Stor Ubisoft-rea på Steam

Medlem
Stor Ubisoft-rea på Steam

Mer lockande med senaste The Humble Weekly Sale: The Adventure Company and Friends, många spel om man gillar adventure och Myst inspirerade spel.

Vill dock påpeka att jag läst att spel som till exempel Anno 2070 fortfarande är "infekterat" av DRM.

Medlem

Fasen! Får ju inte pengar förrens på måndag den 24 då rean slutar.

Medlem

Typ sånt här jag aldrig kan haka på då jag redan köpt alla intressanta spelen för fullpris vid relese...

Medlem

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

Inaktiv
Skrivet av Raid25:

Fasen! Får ju inte pengar förrens på måndag den 24 då rean slutar.

24 är sist dagen man kan handla billigt så du hinner ju nätt och jämt till att handla det du vill ha.

Medlem

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Vissa spel kräver att man använder U Play, även demos (som det nya Flashback, laddade ner det men avstod från att spela det när jag upptäckte kravet på U play, samma sak med Rayman Legends ) När DRM inte tillåter en att spela ett spel man köpt för dyra pengar, bara för att man ändrat dator eller bytt hårdvara då har de gått för långt.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Är nog olika på olika spel, jag har inte så många Uplay spel. Men t.ex. Rayman Legends, som jag köpt på Steam, kräver både Steam och Uplay för att spela.

Rent principiellt känns det lite onödigt att ha båda igång och jag personligen hade hellre haft achievementsen samlade på Steam ( inte för jag bryr mig så mycket om sådana ), men i det stora hela är det egentligen bara några sekunder längre starttid att dra igång spelet och inget större bekymmer imo.

Jag skulle i alla fall inte vilja missa ett sådant vansinnigt roligt coopspel som Rayman legends bara på grund av Uplay .


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

Då missar du fina spel. Bara dig det är synd om, men givetvis så är det väl inte något du bryr dig om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att jag inte ens skulle ta betalt för att spela deras spel. Ska vi prata rootkits, nån? Jag har om inte något TRE gånger fått ghosta min dator p.g.a att företag lägger in rootkits och totalt skräp på min dator, och ubisoft = 2 av gångerna. Aldrig en chans igen.

Medlem

Ska lätt köpa Beyond Good and Evil bara för att det är så grymt bra! Även om jag redan spelat det flera gånger, vill ha en uppföljare!

Medlem

Haha hur orkar ni lägga tid på allt hat.. allt hat emot EA o Ubisoft osv alla mobil företag f2p bla bla... försök va glada istället o sluta va negativa.. va nöjda att företag gör spel till oss, dom tvingar inte er till att köpa deras spel. Det är ni som köper dom. Sen ifall spelet är en besvikelse för er finns det säkert många som gillar det!

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

Men alltså är du extremt långsint eller? Det mesta Ubisoft fick kritik för härom året har dom ju faktiskt backat på och ändrat sig över, till skillnad från många andra storföretag som bara skiter i sina kunders kritik så länge pengarna rullar in, typ EA, Activision, Activision Blizzard, m.fl.

Orka bojkotta ett företag som faktiskt lyssnar på sina kunder.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

:\ Tyvärr är det inte på det viset, väldigt många Ubisoft-spel kräver Uplay även om du har det på Steam.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

Men alltså är du extremt långsint eller? Det mesta Ubisoft fick kritik för härom året har dom ju faktiskt backat på och ändrat sig över, till skillnad från många andra storföretag som bara skiter i sina kunders kritik så länge pengarna rullar in, typ EA, Activision, Activision Blizzard, m.fl.

Orka bojkotta ett företag som faktiskt lyssnar på sina kunder.

Det är inte första gången Ubisoft backar, de tog, efter mycket kritik, bort Starforce men så fort de återfick förtroendet så kom nästa DRM. "Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me".

Medlem
Skrivet av booNZXTood:

Haha hur orkar ni lägga tid på allt hat.. allt hat emot EA o Ubisoft osv alla mobil företag f2p bla bla... försök va glada istället o sluta va negativa.. va nöjda att företag gör spel till oss, dom tvingar inte er till att köpa deras spel. Det är ni som köper dom. Sen ifall spelet är en besvikelse för er finns det säkert många som gillar det!

Det är jag, tack vare att stora utgivare har "infekterat" den här industrin kunde jag ge mina pengar till olika Kickstarter projekt som nu verkar ge mig spel jag enbart kunnat drömma om som liten. Tack EA, Ubisoft och Activision för att ni använt DRM som fått mig att nästan helt avstå från att köpa era spel och inte att förglömma, GOG och CD Project RED. Kan inte vänta tills de släpper mer material från Cyberpunk 2077=).

ELF
Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av KatOne:

Uplay är den dummaste skiten på länge...

Vad har ubisofts klient med steam att göra? Inte precis så att du måste logga in på den klienten med om du köper spelet på steam, eller har jag fel?

Äger inget ubisoft spel på steam så vet inte alls

Anno 2070. Startar du det i Steam så startas även Uplay och vice versa.

Hoppas GOG köper upp alla spelföretag här i världen för att sedan släppa allt som har med singleplayer att göra fritt från DRM


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

U-play.... nej tack.-


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag är medveten om att det inte är någon populär åsikt att ha, men jag vägrar köpa fler spel från Ubisoft. Deras uPlay skapar fler problem än något annat DRM jag tvingats att använda. Jag har köpt tio spel via Steam, varvid samtliga kräver att jag kör de via uPlay - och hälften av gångerna jag vill spela något av dessa spelen går dem inte att starta förrän jag ominstallerat uPlay helt och hållet.

Om jag vill ha spel från Ubisoft fixar jag det på annat håll snarare än att betala för det i butik. Ett typiskt exempel på hur deras DRM främjar piratkopiering snarare än tvärtom.

Så fort de ser över uPlay och åtgärdar de problemen som uppstår kommer jag att kasta mina pengar över dem igen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Tråkigt att du missar South Park Stick of Truth.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Sluta hata snälla. Ubisoft må inte vara så bra när det kommit till deras DRM men spelen är fortfarande bra och du ger då också pengar till utvecklarna.

Det är Ubisoft som hatar sina konsumenter.. Jag kommer aldrig bidra till att sådana företag kan fortsätta som de gör.

Men alltså är du extremt långsint eller? Det mesta Ubisoft fick kritik för härom året har dom ju faktiskt backat på och ändrat sig över, till skillnad från många andra storföretag som bara skiter i sina kunders kritik så länge pengarna rullar in, typ EA, Activision, Activision Blizzard, m.fl.

Orka bojkotta ett företag som faktiskt lyssnar på sina kunder.

Det är inte första gången Ubisoft backar, de tog, efter mycket kritik, bort Starforce men så fort de återfick förtroendet så kom nästa DRM. "Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me".

Men alltså med nästa DRM syftar du på Uplay då? för jag ser inget konstigt att stora företag kör sitt eget program som origin/uplay/steam, även om jag själv upplever Uplay lite opolerat och gärna hade haft alla spel enbart under steam bara av lathet för att slippa ha flera program installerade.
Anledning till att det vart sån shitstorm över Starforce var ju att det gav grova problem för väldigt många människor som hade köpt spel original

Utöver det är väl ett av dom få företag som inte använder sig av DRM CD Projekt Red, så ska man bojkotta alla spel som har DRM blir listan över spelbara spel jävligt kort.

Inaktiv

Nu blev jag lite klokare, tackar alla som förklarade hur det låg till. Jag kan hålla med om att det känns jävligt korkat att man måste logga in även på uplay för att kunna spela då till och med uplay inte är så värst stabil, dock tror jag inte gnäll här på FZ hjälper.
Knappast att ubisoft kikar in här och ser hatet och tänker (oj folket är arga, nu måste vi bättra oss och ta bort uplay)

Finns säkerligen bättre lösningar än att sitta här och tjuta för deras rejäla snedsteg.

Medlem

Ubi är nog det "stora" företaget som gjort flest titlat jag tycker är bra, av de stora som är kvar... tror jag iaf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blev Cold Fear igår och under helgen blir det ett Beyond good & evil, har faktiskt aldrig kört det eller ens sett gameplay på det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Nu blev jag lite klokare, tackar alla som förklarade hur det låg till. Jag kan hålla med om att det känns jävligt korkat att man måste logga in även på uplay för att kunna spela då till och med uplay inte är så värst stabil, dock tror jag inte gnäll här på FZ hjälper.
Knappast att ubisoft kikar in här och ser hatet och tänker (oj folket är arga, nu måste vi bättra oss och ta bort uplay)

Finns säkerligen bättre lösningar än att sitta här och tjuta för deras rejäla snedsteg.

Hade vi inte "gnällt" och berättat hur illa det ligger till med Ubisoft så hade inte du blivit, som du själv skrev, klokare.

Man kan göra mer än att bara upplysa omgivningen, till exempel aktivt välja att inte köpa Ubisofts spel, som jag gör.

Sen får du kalla det vad du vill, men jag ser inte det som "hat".

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Aldrig köpa Ubisoft spel.

Så länge ett spel är bra så skiter jag fullständigt i vem som ligger bakom det. Bara din egna förlust när du går miste om ett bra spel på grund av envishet.

12
Skriv svar