A Song for Viggo

Robot
A Song for Viggo

Krig, våld och erövring är vanliga teman i spel och medan de senaste årens indievåg presenterat en rad nya infallsvinklar är det väldigt få som handlar om depression. Ännu färre om det otänkbara i att råka döda sitt eget barn.

#a-song-for-viggo


Medlem
A Song for Viggo

Härligt att se det uppe på Kickstarter, blev en amerikansk tjuga från mig och förhoppningsvis 999 personer till

/ LordDaimos

Medlem

Jag tackar ödmjukast LordDalmos. Det gjorde mig jätteglad.

Medlem

Går det att donera utan att använda KS?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Jag tackar ödmjukast LordDalmos. Det gjorde mig jätteglad.

Härlig belöning för 2000$ pledge xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hm, hur funkar det med Paypal egentligen? Går det in på Kickstarter-summan då? Annars kan jag köra upp en paypal och återkomma.

Medlem

Som småbarnsförälder tror jag att jag hoppar över slik underhållning och håller mig till demonslakt. Mindre ångestframkallande. Tycker mycket om den unika designen dock. Lycka till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker om den unika designen i spelet. Kan dock inte säga det samma för denna "longform" template som ni väljer att använda ibland för era artiklar... Förstår tanken bakom den, men design mässigt ser det bara fel ut då det inte går ihop med hur resten av sidan ser ut och är uppbyggd.

Medlem

Tycker inte om hur sidopanelen bara upphör att existera i detta artikelformat ...

Medlem

"A Song for Viggo kretsar också kring det otänkbara i att råka döda sitt eget barn. Bland det första du behöver göra i spelet är att arrangera sonen Viggos begravning."

Krävs nog en rejäl dos av självhat för att finna detta underhållande? Men det kanske inte är iden heller? Iden kanske är att bara framkalla ångest och lidande?

Usäkta men snacka om pretantiöst.

Medlem

"Praktikant-Fredrik"

Bra att det namnet hänger med. Bara "Fredrik" skulle kunna vara vem som helst.

Minns att jag läste (för ett år sedan kanske?) om detta spel för ett år sedan i en av bloggarna här på FZ. Kommer inte ihåg så mycket men tyckte det såg lite intressant ut. Nu har jag aldrig kickstartat något och har tyvärr inga planer på att göra det, men jag önskar ändå eder lycka till.

Medlem

Han borde backa mig med stålar för att jag somnade på hans trailer.

Medlem

Det är möjligt att många finner det här projektet pretentiöst, och att det skapar ångest.

Men jag tror innerst inne att spel kan vara ett verktyg för människor som kan upplevt något liknande. Tror även att människor som uppskattar andra former av underhållning, än stereotypa spel, kan uppskatta det.

Medlem

Vet inte om man skulle klara av att spela det. Har en själv en liten son och bara tanken får mig att gå koko. Iofs begravde jag min far för 2 veckor sen , så känslorna svallar väl. Men det verkar vara ett bra spelsom är väl värt att hålla ögonen på.

Medlem

Oj vilket fantastiskt imponerande arbete! Stort grattis.

Undrar med som snubben över mej, har ju med en liten plutt och lira detta... skulle man klara av det? Det vet i fasen...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Tog och kollade filmen där på 5min.
Tur att jag kunde ha en hand på sonen min samtidigt.
Blev extremt imponerad av det mesta. Kontrasten av papper och det hårda ämnet det berör, mycket intressan tanke.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hur hanterar man alla tankar och känslor?:up:

Medlem

Man spelar GTA efter?


signatur

Niet.

Medlem

Verkar intressant, men vet inte om jag kommer klara av att spela. Får ångest och mår dåligt när andras barn dött som jag inte ens känner.

Men vi märker väl sen förhoppningsvis

Medlem

Ah, ångest. Min gamle vän, då ses vi igen. Klart man backar.

Hoppas spelet lyckas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

"råkar".

- Tycker att det är ett konstigt ordval i sammanhanget.
Typ: - Oj, jag råkade trampa på en myra...


signatur

autograph

Moderator | Testpilot

Nu har jag inte kollat videon för jag pysslar med annat, men hur går du till väga om inte kickstarter lyckas?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ljussättningen i den översta bilden är magisk. Hoppas det går bra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det är precis sådana här projekt jag kan tänka mig att backa! Väldigt kreativt och inspirerande

(plus i kanten för piano-musiken!!)

Medlem

Backade det, verkar så föbövulent bra utstuderad. Kan inte vänta på det.


signatur

Nämen!

Medlem

Backar, verkar vara ett mycket värdigt initiativ!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu har jag inte kollat videon för jag pysslar med annat, men hur går du till väga om inte kickstarter lyckas?

Försöker tänka positivt?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

uberpwnage: det handlar nog om att kombinera tänka positivt och skaffa ett vanligt jobb, har väl typ Max hamburgerrestaurang egentligen som jag kan återgå till. Så det är lite att slänga alla bollar i samma korg.

Struggle: <3

Preed: Även du får ett hjärta <3

Och även slutbossen: <3

Det betyder så sjukt mycket.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Simon Karlsson:

uberpwnage: det handlar nog om att kombinera tänka positivt och skaffa ett vanligt jobb, har väl typ Max hamburgerrestaurang egentligen som jag kan återgå till. Så det är lite att slänga alla bollar i samma korg.

Struggle: &lt;3

Preed: Även du får ett hjärta &lt;3

Och även slutbossen: &lt;3

Det betyder så sjukt mycket.

Så ska det väl inte behöva vara Lägger in 10 dollar och delar med mig av projektet till alla spelintresserade jag känner och önskar dig lycka till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar