Gameplay från Fallout: New Vegas

Robot
Medlem
Gameplay från Fallout: New Vegas

Ser fram emot förhandstitt eller recension av New Vegas. Behöver veta vad de byggt vidare på, eller ändrat, innan jag ser det som något givet köp. Fallout 3 är ändå jävligt bra, särskilt med lite moddande. Allra helst skulle jag således se New Vegas vara ett "moddat", nytt Fallout 3.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

En sak som Fallout hade men som jag saknar i Fallout 3 är de starka valen man kunde göra. Det var liksom inget moralsnack på det sättet som det är idag. I Fallout 3 kan man välja att förstöra Megatown (tror jag det heter...) men gör man det så tillfredsställer man en tjur gammal idiotisk gubbe som är odödlig (minns när jag dödade presidenten i Fallout 2... good times). Det fanns även saker som hände där om du inte kunde hantera situationen på rätt så hände något dramatiskt. Det var dock inte en känsla av att "Åååh! Nej, nu kommer jag inte kunna göra blablablabla och köpa varor från blablabla".

Anyway. Jag kommer köpa detta, men jag önskar verkligen att lite av atmosfären och de mer moderna städerna kommer tillbaka någon dag. Jag vill besöka ett Vault city som står i kontrast till allt annat. Inte gå runt i... öknen. <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Jag tänker Oblivion: New Vegas...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Boooring. Dags för en ny grafik/spel motor, och dags att gå vidare. Tyckte Fallout3 var kul i början, men tröttnade fort.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Nu tycker väl jag då att 'fajtingen' aldrig har varit något man ska fokusera på i varken Fallout eller TES, så att visa ett klipp på det känns tråkigt. ^_ ^


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hmm inte nämnvärt intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

skulle kunna vara en fallout 3 expansion

Medlem

Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!

Medlem

Tycker dock att grafiken spelar mindre roll, är det kul och har bra story så är grafiken mindre värd. Dock så är det ju ändå ett plus!
Men inte allt

Medlem

Då spelet ser ut precis som sin föregångare, med smärre kosmetiska uppdateringar, då borde det säljas till kraftigt reducerat pris, en expansion eller en spin-off.
Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).

Medlem

Såg intressant ut älskade Fallout 3 även pågrund av sina brister, kommer lätt köpa New Vegas också om nu inte förhandstittar och recensioner säger det är skräp då kanske jag låter bli.

Medlem

Obsidians second handprojekt? Nej tack.

Medlem

De kanske skulle göra ett rpg istället. Ser ut som ett dassigt fps.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ser awsome ut, grenade machine gun, sweeeeeet.
Ska försöka lira lite rpgs under sommaren och funderar om det är värt att köpa fallout 3 till ps3?

Medlem

Ser ungefär lika intressant ut som bajs..

[edit]
Sorry, nyvaken.. omogen kommentar.. men det var det första som kom upp i min lilla skalle.

Det ser ut som Fallout 3 repeated och jag tyckte Fallout 3 sög lika mycket som Oblivion fast lite till.
Finns ju ingen känsla eller atmosfär i grafiken dom kör med.. ser plastigt ut och fult.


signatur

Have a good time!

Medlem

Äh, vilken sopa.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tänker Oblivion: New Vegas...

Jaja - är det dags för den uttjatade diskussionen om Fallout - Oblivion with guns igen? Lägg ner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Meh.. inget speciellt :/

Medlem

Jamen va fan.... kan dem inte ha tagit en annan spelmotor? Essence Engine är kraschar lika ofta som Bert Karlsson käkar bullar.

Det enda som gjorde Fallout 3 roligt var när man hade ett tjog moddar, såsom FOOK och MMM. Tyvärr så var spelet instabilt hela tiden. Inte ens när man installerade om så ville det fungera.

Medlem
Skrivet av Richard:

Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.

+1

the Ancient Order, spännande ställe!

Medlem

Såg fruktansvärt tråkigt ut, Fallout 3 vapen och strider var något av det tråkigaste jag spelat i RPG och FPS väg. Gör om gör rätt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skribent

Inte för att jag har så höga förhoppningar på Vegas, men varför all denna fokus exlplosioner, blod och coola vapen? Visst, Fallout 1 och 2 var blodiga men spelen var så mycket mer än våld? Var är dialogerna, de levande karaktärerna och valfriheten? Fallout 3 lyckades med ett par saker: atmosfären och öppenheten.

Ish
Medlem

Ser ju nästan identiskt ut med F3..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Ser ju nästan identiskt ut med F3..

Det är ju samma motor


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det verkar som att jag är en av de få som ser fram emot detta spel.

Jag har gillat alla falloutspelen, 1, 2 och 3 (har inte lirat brotherhood of steel/tactics). För mig spelar inte grafiken någon större roll, utan det är gameplay, stämning och story som gör att jag återkommer till dessa spel.

Medlem

Fallout 3 hade varit ett jäkla bra spel om det inte hetat fallout... För att vara ett FPS/RPG spel är det riktigt bra tycker jag, men så fort dem satte namnet fallout på det så sket det sig, för det har verkligen INTE förtjänat det namnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout 3 var helt OK, men animationerna var ju faktiskt anmärkningsvärt dåliga. Lite motoruppdateringar hade inte skadat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
12
Skriv svar