De nya varumärkena på E3

Robot
De nya varumärkena på E3

Storspelen lyste med sin frånvaro när helt nya varumärken avtäcktes, men bland indietitlarna finns det potential.

#splatoon, #code-name-steam, #intelligent-systems, #entwined, #bloodborne, #shape-up, #ubisoft, #abzu, #giant-squid, #journey, #flower, #inside, #limbo, #playdead


De nya varumärkena på E3

Bloodborne ser sjukt intressant ut, älskar den gotiska stilen.

Medlem

Splatoon, Abzu och Inside hörde till mina nya favorit-IP:n. Bloodborne såg bra ut, men det känns som att jag redan har kört det tjugoelva gånger.

Medlem

"Ori and the blind forest" var helt klart min favorit, fick gåshud av musiken och grafikstilen älskar jag, så himla vacker.

inget av dessa intresserade mig.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Allt intressant är åtminstone ett år framåt i tiden..

Medlem

Brr bloodborne, skulle vilja se lite gameplay först så jag vet om det är rätt att känna sig hypad och tvingad att köpa ett ps4. From software brukar göra och släppa bra spel imo (av dom som jag kört iaf, visst något enstaka meh (tittar på dig ds2), men överlag så är dom bra). Jaja, blir en ps4 i vilket fall förr eller senare. Låter det komma lite fler spel först ^^

Medlem

Bloodborne och Splatoon för min del var mest intressant för min del. Skön kontrast mellan två olika spel.

Jag ser dock mest fram emot Nintendos spelsläpp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltså seriöst Indie betyder att ett utvecklarteam är en eller två nu får ni hitta på en ny term för de här spelen för de är inte indie spel.....

Medlem

Bloodborne utan tvekan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Alltså seriöst Indie betyder att ett utvecklarteam är en eller två nu får ni hitta på en ny term för de här spelen för de är inte indie spel.....

Inde betyder att utvecklarna är självständig. Storleken på studion är inte relevant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gaara:

"Ori and the blind forest" var helt klart min favorit, fick gåshud av musiken och grafikstilen älskar jag, så himla vacker.

Håller med. Fantastisk atmosfär. Varför är det inte med på listan?

Medlem
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Brr bloodborne, skulle vilja se lite gameplay först så jag vet om det är rätt att känna sig hypad och tvingad att köpa ett ps4. From software brukar göra och släppa bra spel imo (av dom som jag kört iaf, visst något enstaka meh (tittar på dig ds2), men överlag så är dom bra). Jaja, blir en ps4 i vilket fall förr eller senare. Låter det komma lite fler spel först ^^

Lite gameplay även om det är från en ca ett år gammal "build":

Medlem

Bloodborne påminde mig av någon anledning om medievil

Medlem

Spontant tycker jag mest att det känns tråkigt att industrin har gått från "spel" till "varumärken".

Medlem
Skrivet av Management:

Spontant tycker jag mest att det känns tråkigt att industrin har gått från "spel" till "varumärken".

Håller med man det är nog en naturligt följd av att man kallar den 'industrin'. Å andra sidan är det ingen som kallar filmer för varumärken, vilket nog beror på att filmer är accepterade som ett seriöst medium medan spel inte är det och däför ersätts med ett 'seriösare' ord.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Gaara:

"Ori and the blind forest" var helt klart min favorit, fick gåshud av musiken och grafikstilen älskar jag, så himla vacker.

Håller med. Fantastisk atmosfär. Varför är det inte med på listan?

Jag skulle gissa på därför att det inte fick så många %/röster i en tidigare poll här på FZ

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Smoo87:

Brr bloodborne, skulle vilja se lite gameplay först så jag vet om det är rätt att känna sig hypad och tvingad att köpa ett ps4. From software brukar göra och släppa bra spel imo (av dom som jag kört iaf, visst något enstaka meh (tittar på dig ds2), men överlag så är dom bra). Jaja, blir en ps4 i vilket fall förr eller senare. Låter det komma lite fler spel först ^^

Lite gameplay även om det är från en ca ett år gammal "build":

https://www.youtube.com/embed/zTBFUnm1hYU

Ah gick in på youtube och kollade video ;). Och det var som det kändes, trailern kändes souls aktigt, så var nästan helt säker på att det var project beast, och så rätt det var! PS4 here we come!

Inaktiv

La min röst på Bloodborne, men jag vet inte om det verkligen känns som att det spelet är något nytt... Från vad jag sett så verkar det som ett reskinned Dark Souls, men jag älskade Dark Souls så det är helt okej.

Medlem

Bloodborne såg såg rätt intressant ut.

Medlem
Skrivet av kanelbulle:

La min röst på Bloodborne, men jag vet inte om det verkligen känns som att det spelet är något nytt... Från vad jag sett så verkar det som ett reskinned Dark Souls, men jag älskade Dark Souls så det är helt okej.

Mer demons souls atmosfär imo, mörkare, mer europeiskt stuk, men hajar vad du menar ;). Men det är faktiskt mindre likt än man kan tro, är du för försiktig denna gång så finns det risk att du blir gankad av fienderna, ingen Sköld i din off-hand utan ett gevär(stor pistol?) och ett vapen i din main som kan skifta från kort och långt avstånd (och om jag fattade det rätt så kunde svärd ge blunt skada i närstridsformen). Så visst finns det stora skillnader även fast dom påminner om varandra

Medlem

La min röst på Abzu men det är enbart eftersom jag älskar undervattenspel

Medlem

Inside såg ut som Deadlight. Ska hålla ögonen på Bloodbourne.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar