Flappy Bird tillbakadraget – trots massiva inkomster

Robot
Flappy Bird tillbakadraget – trots massiva inkomster

"Det har förstört mitt enkla liv", säger upphovsmannen.

#flappy-bird, #super-mario-bros


Medlem
Flappy Bird tillbakadraget – trots massiva inkomster

För $50.000 om dagen skulle jag ställa mig på Stora Torget i centrala Uppsala och låta folks hundar pissa på mig.

Vilket fjolleri. Tag pengarna och skratta hela vägen till banken för fan!


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

k3m
Medlem

det viktigaste är ju faktist att han får som han vill.

jag personligen skulle kanske inte tagit bort spelet

Medlem

Minst sagt konstigt.

Är man livslång basement dweller så kanske man flippar ifall man flera gånger om dagen måste masa sig ut till dörren och signa för sina checkar, eller stå ut med att svara i telefon på erbjudanden om en massa grymma dealar av företag...

Eller så är snubben sjukt vag för att det ligger en hund begraven. Han kanske är rädd för att bli ertappad för något?

Eller så är det faktiskt en legal issue, men han kan vara tyst om den eftersom han redan gjort ett hemligt settlement där han bara drar tillbaka produkten och i det avtalet kommer det anklagande företaget att förneka uppgörelsens existens (inte helt ovanligt).

-> Exempel på eventuella belägg för detta <-

Aja, oskyldig tills motsatsen bevisats såklart. Han kanske bara, som sagt, föredrar att sittligga själv i ett dåligt belyst och ovädrat rum och käka micropizza.

Fast det behöver han nog inte göra heller, i och med att;

Citat:

50 000 U.S. dollars =
1.06382979 billion Vietnamese dong

Han kanske redan har så mycket pengar att det inte är värt för honom ens att ha någon ofrivillig kontakt med omvärlden längre. Han pensionerar sig helt enkelt.

Killmonday Games

Verkar vara en massa avundsjuka o sånt bakom det hela som står för massa trakasserier, så det här görs nu också http://www.flappyjam.com/


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

det är det bästa mobil spelet som kommit ut på ett år..
ALLT på android och troligtvis IOS är ju mikrotransaktionernas himmelrike

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bloat:

Verkar vara en massa avundsjuka o sånt bakom det hela som står för massa trakasserier, så det här görs nu också http://www.flappyjam.com/

Om han haft 50 lakan per dag i två veckor har han dragit in över fyra miljoner kronor - ganska mycket pengar i Vietnam.


signatur
Medlem

Fan va avundsjuk man själv är på detta ändå. Programmeringsmässigt är spelet en total barnlek och spelidén är ännu simplare. Så sjukt random att det säljer så bra. Ska nog minsann börja små koda något jag också.

Medlem
Medlem

Om det nu handlar om pengarna vrf inte göra något gott av det istället. Typ Gör så dem åker direkt till någon fond för afrika elr barnhem elr vad som helst. Då gör dem nytta och det måste han må mkt bättre av än att pengarna inte ens finns.

Medlem

Lönt att auktionera ut det till android. Det är ju lätt att bara sprida Apkn.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bloat:

Verkar vara en massa avundsjuka o sånt bakom det hela som står för massa trakasserier, så det här görs nu också http://www.flappyjam.com/

Om han haft 50 lakan per dag i två veckor har han dragit in över fyra miljoner kronor - ganska mycket pengar i Vietnam.

Det verkar vara precis där problemet ligger. Han blir rik utan att frågat om det. Man måste påminna sig om att det inte handlar om ett rikt land i väst.
Men visst, han kunde skänkt allt till välgörenhet.

Medlem

Skulle gissa att det haglar tiggarbrev över honom. Om en person på något vis skulle komma över en större summa pengar och dessutom offentligt så tror sig omvärlden ha rätt till pengarna. Inte helt ovanligt att Lotto-vinnare etc. blir deprimerade av dylika orsaker.

Edit: Enligt en kollega är det ej heller helt ovanligt att "affärsmän" knackar på dörren med en påk i näven när någon väl lyckas där borta.

Medlem

"Upphovsmannen Dong Nguyen meddelade i lördags utan förvarning att den sidscrollande plattformaren skulle tas ner inom 22 timmar"

Är inte 22 timmar en ganska bra förvarning!?! O_o


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

ELF
Medlem
Skrivet av Werzion:

"Upphovsmannen Dong Nguyen meddelade i lördags utan förvarning att den sidscrollande plattformaren skulle tas ner inom 22 timmar"

Är inte 22 timmar en ganska bra förvarning!?! O_o

Men han gav ju ingen förvarning om att han skulle förvarna om att han skulle ta ned spelet om 22 timmar................


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ingen som har läst detta?

http://www.dorkly.com/article/59121/definitive-proof-that-fla...

Det annonserades att spelet skulle dras tillbaka precis efter att den artikeln började spridas..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

vilken jävla idiot. Snor Mario grafik rakt av och ett annat spel mechanics med flygandet från ett annat spel jag kört innan och blir superrik, sen vågar whina..... Hatar dagens samhälle... vart är världen på väg... down the fucking drain that is where!

Inaktiv

han har sagt att folk överanvänder spelet med och han verkar inte anse det är ok att man gör så

Medlem

Överanvänder? Inte ok att man gör så? Vad är det du syftar på?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Överanvänder? Inte ok att man gör så? Vad är det du syftar på?

Läs om det jag skrev så hänger du nog med, jag skrev att han har sagt att folk överanvänder hans spel, vilket verkar betyda att han inte tycker är ok. Därav en av anledningar till varför han tänker ta bort flappy bird.

Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över det här spelets otroliga framgångar. Nintendo stämde Gianna Sisters och kräver pengar från de som lägger upp videos från deras spel medan de tillåter detta? Knappast, tror inte de är speciellt glada över att se att någon tar ens en liten del av deras spel och sedan tjänar stora pengar på det. Framtiden ser inte ljus ut för spel om detta är vad folk vil ha.

Inaktiv
ELF
Medlem
Skrivet av MarkeMarke:

vilken jävla idiot. Snor Mario grafik rakt av och ett annat spel mechanics med flygandet från ett annat spel jag kört innan och blir superrik, sen vågar whina..... Hatar dagens samhälle... vart är världen på väg... down the fucking drain that is where!

Svårt att inte stjäla ett annat spels mekanik idag då det finns så oerhört många spel. Alla spel som görs är mer eller mindre en kopia på ett annat spel.
Så snälla, det kan man tyvär inte klaga på.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ELF
Medlem

Glöm detta inlägg. Svårt att få till det på mobilen...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Inom alla bransher stjäl folk ideer och ändrar en aning. ALLA! Så varför bry sig om just denna händelse?

Medlem
Skrivet av 413X:

Fan va avundsjuk man själv är på detta ändå. Programmeringsmässigt är spelet en total barnlek och spelidén är ännu simplare. Så sjukt random att det säljer så bra. Ska nog minsann börja små koda något jag också.

Haha precis så här jag suttit i flera dagar nu.. Det är en SÅN SJUK ENKEL IDÉ. Bara man själv hade orken att släppa sina små spel som man har skapat

Spelets SDK finns väl ute på nätet någonstans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Finns ju tonvis av spel med liknande mekanik. Har spelat flertalet spel där man "flaxar med vingarna" för att hålla sig på rätt nivå så att man inte krockar med omgivningen. Android Market och App Store är ju fulla av rena kopior som det känns. Jag menar, även candy crush är ju på sätt och vis en "kopia" av tidigare spel som andra har släppt.

Medlem

Finns inte spelet att ladda ner via torrent eller liknande..? Inte för att jag förespråkar det men i sådana här fall så liksom... err... "ladda ner via fildelning och riskera att betala mini-böter för olaga nedladdning" eller "köpa en mobil med spelet installerat för mellan 4.000-43.000 kronor"? ._____.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Stag:

Ingen som har läst detta?

http://www.dorkly.com/article/59121/definitive-proof-that-fla...

Det annonserades att spelet skulle dras tillbaka precis efter att den artikeln började spridas..

Eller så är det bara en tillfällighet. Konceptet är ju inte särskilt komplicerat.

Hörde personligen de mest igenkännbara tonerna från Metroid Main theme från en Jazz Jack The Rabbit låt.


signatur

Everybody needs help.

12
Skriv svar