Därför försenades Watch Dogs

Robot
Därför försenades Watch Dogs

Ubisoft tyckte att vissa grundläggande system var för tråkiga.

#watch-dogs


Medlem
Därför försenades Watch Dogs

Bra! Säg vad man vill om att det är trist att det blivit försenat, shit happens. Bra att de faktiskt bryr sig om sitt spel.

Medlem

Helt enig. Tycker dom gör ett bra exempel här att gå ut med bra information. Blir ju svårt att hata dem för att de inte släppte ett spel med trasslig mekanik för tidigt.

Medlem

Det låter ju faktiskt ganska lovande, detta är ett problem i de flesta av ubisofts spel känns det som (Far Cry 3 och Assassins Creed-spelen framförallt), på tok för mycket viewpoints/hackande av kontrolltorn och annat som man tröttnade på som in i helvete snabbt. Återstår väl att se om de faktiskt har lyckats fixa till det, men det skänker ju lite hopp åtminstone!

Medlem
Medlem

Allt jag sett från Watch Dogs verkar tråkigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Testpilot

Sånt här är ju kul att de kan få till:

"Initially, I just ran around exploring the open world and digging into the tantalizing bits of information you can pull from anyone's phone. One particular passerby seemed to eye me nervously, so I checked out his phone and was able to listen to an obscure but slightly suspicious message. I decided to follow him and watched as he stood in front of a mailbox, tapping an envelope in his hand before looking around and dropping it in.

"His actions were mostly likely a reaction to my stalking him."

I spent the next 15 minutes tailing him, thinking that perhaps he was up to something. The more I followed him, the more suspicious he acted until finally, abruptly, he started running away from me.

Later, when I talked to the developers about the incident, the told me he was likely just some hapless citizen, not tied to the plot or committing any crime. His actions, which I perceived as the indication of some possible crime, were mostly likely a reaction to my stalking him."

Medlem

Så länge det inte är "Så du vill hacka nån? Här är en Quicktime Event då måste göra varje gång, cirka 523."

Medlem

Hoppas deras förändringar ger önskad effekt då, annars är det knappt värt ett försenat releasedatum men efterklok kan ju vem som helst va med stil så jag ska inte säga något om det om spelet nu visar sig ändå vara mest qte och repetition. Hoppas istället det blir grymt kul och att de visar vart skåpet ska stå!

8 player freeroam hade jag helt missat! Det förändrar ju lite saker gällande plattformvalet som man kanske ska överväga lite om det läget blir ball.

Inväntar släpp och recensioner/kommentarer tror jag

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=CoIXnIa1Zh0

Efter denna blev jag lite tveksam men ändå hypad!
Är spelet verkligen så cinematic eller är det fullt av QTE och scriptade scener?
Vill inte åka på någon smörja som Max Payne 3 igen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Låter ju bra. Att dom själva såg problemen och gjorde något åt dom. 6 månader är väl antagligen för lite dock, dom kanske insåg att ett GTA liknande spel med en öppen stor stad egentligen var för mycket för dom, och att det krävs lite mer tid.

Medlem

Så det var därför dom försenade det? Det var ju lite lovande, åtminstone. Jag tyckte det såg så trist ut när det väl var dags att nästan släppas förra året. Bra att dom insåg det också.

Fast frågan är ju om dom faktiskt lyckats, eller det fortfarande är relativt trist (om än mindre trist än vad det var tidigare).

Medlem

Har ändå en känsla att det kommer bli repetivt såsom de flesta Ubisoft spel. Men jag kanske blir överaskad.

Medlem

Spelet känns redan förbrukat... Och då har det inte ens kommit. Ingen bra känsla

Medlem

Helt rätt beslut. Hellre ett suveränt föresenat resultat än ett enformigt, och potentiellt buggig, spel som släpps för tidigt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Lurid:

Så länge det inte är "Så du vill hacka nån? Här är en Quicktime Event då måste göra varje gång, cirka 523."

Lycka till att hitta ett spel där varje aktion du någonsin gör är unik.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar