Magicka 2 utannonserat - släpps till pc och PS4

Robot
Magicka 2 utannonserat - släpps till pc och PS4

Paradox Interactive tar klivet in i konsolbranschen på allvar.

#nyhetstips, #paradox-interactive, #magicka, #magicka-2


Medlem
Magicka 2 utannonserat - släpps till pc och PS4

Samma koncept undrar jag? :/ Vore toppen om det var en story med co-op


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Var det inte Arrowhead studios som gjorde ettan? har paradox köpt upp rättigheterna?

Medlem
Skrivet av hidayat:

Var det inte Arrowhead studios som gjorde ettan? har paradox köpt upp rättigheterna?

Arrowhead är väl upptagna med det Sony-exklusiva Helldivers samt Gauntlet till PC.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av hidayat:

Var det inte Arrowhead studios som gjorde ettan? har paradox köpt upp rättigheterna?

Arrowhead är väl upptagna med det Sony-exklusiva Helldivers.

Gauntlet annars..

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gauntlet annars..

Hmm, jag lade till det på en gång med ändringen verkar inte synas än.

Medlem

"No wizards!"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ska bli intressant att se hur de löser kontrollerna på PS4. Att spela Magicka på PC med 360-kontroller var allt annat än smidigt

Medlem

Men sålde arrowhead sitt magicka ip? vore det inte jävligt korkat när spelet sålde över 2 miljoner exemplar eller vad det var?

Skrivet av Margy:
Skrivet av hidayat:

Var det inte Arrowhead studios som gjorde ettan? har paradox köpt upp rättigheterna?

Arrowhead är väl upptagna med det Sony-exklusiva Helldivers samt Gauntlet till PC.

Skribent

Wow, mitt gamla soffbord fanns med. Eller modellen i alla fall. Har fortfarande inte spelat Magicka, känns som jag är lite sist på den bollen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av LimstiftDVD:

Ska bli intressant att se hur de löser kontrollerna på PS4. Att spela Magicka på PC med 360-kontroller var allt annat än smidigt

Antar att dem ändrar om hela kontroll upplägget. Liknade Diablo 3 till konsol.

Skrivet av hidayat:

Men sålde arrowhead sitt magicka ip? vore det inte jävligt korkat när spelet sålde över 2 miljoner exemplar eller vad det var?

Skrivet av Margy:
Skrivet av hidayat:

Var det inte Arrowhead studios som gjorde ettan? har paradox köpt upp rättigheterna?

Arrowhead är väl upptagna med det Sony-exklusiva Helldivers samt Gauntlet till PC.

Arrowhead sålde rättigheterna till Magicka långt innan spelet sålde 2 miljoner exemplar. Spelet som Arrowhead hade gjort innan Paradox gick in och finansierade var detta: http://gameawards.se/competition_entries/75

Medlem

Arrowhead ångrar nog att dom sålde rättigheterna... Gauntlet kommer aldrig sälja så bra, om dom inte gör om hela spelet och förbereder det för DLC typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Arrowhead ångrar nog att dom sålde rättigheterna... Gauntlet kommer aldrig sälja så bra, om dom inte gör om hela spelet och förbereder det för DLC typ.

Eller så är de tacksamma för att de blev upptäckta av en förläggare. Om inte Paradox hade tagit risken att betala deras deras löner under utvecklingsperioden av 3d-Magicka så kanske inte Arrowhead hade funnits som studio alls.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Har fortfarande inte spelat Magicka, känns som jag är lite sist på den bollen.

Inte jag heller. Än. Men jag ska. Sen. Just nu måste jag spela Resistance: Fall of Man igen. Det är inte mitt fel, jag tror det faktiskt finns en regel för att man måste spela Resistance då och då. Det är jag nästan helt säker att jag hörde nån gång.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Blir säkert kul så jag ska nog testa detta när det kommer. Men innan dess ska jag nog testa Magicka Wizard Wars också. Har för mig att det är i öppen beta just nu.

Medlem

Inte sett den här tråden som spekulerar hej vilt om varför vi sålde rättigheterna. Det var ett av de många kraven i Paradox då ganska brutala avtal för att vi överhuvudtaget skulle få några pengar för utvecklingen. Vi hade inget val, satt i en dålig förhandlingssituation så det var ge bort IPt eller gå i konkurs.

Precis som det sägs är det ju kul att vi blev signade så att vi fick göra spelet, men någon ekonomisk framgångssaga var det verkligen inte för vår del. Utan det vi fick var möjligheten att göra spel med Sony och Warner. Anledningen till varför vi inte gör Magicka 2 var för att vi inte kunde komma överens om ett avtal som både vi och pdx var nöjda med.


signatur

Johan Pilestedt

1
Skriv svar