Hela historien om Warcraft – på 40 minuter

Robot
Hela historien om Warcraft – på 40 minuter

Något för veteranen, något för nybörjaren. Den fanskapade Warcraft-filmen har båda delarna.

#warcraft-orcs-humans, #world-of-warcraft-warlords-of-draenor


Medlem
Hela historien om Warcraft – på 40 minuter

Nobbel<3 riktigt bra berättarröst!

snällt av FZ att ge honom lite trafik

Medlem

Bra med en uppfräschning av lorekunskapen inför nästa expansion, börjar bli lite rörigt med tidsresor och pandor.

World of Warcraft var ändå det som fick mig riktigt intresserad av Warcraft-universumet, då jag lider av kroniskt sugande när det kommer till strategispel. Känslan av att få upptäcka en helt ny värld tillsammans med vänner i original-WoW är något som aldrig kommer att uppnås igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Vilka minnen man har av att sitta och spela Warcraft III med polare i lan.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Vilka minnen man har av att sitta och spela Warcraft III med polare i lan.

Fortfarande standard allas datorer klarar av det (laptop som stationär) och finns äckligt stor variation på banorna ingen anledning att inte spela det!

Medlem
Skrivet av Satheus:

Vilka minnen man har av att sitta och spela Warcraft III med polare i lan.

För att inte tala om War1 och War 2 hemma med brorsan..

Medlem
Skrivet av Lapin:
Skrivet av Satheus:

Vilka minnen man har av att sitta och spela Warcraft III med polare i lan.

För att inte tala om War1 och War 2 hemma med brorsan..

Varje gång jag och polaren skulle spela Warcraft II brände vi en ny skiva av originalet så att vi båda kunde spela. (Det var lättare att bränna en ny skiva än att leta fram den vi använde tidigare). När jag bläddrar igenom min gamla spelpärm finns där mängder av Warcraft II-, och Starcraft-skivor.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Warcraft 2 - all the way baby... jag och ekman satt och lanade det förra sommaren. Sjukt bra spel - jävla solid grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra video! Hade stenkoll på warcraft genom ettan, tvåan, och trean, men när WoW kom så slutade jag spela innan Burning Crusade.

Kul att få en uppdatering, speciellt om Warcraft-filmen finns på (den avlägsna) horisonten.

Inväntar fortfarande spänt Warcraft 4. En dag skall mästarspelet återkomma

Medlem

Den överlappande historien är lika flummig som annan high fantasy. Vad det är jag älskar i universumet är Blizzards karaktärer.

Det är så enkelt att hitta någon personlighet man kan tycka om - likaså älska att hata!

Visst hjälper det också att Blizzard sitter på den mest karismatiska art designen jag någonsin skådat!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Visst hjälper det också att Blizzard sitter på den mest karismatiska art designen jag någonsin skådat!

Helt klart! Det enda tragiska är att sama art design har fått ta över alla andra franchises, så både Diablo och Star Craft mer och mer börjar likna Warcraft.

Blizzard North, må er konstnärliga vision aldrig förglömmas.

Medlem

Vilken fruktansvärt jobbig berättarröst.......... 4 minuter orkade jag med, innan jag blev tvungen att lägga ner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Chiefen:

Visst hjälper det också att Blizzard sitter på den mest karismatiska art designen jag någonsin skådat!

Helt klart! Det enda tragiska är att sama art design har fått ta över alla andra franchises, så både Diablo och Star Craft mer och mer börjar likna Warcraft.

Blizzard North, må er konstnärliga vision aldrig förglömmas.

Jag tror det handlar mer om en teknisk begränsning. Alla franchises som går igenom ett generationsskifte måste också lida av dess prägel. T.ex när Castlevania provade på 3d såg det genast ut som Mario64 p.g.a den lågpoly texturminnes-begränsning det medförde.

Warcraft 3 var först ut med modern 3d hos Blizzard, så det spelet la grunden. Diablo och Starcraft har precis genomgått den förändringen likaså efter en mycket sprite-tung 2.5d grafik.

Kollar man enbart på cinematics/cutscenes så ser man ju att art stylen inte hoppat sååå långt iväg.

CJ
Medlem

Jobbig att lyssna på. Märklig accent som bryter igenom.

Men angående omröstningen. Helt klart Warcraft II. Som vi spelade det i LAN. Plains of Snow på repeat. Det var väl spelet som mer än något annat definierade spelserien, som satte fart på serien och gav Blizzard resurser för framtida spelutveckling.

En av nittiotalets stora tungsviktsmöten, Warcraft II mot Command and Conquer: Tiberian Dawn.

PS. Synd att Westwood Studios inte finns längre.

Medlem

Wc2 och wc3 lätt. Wow har jag aldrig ens rört.

Medlem

Verkar väldigt intressant, men får tyvärr psykbryt av att lyssna på honom

Medlem

Intressant och människan är väldigt inlevelsefull när denne pratar. Kanske lite för inlevelsefull emellanåt, och pratar rätt fort så det är svårt att höra vissa stycken men överlag mycket ambitiöst och bra utfört.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av CJ:

Jobbig att lyssna på. Märklig accent som bryter igenom.

Men angående omröstningen. Helt klart Warcraft II. Som vi spelade det i LAN. Plains of Snow på repeat. Det var väl spelet som mer än något annat definierade spelserien, som satte fart på serien och gav Blizzard resurser för framtida spelutveckling.

En av nittiotalets stora tungsviktsmöten, Warcraft II mot Command and Conquer: Tiberian Dawn.

PS. Synd att Westwood Studios inte finns längre.

låter som han kommer från finland

Medlem

Vad kul att Nobbel får lite uppmärksamhet! Han är bra!

Han är från Holland för er som undrar.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Vad kul att Nobbel får lite uppmärksamhet! Han är bra!

Han är från Holland för er som undrar.

Nederländerna säg för guds skull inte holländare till en nederländare dom blir skit sura

Som att säga en svensk är skåning bara och inget annat, tom mildare än så.

läs på lite om holland och varför det är så faktist rörigt som fan och väldigt intressant

Medlem

Trevligt. Visserligen visst man redan allting och han missade/skippade en del ganska betydelsefulla saker så som vad Illidan gjorde för att bli bannlyst, hur högalverna bannlystes över havet, Nefarian's experiment, Qiraj-insekterna, att Staghelm skapade en hel armé av eld-druider etc. Men man kan inte heller så klart få in allt på 40 minuter och det viktigaste var med. Han kunde dock haft lite bättre bildspel.

Om ni gillar liknande videos med lore samt Elder Scrolls-serien så kan jag hjärtligt rekomendera Shoddycast's lore series: http://www.youtube.com/playlist?list=PL7pGJQV-jlzCPBUy9uAXQUX...

Finns även en serie om Fallout: https://www.youtube.com/playlist?list=PL7pGJQV-jlzD17YNNbt103...

Helt grymma berättare på Shoddycast som verkligen ger liv i lore och får allt att kännas som en saga.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Figurlig:

Vad kul att Nobbel får lite uppmärksamhet! Han är bra!

Han är från Holland för er som undrar.

Nederländerna säg för guds skull inte holländare till en nederländare dom blir skit sura

Som att säga en svensk är skåning bara och inget annat, tom mildare än så.

läs på lite om holland och varför det är så faktist rörigt som fan och väldigt intressant

En skåning!? Usch fy tusan.

Ursäkta mig Nedeländare, det var inte meningen att förminska er så.

Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Figurlig:

Vad kul att Nobbel får lite uppmärksamhet! Han är bra!

Han är från Holland för er som undrar.

Nederländerna säg för guds skull inte holländare till en nederländare dom blir skit sura

Som att säga en svensk är skåning bara och inget annat, tom mildare än så.

läs på lite om holland och varför det är så faktist rörigt som fan och väldigt intressant

En skåning!? Usch fy tusan.

Ursäkta mig Nedeländare, det var inte meningen att förminska er så.

Faktist skåning själv ville bara ge ett exempel :DD

1
Skriv svar