Microsoft ska satsa mer på PC-spelande

Robot
Medlem
Microsoft ska satsa mer på PC-spelande

Är det inte lite väl tidigt att överge Xbox1


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

haha dom har ju redan övergett pc marknaden kan man säga.
istället.

alla dessa spel/butik klienter kmr aldrig kunna rubba steam det är omöjligt gör det bara krånligare igentligen för användaren.

Hålla reda på mail säkerhetskod osv.

Medlem

Well... good.

Medlem

Är väll inte direkt första gången de säger att de ska satsa på PC och hittills har de ju inte direkt bevisat att de faktiskt gör det. Skulle det nu vara så att de faktiskt gör en helhjärtad satsning så go for it, men jag tänker inte ropa yay fören de bevisat att de menar det.

Medlem

Trevligt att höra, hoppas bara de sätter ett jävlar enamma och gör nått gutt av snacket.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skrivet av marcus8958:

Är det inte lite väl tidigt att överge Xbox1

Nej, det är lite väl tidigt för 1:a April.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sist de "satsade" på gamers så lyckades de skapa Games For Windows Live som var ett jävla fuck up. Kul att höra att de vill satsa men de måste visa gamers att de ens har kompetensen och intelligensen att klara av det.

Medlem

Har inte MS sagt ganska länge att de ska satsa på PC? Dags att de får tummen ur!!

Medlem

Inkommande

Citat:

Microsoft lanserar Games For Windows Live.....2!!!!!

för PC.
och

Citat:

Det kommer vara en revolutionerande affär där UIn kommer vara touchpad vänlig (För tydligen är det viktigt att ha på en PC) och priset kommer vara så absurt dåligt att ni aldrig kommer köpa något!

Microsoft har haft flera bra spel under sina vingar men det kommer ta en väldigt bra tid innan jag kan lita på att de faktiskt släpper ett bra PC spel igen utan att de bryter sina lovord som de slänger ut sig här o var.

Medlem

Låter väldigt bra, bättre sent än aldrig. Tror de kan komma med bra tjänster framöver.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

k3m
Medlem

Ms är så fulla av skitsnack att det inte är sant. För något år sedan gick de ut och sa att de inte bryr sig om pc som spelplatform överhuvudtaget. Och före det gick de ut med att de skulle satsa på pc'n. Man kan inte tro ett skit på ms, jag gör det inte iaf.

Medlem

Börjar de känna sig lite oroliga att de kommer förlora kunder nu när Steam-maskinerna finns?


signatur
Medlem

Vilken gång i ordningen? Men om de verkligen producerar några fina titlar så är det ju bara bra - vi får väl se.

k3m
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Börjar de känna sig lite oroliga att de kommer förlora kunder nu när Steam-maskinerna finns?

Jepp! Som jag skrev tidigare så skulle ms bojkotta hela pcn som spelplatform. De tjafsade ju oxå med sitt dx 11 då det hade sig. Men folk glömmer och sen är de utsatta för mer skitsnack.

Inaktiv
Skrivet av MrStrange:

Börjar de känna sig lite oroliga att de kommer förlora kunder nu när Steam-maskinerna finns?

Och du tror verkligen att Steam-maskinerna kommer att lyckas? Det är flopp tyvärr.

Medlem

Det kan ju bli som med android och apple,har man väl investerat i ett koncept så blir det ju dyrt om man byter operativsystem.(Appstore vs google playbutik)
steam vs microsoft.. hmm nä... tror inte det...

Medlem

Som flera varit inne på så är det ju inte första gången de ska satsa på PC:n Fast iom att Xbox one är så lik PC (hårdvaran alltså), så känns det som att det blir lättare för Ms att satsa på både konsol och pc.

Sedan kan jag tänka mig att xbone är deras sista konsol och att de till nästa generation satsar på något som liknar steam-machine. Isåfall vore det strategisk att redan nu börja med några bra titlar till PC så de kan släppas uppföljare till de titlarna när det i framtiden blir dags att pensionera xbone.

Medlem
Skrivet av Komured:

Är väll inte direkt första gången de säger att de ska satsa på PC och hittills har de ju inte direkt bevisat att de faktiskt gör det. Skulle det nu vara så att de faktiskt gör en helhjärtad satsning så go for it, men jag tänker inte ropa yay fören de bevisat att de menar det.

Microsoft verkar göra en hygglig ansats till att förbättra datorspelande (DX12, etc). De har få egna spelstudios, men Titanfall kom ju till PC med, utöver Xbox.

Medlem

"Någon form av ny teknik" Ja det lär väl vara dx12 han syftar på då.

Medlem

Hoppas bara det inte är ett program som Steam eller Origin. annars blir det för mycket!!!!!

Medlem

Satsa på PC spela? Är det var därför som Halo Spartan Assault, en Windows titel, har gått miste om nytt spelbar innehåll som plötsligt blivit "Xbox Exklusivt"?

Medlem

Att återuppta Flight Simulator och släppa det i samma veva som DX12 hade ju inte varit helt fel.

Medlem

Hoppas de börjar med sina flight/combat simulators igen, De var riktigt fina!

Medlem
Skrivet av genma:

Games for windows live hahahaha F***YOU Microsoft.

Var inget fel på idén att knyta ihop Xbox spelarna med PC spelarna och GFWL men idioterna speedade ju upp DRM-skiten och fuckade upp hela skiten med max tillåtna install mm.


signatur

Det var detta...

Skrivet av MrPeters:

Inkommande

Citat:

Microsoft lanserar Games For Windows Live.....2!!!!!

för PC.
och

Citat:

Det kommer vara en revolutionerande affär där UIn kommer vara touchpad vänlig (För tydligen är det viktigt att ha på en PC) och priset kommer vara så absurt dåligt att ni aldrig kommer köpa något!

Microsoft har haft flera bra spel under sina vingar men det kommer ta en väldigt bra tid innan jag kan lita på att de faktiskt släpper ett bra PC spel igen utan att de bryter sina lovord som de slänger ut sig här o var.

Usch, ge oss inga mardrömmar om GFWL.

De har för tusan inte ens fixat "Bulletstorm" på Origin. Dåligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var det inte någon som värvades från Valve för att arbeta specifikt mot PC-marknaden?!
Och samma person sa upp sig efter drygt ett halvår.. so much for that promise,
Hände ganska nyligt. Insåg väl att det var dött lopp.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

haha dom har ju redan övergett pc marknaden kan man säga.
istället.

alla dessa spel/butik klienter kmr aldrig kunna rubba steam det är omöjligt gör det bara krånligare igentligen för användaren.

Hålla reda på mail säkerhetskod osv.

Tror du på allvar att det är bra för konsumenten att lämna över allt till en försäljare? Seriöst!? Och om historien har nåt att lära, så varar aldrig nåt för evigt, detta gäller också Steam.

Medlem

Om satsningen innebär mer av Games for Windows Live så - Nej tack.

För övrigt har jag fortfarande inte kommit över att dom la ner Ensemble Studios, och inte fortsatte med Big Hug Games och deras Rise of Nations.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Komured:

Är väll inte direkt första gången de säger att de ska satsa på PC och hittills har de ju inte direkt bevisat att de faktiskt gör det. Skulle det nu vara så att de faktiskt gör en helhjärtad satsning så go for it, men jag tänker inte ropa yay fören de bevisat att de menar det.

Microsoft verkar göra en hygglig ansats till att förbättra datorspelande (DX12, etc). De har få egna spelstudios, men Titanfall kom ju till PC med, utöver Xbox.

Uppdateringarna av DX är ett skämt. de uppdaterar vad. en gång vart annat år? om ens det. DX10 med Vista, DX11 med windows 8 (3 år mellan första release av dx10 och dx11 jag ränkar nu bara nya versioner inte uppdaterade versioner) jämför detta med hur det såg ut tidigare där det i princip kom nya fullversioner av DX i princip en gång om året. Ryktades ju tom om att de skulle sluta uppdatera DX helt för ett par år sedan då de inte längre ville satsa på PC spelande. Att de bryr sig om att gå ut med DX12 (som säkert är ett år borta fortfarande) handlar ju bara om att de fick panik när det visade sig att AMD släppt något som faktiskt kunde användas på andra plattformar än Win. Och nej det har inte att göra med att de släpper färre men större uppdateringar för det gör dem inte.

Vad Titanfal har med Microsoft att göra vet jag inte, då det utvecklats av Respawn och distrubieras av EA afaik.

123
Skriv svar