Rebellion: Xbox One "ett helvete att komma igång med".

Robot
Rebellion: Xbox One "ett helvete att komma igång med".

Sniper Ellite-utvecklarna förklarar varför PS4-utveckling är enklare än Xbox One.


Medlem
Rebellion: Xbox One "ett helvete att komma igång med".

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

Medlem

Känns som att PS5 och Xbox two bara är två år bort.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

Jag håller med om att 1080p (och helst 60fps men i vissa titlar så funkar 30fps) borde vara standard. Men 4K är en bra bit borta vill jag lova, du får tänka på att datorer inte ens har det som standard än (finns knappt skärmar eller TV aparater som kör i 60hz i 4K).
Även om du har två utav världens starkaste grafikkort för konsumenter så får du inte spelbara FPS-nivåer (såvida man inte drar ner alla andra grafikinställningar).

En komplett dator med motsvarande CPU skulle gå på runt 20.000kr.

Vi KANSKE får se 4K till nästa konsolgeneration, men det är inte ens säkert att vi får det då häller.

Medlem

Jävla tjat om konsoler och vad dom klarar och inte klarar, utvecklarna kan väl för fan inte optimera spelen ordentligt ännu.

Medlem

''Det betyder att du måste köra saker delar, eller använda trick,''

Jag som är trött eller lät det där konstigt?

Medlem
Skrivet av von_lidl:

''Det betyder att du måste köra saker delar, eller använda trick,''

Jag som är trött eller lät det där konstigt?

Ingen på FZ kan engelska så Carl har översatt med Google Translate.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av von_lidl:

''Det betyder att du måste köra saker delar, eller använda trick,''

Jag som är trött eller lät det där konstigt?

Det ska nog stå "köra saker i delar" där, alltså att de blir tvungna att stycka upp kod och skicka olika delar in och ut ur eSRAM:et eftersom det inte är stort nog. Kodninjor kan använda eSRAM:et för att få ut mycket ut Xbox One men det kräver mycket mer av utvecklaren, medan det på PS4 mer är som de säger i Hassan "att dundra på".


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

LOL inte bara wii u som dom klagar på in your face


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jävla tjat om konsoler och vad dom klarar och inte klarar, utvecklarna kan väl för fan inte optimera spelen ordentligt ännu.

Det är såklart en faktor. Men faktum kvarstår att hårdvaruutformningen på One är ett sjukt antiklimax.

Och nu är det redan 2014. "Next-gen", och ändå verkar den rackaren behöva krycka och dropp redan... :S

Medlem

Men med xbox kan du se på tv och det är det viktigaste.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

tur att man har en pc

Medlem

tycker synd om alla stackare som köpt konsolerna redan betalt överpris till ett skräp system, ist för vänta och köpa senare och då det dessutom är billigare.

detta är skrämmande, att inte ps/Xbox fanboysen ens ragar, jag hade blivit fly förbannad om detta hände när jag köpte någon utav mina consoler eller datorer.

Istället för ge dom en till chans... sen en till chans... sen en till och en till.

Vattnet ran över bägaren för länge sedan med detta borde vara helt oacceptabelt ibland dom som äger dom.

och jävligt trist, sen att flesta som kodar till konsoler är inkompetenta det är ju ingen nyhet.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tycker synd om alla stackare som köpt konsolerna redan betalt överpris till ett skräp system, ist för vänta och köpa senare och då det dessutom är billigare.

detta är skrämmande, att inte ps/Xbox fanboysen ens ragar, jag hade blivit fly förbannad om detta hände när jag köpte någon utav mina consoler eller datorer.

Istället för ge dom en till chans... sen en till chans... sen en till och en till.

Vattnet ran över bägaren för länge sedan med detta borde vara helt oacceptabelt ibland dom som äger dom.

och jävligt trist, sen att flesta som kodar till konsoler är inkompetenta det är ju ingen nyhet.

Har man cash så har man, och jag är väldigt nöjd med mitt PS4, har även en kanondator att spela på, men tyvärr släpps inte hälften av spelen till PC, så då får man lira på konsol istället. Xbone har däremot ett rejält överpris Men att du klagar på dom som programmerar till konsol kan jag inte förstå, tycker dom flesta gör ett kanonjobb! Gör det bättre själv, Gnäääääääällspiiiik.... =P


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Blir en PS4 snart När skulle Xbone släppas här i Sverige egentligen? Q4 2014, Q1 2015? Hur tänker Microsoft?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av von_lidl:

''Det betyder att du måste köra saker delar, eller använda trick,''

Jag som är trött eller lät det där konstigt?

Ingen på FZ kan engelska så Carl har översatt med Google Translate.

Hey! I spik fluänt inglesh!


signatur
Medlem
Skrivet av FuzioN:

tycker synd om alla stackare som köpt konsolerna redan betalt överpris till ett skräp system, ist för vänta och köpa senare och då det dessutom är billigare.

detta är skrämmande, att inte ps/Xbox fanboysen ens ragar, jag hade blivit fly förbannad om detta hände när jag köpte någon utav mina consoler eller datorer.

Istället för ge dom en till chans... sen en till chans... sen en till och en till.

Vattnet ran över bägaren för länge sedan med detta borde vara helt oacceptabelt ibland dom som äger dom.

och jävligt trist, sen att flesta som kodar till konsoler är inkompetenta det är ju ingen nyhet.

Nu vill jag icke vara negativ mot dig på något sätt, och jag vet ej vad du har för form av utbildning eller kunskaper i ämnet. Men försök komma in som programmerare i Xbox One eller liknande, det krävs en del meriter. Det kan jag säga, och jag tror inte många har den att skryta om på CV:et.

Jag tror personalen är rätt kompetent, bara att ledarna bakom är rätt ensyniga och dumma rent allmänt. Fast de betyder icke att man är inkompetenta

Fast 1080p bör vara ett krav idag, det är nästan dött på PC snart. I alla fall inom de närmsta 3 åren.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Tomb Raider, som inte ens är överdrivet snyggt, kan inte ens optimeras och köras i 1080p på Xbox One? Fan skamligt. 1080p borde vara standard och konsolen borde även ha visst stöd för 4k-upplösning till vissa framtida titlar.

Lol, vet du vad det kräver av hårdvaran att rendera spel i 4K-upplösning? Med tanke på att dagens värstinggrafikkort i datorer går på knäna i den upplösningen lär man få vänta innan du kan trycka in den upplösningen i vanliga konsoler.

Tänk lite innan du snackar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det var mig ett jävla tjat om 4k upplösning. Ärligt talat spelar det någon jäkla roll? Att säga att 1080p är lågupplöst osv är inget annat än trams. Att det kommit att bli en standard betyder inte att det är dåligt. Jag spelar Bioshock Infinite på 1080p och en 24tum gamerskärm samt AA och jag kan inte se några pixliga kanter såvida inte jag stannar upp och trycker ansiktet mot skärmen. Samma blir när du sitter på 50tums tvn du sitter vid och next gen konsolen med 1080p. Du kommer inte kunna blotta det på normalt avstånd från tvn. Upplösning är inte allt. GTAV praktiskt taget skrek sug på den. Och det var inte 1080p. I grund o botten 720p eller 1080p gör detsamma bara detaljrikedomen och fps är bra.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Fast 1080p bör vara ett krav idag, det är nästan dött på PC snart. I alla fall inom de närmsta 3 åren.

Är väl vanligaste upplösningen idag men dött tror jag inte det kommer vara. 1366 x 768 är idag den vanligaste upplösningen efter 1080p och med tanke på att 1080p kom för över 10 år sedan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

jäkla konsoller ska det vara så svårt att utveckla hårdvara så dom kan köra spel 1080 fullhd i 60fps? är det så för mycket begärt eller... fattar det inte en konsoll om nåt borde vara lättare då det inte behöver ett OS som en pc som kan sega ner som drar minne osv det är kasst vad dåliga konsoller är med en hyffsad pc idag...

Medlem

Host *steambox*, host host...

Medlem
Skrivet av FZ:

Tomb Raider körs i 1080p på PS4, 720p på Xbox One

FZ, gör om gör rätt! Bildtexten är fel, Tomb Raider körs i native 1080p på både PS4 och Xbox One.

Däremot, som ni skrivet om tidigare, är Xbox One-versionen låst till 30fps, medans PS4-versionen är olåst och toppar 60fps.

Inaktiv

Hade inga planer på att köpa dessa konsoler nu utan nöja mig med min PC men köpte ändå en ps4 av en polare i veckan (kompispris som jag inte kunde motstå). Tycker den är ett trevligt komplement. Kör lite FIFA på den, visst det kunde jag kört på PC:n med men det är sådär när man är vuxen och har för mycket lön.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tycker synd om alla stackare som köpt konsolerna redan betalt överpris till ett skräp system, ist för vänta och köpa senare och då det dessutom är billigare.

detta är skrämmande, att inte ps/Xbox fanboysen ens ragar, jag hade blivit fly förbannad om detta hände när jag köpte någon utav mina consoler eller datorer.

Istället för ge dom en till chans... sen en till chans... sen en till och en till.

Vattnet ran över bägaren för länge sedan med detta borde vara helt oacceptabelt ibland dom som äger dom.

och jävligt trist, sen att flesta som kodar till konsoler är inkompetenta det är ju ingen nyhet.

Själv hade jag full koll när jag köpte min men jag är inte lika kåt på vilken konsoll som har bäst prestanda totalt sätt.

Det har saker som jag var intresserad av som inte ps4 hade vid släpp.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ok vi har fattat att FZ är sponsrade utav sony. Skriv om annat nu.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

..... de säger att skillnaden hårdvarumässigt knappt är märkbar längre. Det missade fz. Trodde inte Sony hade råd att muta tidningsredaktioner längre och som någon sa ovan, Tomb raider till One är 1080P , PS4 har ca 45 fps i genomsnitt i 1080P . One 29. Och det är ett spel utvecklat utan det optimerade devkitet.

Medlem

.

Skrivet av SWEBarb:

jäkla konsoller ska det vara så svårt att utveckla hårdvara så dom kan köra spel 1080 fullhd i 60fps? är det så för mycket begärt eller... fattar det inte en konsoll om nåt borde vara lättare då det inte behöver ett OS som en pc som kan sega ner som drar minne osv det är kasst vad dåliga konsoller är med en hyffsad pc idag...

Kostnadsfråga kanske? Visst det går ju att göra konsoller med jävligt grym prestanda under huven men hur attraktiv tror du en konsol blir som kostar 8000kr? 10000kr? Nej just det.

Idag får man helt enkelt köra på PC om man vill ha den råprestandan. Går att bygga högpresterande i ett litet chassi idag om man kan sin sak. Sen koppla till TVn med en xbox kontroll om man nu önskar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av FuzioN:

tycker synd om alla stackare som köpt konsolerna redan betalt överpris till ett skräp system, ist för vänta och köpa senare och då det dessutom är billigare.

detta är skrämmande, att inte ps/Xbox fanboysen ens ragar, jag hade blivit fly förbannad om detta hände när jag köpte någon utav mina consoler eller datorer.

Istället för ge dom en till chans... sen en till chans... sen en till och en till.

Vattnet ran över bägaren för länge sedan med detta borde vara helt oacceptabelt ibland dom som äger dom.

och jävligt trist, sen att flesta som kodar till konsoler är inkompetenta det är ju ingen nyhet.

Nu vill jag icke vara negativ mot dig på något sätt, och jag vet ej vad du har för form av utbildning eller kunskaper i ämnet. Men försök komma in som programmerare i Xbox One eller liknande, det krävs en del meriter. Det kan jag säga, och jag tror inte många har den att skryta om på CV:et.

Jag tror personalen är rätt kompetent, bara att ledarna bakom är rätt ensyniga och dumma rent allmänt. Fast de betyder icke att man är inkompetenta

Fast 1080p bör vara ett krav idag, det är nästan dött på PC snart. I alla fall inom de närmsta 3 åren.

Klart dom kan programmera råder inga tvivel om detta, men finns gott om okunniga och mycket lättare att knåpa konsoler än på pc, dock kommer det begränsingar med den även.

Det finns okunniga bakom pc även där med, men säg inte dom som knåpar på konsol spel är mer kunniga än dom som håller på med pc marknaden extrem skillnad

Medlem
Skrivet av starboy83:

Host *steambox*, host host...

Du kanske borde ta och kolla upp hostan, den verkar dödlig. Det kan inte vara bra att hosta över internet.

12
Skriv svar