Elder Scrolls i onlineform. Känns mer som GTA V kontra GTA Online (känns som SP fast i MP fast ingen" online" känsla som man önskat) vilket inte är något positivt för ett fullfjädrat onlinespel.

Iofs tror jag aldrig jag skulle kunna vara nöjd när man känner Elder Scrolls serien så väl (morrowind är fortfarande en stark favorit man sent ska glömma), men vad jag sett hittills är inte ens i närheten.

Kolla in Destiny när du får tid. Tror på det kommer bli grymt. känns som en combo av ME3 multiplayer med MMO:s spelvärld.

ser mycket fram emot det

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag tycker spelet verkar vara stressigt gjort. Har Bethesda stått med piskan bakom Zenimax eller?

Jag hade inte förväntat mig en release förrän tidigast i höst.

Är väl som vanligt då med dagens spel. Allt måste så snabbt som möjligt ut på marknaden.

Skit i att göra spelen klara.......

De började någon gång i slutet av 2007 / tidiga 2008 om jag inte minns fel, så de har haft gott med tid på sig!

Medlem

Enda MMOet som jag ser fram emot är The Repopulation.

ESO är något av det tråkigaste jag spelat senaste åren, exakt som varenda mmo utan själ. Springa fram och tillbaka till olika Npc.

Inte mycke till spel i min mening. Synd dom inte vågade göra något unikt.

Medlem
Skrivet av Salami:

Enda MMOet som jag ser fram emot är The Repopulation.

ESO är något av det tråkigaste jag spelat senaste åren, exakt som varenda mmo utan själ. Springa fram och tillbaka till olika Npc.

Inte mycke till spel i min mening. Synd dom inte vågade göra något unikt.

Ja det spelet verkar vara riktigt intressant . Själv kan man inte än skapa sig en åsikt om hur ESO kommer vara ungefär, håller fortfarande på att installera (varför man nu inte laddade ner client igår för fattar jag icke :S )

Medlem

Det är som Skyrim fast med klassiska, pissiga mmo-quest. "Go get me 4 fleshlights before the night fall over us" - *Dödar 4 tjockisar med fedoras* - Inga fleshlights droppas(overkligt).

Det är en av de stora grejerna som pajade känslan för mig iaf. Jag har aldrig gillat mmo-grindandet.. Hade varit skönt med ett Skyrimliknande questsystem, där det känns mer öppet och fritt.

Medlem
Skrivet av Keza:

Det är som Skyrim fast med klassiska, pissiga mmo-quest. "Go get me 4 fleshlights before the night fall over us" - *Dödar 4 tjockisar med fedoras* - Inga fleshlights droppas(overkligt).

Det är en av de stora grejerna som pajade känslan för mig iaf. Jag har aldrig gillat mmo-grindandet.. Hade varit skönt med ett Skyrimliknande questsystem, där det känns mer öppet och fritt.

Exakt, det eviga fjant questandet förstör hela kännslan.

Medlem

Gameplayet(combaten främst) är verkligen tråkig i ESO, tyvärr.

Sen gillar jag inte heller Elder Scrolls-seriens combat heller så, kanske inte så konstigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

123
Skriv svar