Grim Fandango till Playstation 4 och Vita

Robot
Grim Fandango till Playstation 4 och Vita

Tim Schafers äventyrsklassiker släpps på nytt.

#grim-fandango


Medlem
Grim Fandango till Playstation 4 och Vita

Jahopp... Då köper man en PS4.

Medlem

Detta klassiska spel är så jäkla bra.
Det är bara att gratulera alla de som äger PS4 (mig inkluderat).

Medlem

Jag säger som MrPeters, Då var det tydligen dags att köpa konsol...

Medlem

Där fick ni mig att öppna plånboken!

Medlem

har redan en ps4 och jag kunde inte vara gladare just nu


signatur

God is dead

Medlem

Hoppas på att ett finare Grim Fandango kommer också till PC senare.

Medlem

Det där var nog den enda utannonsering under kvällen/natten som fick mig att tappa hakan lite.

Medlem

Fy fasen va glad jag blev, så som jag har saknat det

Medlem
Skrivet av anon_178365:

https://www.youtube.com/embed/BuAs-V2SxHI

Första gången jag gjorde detta så dog jag av skratt, väcker fortfarande goda minnen
Ett av dom bästa spelen någonsin, otroligt givet köp till PS4:an.

Känner inte igen det där även om jag spelade igenom spelet nyligen, helt klart ett spel som den yngre generationen borde få uppleva också.

Medlem

Men jäklar vad lycka snabbt övergår till tårar! Gief pc version också, vill inte behöva köpa konsol för det här >.< Fu Disney, Fu Sony!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tim skrev såhär på twitter:

"Talk about other platforms soon! Sony's been a great help making this happen & we're excited to be working with them on the console version!"

Så det låter som det är bra odds på att det kommer till PC också, bara konsol-exklusivt till ps4/vita.

Ren glädje, lätt topp 5 av mina favoritspel någonsin.

Medlem

Då blir det ett ps4 då


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Ja! Ungefär så som folk köper nya grafikkort för att spela ett gammalt PS3/360 spel (GTA V)

Medlem
Medlem
Skrivet av rigge:
Skrivet av pinalina:

https://www.youtube.com/embed/BuAs-V2SxHI

Första gången jag gjorde detta så dog jag av skratt, väcker fortfarande goda minnen
Ett av dom bästa spelen någonsin, otroligt givet köp till PS4:an.

Känner inte igen det där även om jag spelade igenom spelet nyligen....

Nä, det spelaren i videon gör är inget man måste göra utan bara för skojs skull. Jag visste inte om det heller och jag spelade igenom spelet när det först kom ut

Medlem
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Ibland köper folk Blu-ray-utgåvor av filmer de äger på VHS också.

Vi vet ju inget om hur omfattande arbete man lagt ned på att förbättra spelet än. Då det lät som att detta producerades i samarbete med Sony så lär det finnas någon slags tidsexklusivitet inblandad.

Medlem

Detta slår tamefan GTA 5 till PC helt och hållet! detta är helt underbart!

Medlem

Har väntat på detta så länge då jag aldrig spelade spelet när det kom ut. Nu vill jag ha FF VII remake också.

Medlem

Jag undrar jag. Spelet var smått fantastiskt, men jag är mycket osäker om det håller för att nya spelare ska älska det idag. Vi får se!

Jag är lite sugen på att spela det igen, men lär knappast gå genom eld för det. En pc-version för en hundring-ish och jag är game.

Medlem

Håller med i stort sett alla, för min egen del är detta roligaste nyheten än så länge från E3. Kommer nog spela detta på vitan tror det blir klockrent på den.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Det har funnits, men har för de flesta varit ospelbart större delen av den tiden eftersom det bara funkar på Windows 98. Det är därför så många ser fram emot en uppdaterad PC-version.
Att spelet har levt på sitt goda rykte utan att kunna spelas så länge visar tydligt vilket guldspel det är. Hands down det bästa äventyret jag har spelat i alla fall.

MEG
Medlem

Kan detta vara en ny trend, att porta gamla spel, det bör i alla fall vara enklare än att göras nya. Undra vad priset kommer att ligga på, fullpris kanske?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Det har funnits, men har för de flesta varit ospelbart större delen av den tiden eftersom det bara funkar på Windows 98. Det är därför så många ser fram emot en uppdaterad PC-version.
Att spelet har levt på sitt goda rykte utan att kunna spelas så länge visar tydligt vilket guldspel det är. Hands down det bästa äventyret jag har spelat i alla fall.

not true bro, faktiskt funkar Grim ypperligt för mig i Win 7.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Det har funnits, men har för de flesta varit ospelbart större delen av den tiden eftersom det bara funkar på Windows 98. Det är därför så många ser fram emot en uppdaterad PC-version.
Att spelet har levt på sitt goda rykte utan att kunna spelas så länge visar tydligt vilket guldspel det är. Hands down det bästa äventyret jag har spelat i alla fall.

not true bro, faktiskt funkar Grim ypperligt för mig i Win 7.

Är ganska säker på att jag sett det på GOG.com eller nån liknade sida också

Medlem

Hoppas de skalar upp texturerna något... :S

Annars är detta definitivt en morot till PS4! Episkt spel!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Det har funnits, men har för de flesta varit ospelbart större delen av den tiden eftersom det bara funkar på Windows 98. Det är därför så många ser fram emot en uppdaterad PC-version.
Att spelet har levt på sitt goda rykte utan att kunna spelas så länge visar tydligt vilket guldspel det är. Hands down det bästa äventyret jag har spelat i alla fall.

not true bro, faktiskt funkar Grim ypperligt för mig i Win 7.

Är ganska säker på att jag sett det på GOG.com eller nån liknade sida också

Det finns tyvärr inte som digital download någonstans. Om Vashgang kör det på Win7 är det patchat med ett av de relativt nya hacken som finns (Dessa funkar dock inte för alla).
Har han inte själv applicerat hacket tvivlar jag på att han har originalet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av pubisboy:

allvarligt? ser ni detta som den tippande faktorn att köpa ett PS4 och gråta av lycka? ett spel (ett skitbra spel, javisst) som funnits på PC i 15-20 år?

Det har funnits, men har för de flesta varit ospelbart större delen av den tiden eftersom det bara funkar på Windows 98. Det är därför så många ser fram emot en uppdaterad PC-version.
Att spelet har levt på sitt goda rykte utan att kunna spelas så länge visar tydligt vilket guldspel det är. Hands down det bästa äventyret jag har spelat i alla fall.

not true bro, faktiskt funkar Grim ypperligt för mig i Win 7.

Är ganska säker på att jag sett det på GOG.com eller nån liknade sida också

Det finns tyvärr inte som digital download någonstans. Om Vashgang kör det på Win7 är det patchat med ett av de relativt nya hacken som finns (Dessa funkar dock inte för alla).
Har han inte själv applicerat hacket tvivlar jag på att han har originalet.

du ska nog inte börja anta sånna saker om personer, jag har orginalet kvar och jag kör det med patchen dem gav ut och det funkar utan problem för mig.

12
Skriv svar