Ungdomar dricker mindre - spel anges som orsak

Robot
Ungdomar dricker mindre - spel anges som orsak

Undersökning visar att vårt ökande sociala beteende online bidrar till sjunkande alkoholkonsumption.


Medlem
Ungdomar dricker mindre - spel anges som orsak

Äntligen rapporteras positiva aspekter av spelande!

Medlem
Skrivet av Qnott:

Äntligen rapporteras positiva aspekter av spelande!

Frågan är väl då om det är lika mycket bullshit som de negativa studierna. ...spelar dock hellre nu för tiden än att dricka. Att spela onykter är obehagligt. (Nej, det finns inget alternativ där jag inte spelar.)

Medlem

Kommer att komma upp forskare som vänder på detta och anser att det är ett asocialt beteende att sitta framför en dator. Så har det funkat i nästan varje fall förrut. Hoppas att det kan få va en glad nyhet, utan en massa folk som lägger sig i utan att veta riktigt hur det är att vara en gamer

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Kommer att komma upp forskare som vänder på detta och anser att det är ett asocialt beteende att sitta framför en dator. Så har det funkat i nästan varje fall förrut. Personligen tycker jag att det är bra.
Hoppas att det kan få va en glad nyhet, utan en massa folk som lägger sig i utan att veta riktigt hur det är att vara en gamer

Men det är viktigt att notera att socialt umgänge framför datorn INTE är samma sak som att socialt umgås, träffa, vara nära andra människor.
Det finns viktiga sociala förmågor som utvecklas endast av riktig fysisk närvaro/umgänge.

Man ska inte försöka få datorspelande att framstå som en ersättning för riktig social kontakt, "IRL" om nån vill.

Detta sagt så är jag glad att ungdomar dricker mindre, och jag vet att datorspelande ofta är mycket mer socialt än många tror.

Om man måste välja pest eller kolera så tror jag samhället skulle gynnas av att vara lite mindre full och lite mer introvert.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Medlem

Medan konsumtionen av Red Bull (och liknande gifter) och diabetes-2 ökar rejält.

Men men... Ovanstående nyhet känns ändå som något positivt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Occulus & sprit kommer bli en hit!

Medlem

En annan orsak lär också vara att ungdomar idag får tag på nätdroger utan några som helst problem.

Yeah gaming!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns som det blir lite svårare att vända detta än mycket annat. I och med detta så behövs det läggas mindre pengar på sjukvård, polis, reperationer av skadade föremål.

Sedan är det ju självklart att alla inte är så vårdslösa när de dricker men det är lite lättare när man är ung och inte har någon känsla på vad som är för mycket.

Inaktiv

Ta er en redig sup och dra på oculus rift och lira drunk simulator

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

En annan orsak lär också vara att ungdomar idag får tag på nätdroger utan några som helst problem.

Enligt samma undersökning är andelen niondeklassare som testat narkotika på samma nivåer som för 14 år sedan (det pendlar mellan 5-10 procent och det verkar vara på väg upp från en dal kring 2012). Total mängd konsumption av narkotika, tobak och alkohol är på väg stadigt nedåt. Bland elever som går andra året på gymnasiet är trenden dock uppåtstigande, i alla fall vad det gäller de som testat narkotiga.


signatur
Medlem

jag dricker absolut mindre för att jag lirar , dock så händer det då å då att jag å några polare tar några öl framför burken någon gång per år för köra drunk gaming =D Finns inge bättre än en lördags kväll med 3 andra polare och NHL 14 istället för att gå ut och dricka och spendera tusenlappar på krogen

Medlem

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Medlem

Jag dricker och spelar. Körde ut hela gears of war-serien i splitscreen med en polare, vi va dyng...men jävla va vi röjde!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tomtefar:

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Jay for stereotyping!

Den andra studion jag länkade till, den från 2007, visade till exempel att de som spelar aktivt sportar i samma utsträckning som de som inte spelar.


signatur
Medlem

Själv krökar jag och spelar samtidigt.

Medlem

Man kan ju inte dricka och spela samtidigt, då kommer man ju bara feeda.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tomtefar:

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Jay for stereotyping!

Den andra studion jag länkade till, den från 2007, visade till exempel att de som spelar aktivt sportar i samma utsträckning som de som inte spelar.

Pratar av egen erfarenhet säg vad du vill om stereotyper.. vissa stämmer rätt bra.

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jag dricker och spelar. Körde ut hela gears of war-serien i splitscreen med en polare, vi va dyng...men jävla va vi röjde!

Thats the spirit!

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Kommer att komma upp forskare som vänder på detta och anser att det är ett asocialt beteende att sitta framför en dator. Så har det funkat i nästan varje fall förrut. Hoppas att det kan få va en glad nyhet, utan en massa folk som lägger sig i utan att veta riktigt hur det är att vara en gamer

när de kommer kan man enkelt fråga dem varför det är mer positivt med ett socialt sammanhang där människor berusar sig (och risken för våldsbrott markant stiger på grund av det) än med ett sammanhang där människor inte berusar sig.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

En annan orsak lär också vara att ungdomar idag får tag på nätdroger utan några som helst problem.

Enligt samma undersökning är andelen niondeklassare som testat narkotika på samma nivåer som för 14 år sedan (det pendlar mellan 5-10 procent och det verkar vara på väg upp från en dal kring 2012). Total mängd konsumption av narkotika, tobak och alkohol är på väg stadigt nedåt. Bland elever som går andra året på gymnasiet är trenden dock uppåtstigande, i alla fall vad det gäller de som testat narkotiga.

Bara att hoppas på att trenden vänder för gymnasieelever och att det fortsätter sjunka. Rätt som det är så är man själv pappa till tonåringar och vill hellre att de då väljer datorn framför flaskan.

Medlem

rätt gött o vara lite salong när man lira story drivande spel måste jag säga..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt gött o vara lite salong när man lira story drivande spel måste jag säga..

Personligen älskar jag att spela bräd/kortspel när man är smått berusad, det blir mycket mer inlevelse! Spelar man som warrior så beter man sig som en warrior


signatur

Everybody needs help.

Medlem

det var ju som roligast när man var 15...

Medlem
Skrivet av robbis:

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Lät som slöseri med spelupplevelsen!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

rätt gött o vara lite salong när man lira story drivande spel måste jag säga..

Lät lite drygt att behöva vara salongs för att verkligen få den extra kicken av storyn

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tomtefar:

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Jay for stereotyping!

Den andra studion jag länkade till, den från 2007, visade till exempel att de som spelar aktivt sportar i samma utsträckning som de som inte spelar.

Pratar av egen erfarenhet säg vad du vill om stereotyper.. vissa stämmer rätt bra.

YOLO ! skrumplever vid 50 !

Medlem

Those were the days när man loggar in i wow dan efter och hittar gubben i nån liten jävla byhåla utan kläder, då var det vin & wow kvällen innan...ett jävla party.

Ärligt talat har jag aldrig varit så bra i Natural Selection som jag var när jag va salongs. Man tog helt galna beslut som förvirrade motståndaren. Heja salongs!

123
Skriv svar