Titanfall till 360: "30 bilder per sekund och lågupplöst"
Mindre än två veckor innan release ryktas det om dålig framerate och låg upplösning på Xbox 360-versionen av Titanfall.
#titanfall, #bluepoint-games, #respawn-entertainment, #microsoft
Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.
Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.
Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?
Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.
Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?
Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.
Det känns som om de drar ned på kvalitén bara för att det ska kunna komma ut på en annan plattform. Tycker man borde försöka hålla så god nivå man kan, även om det kanske innebär att man inte ger ut det till äldre konsoler.
Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.
Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?
Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.
Ja?...
Följde du ens länken i originalcitatet?
Där finner du en artikel samt film från Titanfall på Xbox One, där man ser att FPSen allt för ofta sviktar ända ned till 30fps, i 792 upplösning.
Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh
Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.
Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Vilka onödiga nyheter - det är väl ingen som spelar FPS på en konsol?
Nä, man spelar FPS på PC.. men alltid med kontroll.
Eller så spelar man FPS på precis vad man vill och använder det man föredrar? Nej vänta, det låter ju heltokigt.
Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh
Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.
Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.
Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.
cags
Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh
Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.
Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.
Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.
Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Redan innan lanseringen meddelade Respawn Entertainment att fler optimeringar krävs och planeras för Titanfall till Xbox One, bland annat för att få bildfrekvensen att hamna på en stadigt högre nivå. Utvecklarna hoppas även kunna höja upplösningen från nuvarande 1 408 x 792 pixlar, förhoppningsvis utan att sänka kvalitetsinställningarna.
Och hur troligt är det att de kan optimera upp 30 fps OCH samtidigt höja upplösningen till 1080?.... Vad är det för optimeringar, ta bort alla texturer?
Han snackar om Xbox One versionen, inte 360-versionen.
Ja?...
Följde du ens länken i originalcitatet?
Där finner du en artikel samt film från Titanfall på Xbox One, där man ser att FPSen allt för ofta sviktar ända ned till 30fps, i 792 upplösning.
Då ligger den inte på 30fps som du fick det till att låta utan att den dalar ner ibland, vilket går att lösa genom att se vad det är som gör att det dalar och optimera det, inte helt omöjligt då det annars flyter på som det ska.
Pc versionen lider också av prestandaproblem. Eller är det meningen att det ska behövas ett Titan kort för att kunna maxa Titanfall höhöhöh
Ett titan är inte mycket att hänga i granen. Krävs dubbla Gtx 670 eller bättre för att maxa många spel i 1080p.
Tror de flesta som siktar sig in på maxa spel sitter på sli eller cf och har en qhd eller flera hd skärmar.
Det konstiga tycker jag är att Battlefield 4 borde rent tekniskt sätt vara mer krävande men så är inte fallet. Själv kan jag maxa allt förutom AA i bf4 och har en fps konstant över 60 med mitt 670. Titanfall både drivs av en mycket äldre motor samt har en tekniskt mindre avancerad grafik trots att det ser bra ut. Känns som dålig optimering.
Tja, titanfall kör ju med okomprimerade texturer och ljudfiler vilket kräver lite mer, bf4 gör inte samma sak.
Hmm ok, säkert därför. De förklarade varför de kör med okomprimerat ljud men okomprimerade texturer skulle jag också vilia veta varför de använder?
cags