Blytungt Crysis 3-namn lämnar Crytek

Robot
Blytungt Crysis 3-namn lämnar Crytek

Mike Read, lead producer för Crysis 3, var inte nöjd med hur spelet blev. Nu lämnar han Crytek.

#crytek, #crysis-3, #ryse-son-of-rome, #id-software


Blytungt Crysis 3-namn lämnar Crytek

Hans tid var kanske ändå ute på företaget, något som råkar komma i samma veva som problemen de har på företaget?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dom hade ne plan, som failade. Säkerligen var varken crysis 2 eller 3 särskilt innoativa som ettan var.

Skulle fortsätt med nya IP(n) som antagligen hade imponerat.

Nej för fan, crytek ligger nog illa ute.

Medlem

Nej dom skulle hållit sig till PC only hur kasst var inte crysis 2 jämfört med ettan? linjärt till max och man såg ju hur anpassat det var till konsoller... en railshooter i princip snygg grafik räckte inte en andra gång bara..

Medlem

Så blir det när utvecklarna inte förstår varför deras tidigare spel är älskade och framgångsrika.

Händer aldelses för ofta och jag kan inte bry mig mindre, dom får vad dom förtjänar.

Medlem

Har aldrig förstått mig på Crysis serien, tycker alla 3 spel är usla jämfört med andra FPS på marknaden, det enda det är, är ett Tech demo för deras nya cryengine.

Medlem

Problemet är också att fps-konceptet har blivit så uttjatat med i princip identiska spelupplägg. Idag vill man ha mer än springa och skjuta, vilket kolliderar med casual gamer-inriktningen som alla speltillverkare fortsätter satsa på. Folk tröttnar på spelen redan när de ser previews ett halvår före release. Det borde vara en väckarklocka för speltillverkarna, men än verkar de inte fatta någonting.

Medlem

Körde Crysis 3 på PS3 och hade hyfsat kul under tiden jag spelade. Det som slog mig mest var mängden "funktioner" man hade för ett "sketet" FPS då varje knapp på kontrollen hade något samt vissa hade fler beroende på trycka eller hålla inne.
Storyn var väll dock funnen på en post-it lapp i fikarummet....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej dom skulle hållit sig till PC only hur kasst var inte crysis 2 jämfört med ettan? linjärt till max och man såg ju hur anpassat det var till konsoller... en railshooter i princip snygg grafik räckte inte en andra gång bara..

Hur mycket jag än önskar att dom hade hållit sig till PC så tycker jag ändå beslutet dom gjorde var rätt att göra andra spelet till både PC och konsoler, problemen måste ha kommit nu på sistone med Ryse, förmodligen så har dom också haft dålig ekonomisk koll.

1
Skriv svar