Två bros spelar The Sims 4

Robot
Medlem
Två bros spelar The Sims 4

Kunde ha hetat: The Sims 3: Dealing with Feeling.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Testpilot

Undras om de äntligen fixat så man slipper det jäkla tråkiga med grundbehoven till sin sim som man tröttnar på efter 3 gånger.

Medlem

Ser så sämst ut!
"Ryan är väldigt arg just nu så han kan göra arga armhävningar"
Så ser han inte ens arg ut i ansiktsuttrycket...

Jag såg en gång framemot det här, men inte längre...
Dessutom att de har lagt dit Premium som med Battlefield och andra EA spel visar ännu mera hur pengakåta EA är...

Medlem

Fanboy/girl-ismen i YouTube-kommentarerna är enorm Alla som kommer med kommentarer om saker som verkar uppenbart dåliga (som att EA/Maxis tydligen tagit bort en hel del grejer som varit grundfunktioner i tidigare spel) blir snabbt ombedda att hålla igen truten och inte titta på fler videor. Det är som om communityn är hjärntvättad och vill isolera sig själv från fritänkare.

Själv har jag inte spelat ordentligt sen första spelet och tycker väl egentligen inte att det här ser mer lockande ut än det. Tycker bara att det är fantastiskt att karaktärerna fortfarande rör sig onaturligt och lite inrutat (typ 6:30 när de reser sig från bordet och ska duka av).

Medlem

Jag spelat The Sims sedan sims 1, men efter att sett det här lite så vet jag inte. Tanken på alla expansioner som ska kosta ca 300-500kr styck och det lär vara minst 10 av dom och grafikmässigt och byggmässigt vara identiskt till Sims 2 och 3 så vet jag inte längre om jag vill ha Sims 4.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Känns verkligen som The Sims 3: Enhanced Edition

Medlem

Är jag den enda som faktiskt tyckte om det jag såg? Att bäbisar och pooler är borta är fortfarande inget som påverkar mig det minsta, snarare vad som kanske annars saknas. Men av det vi fick se i videon tyckte jag om.

Medlem

ser skit ut, känns som ett spel för småbarn


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ser skit ut, känns som ett spel för småbarn

Vad är det du förväntade dig utav ett Sims? Är det grafiken eller animationerna du syftar på, eller något annat?

Själv tycker jag det ser ut som ett Sims bör se ut, rent grafiskt åtminstone. :\

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av monsterbenke:

ser skit ut, känns som ett spel för småbarn

Vad är det du förväntade dig utav ett Sims? Är det grafiken eller animationerna du syftar på, eller något annat?

Själv tycker jag det ser ut som ett Sims bör se ut, rent grafiskt åtminstone. :\

Jag kan ge ett svar från mitt håll.

Sims hänger kvar i sitt eget träsk. Resten av spelvärlden går framåt medan Sims-serien fortsätter likna sig själv utan att faktiskt bli snygg. Kolla bara på de två karaktärerna, de är knappt ens lika de två som håller i videon. Visst, man ser att det är meningen att de ska representera dem, men de ser ut som två förvuxna mellanstadieungar och trots att det är en märkbar åldersskillnad på dom i verkliga livet ser dom lika unga ut i spelet. Det saknas liksom mångfald i hur ett ansikte ser ut. När dom väl ordnar vuxenfesten ser det som mest ut som en bunt tonåringar med lösskägg.

Så ja, det ser ut som ett spel för barn eftersom dom vuxna i spelet faktiskt ser ut som barn själva. Den starka färgpaletten är lite barnvänligare än den mer nedtonade som de använde till Sim City. Spelet ser ut som ett Sims-spel förväntas se ut, men det är inget dom skaffar sig nya kunder utanför ordinarie målgrupp med.

Medlem

ja, känns inte som detta spel utvecklas så mkt. och samma grafik som från början. uppenbart försök att fiska fram pengar snarare än att göra ett riktigt bra spel. det går bort direkt


signatur

//monster

1
Skriv svar