EA låter Xbox One-spelare prenumerera på spel

Robot
EA låter Xbox One-spelare prenumerera på spel

Speljätten EA startar EA Access, en tjänst låter dig prenumerera på spel.

#nyhetstips, #ea, #fifa-14, #madden-nfl-25, #peggle-2, #battlefield-4, #dragon-age-inquisition, #fifa-15, #nhl-15


Medlem
EA låter Xbox One-spelare prenumerera på spel

Läste detta igår, låter väldigt intressant. Hoppas idén fungerar och det inte floppar.

Medlem

More ways to be EAs littel bitch

Medlem

Hoppas det kommer över till Playstation 4 med


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Intressant ide.. Men betalar inte för att spela beganade spel.. Höj avgiften lite och ge oss full access..

Medlem
Skrivet av Salking:

More ways to be EAs littel bitch

Hur omogen är du? Även om du inte håller med om alla EAs tidigare beslut så är detta otroligt värde för pengarna. Sluta gnälla över allt bara för att det är EA.

Medlem

Toppen idé!
Skulle kunna tänka mig betala $29,99/år för hela året. Blir säkert bra när fler spel släpps. Också ett bra sätt att testa spelet på för ynka 30kr ^_^

Medlem

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla ett spel i månaden för att det ska vara värt det...

Medlem

Mer sånt här! Vill gärna se det på PC också då man (så vitt jag vet) aldrig har kunnat hyra PC-spel. Vem fan vill liksom slänga ut 600kr och få ett spel som SimCity t.ex.? Bättre att betala ca 400kr/år och få tillgång till massvis av spel.

Valve, ni vet vad ni ska göra. Ge oss hela ert bibliotek för 30kr/mån!

Medlem
Skrivet av boota:

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla två spel i månaden för att det ska vara värt det...

Hur räknar du nu?
För ~35:- i månaden får du spela 4 spel hur mycket du vill.. Så för drygt 400:- så har du dem i ett år, och då har det kommit ett nytt FIFA, NFL etc, och du slipper ha gamla spel liggandes som du inte spelar.

Medlem
Skrivet av boota:

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla två spel i månaden för att det ska vara värt det...

Eller köpa det en månad och få 10% på bästa BF + Premium och komma totalt sett billigare undan.

Sen skall du ju få välja ett antal spel att ladda ner och spela ur The Vault ( 4 har jag för mig ). Men det är klar, vem orkar läsa nyheten när det finns chans att spy på EA.

Det som är avgörande är väl hur bra The Vault är och vad som finns där.

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av boota:

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla två spel i månaden för att det ska vara värt det...

Hur räknar du nu?
För ~35:- i månaden får du spela 4 spel hur mycket du vill.. Så för drygt 400:- så har du dem i ett år, och då har det kommit ett nytt FIFA, NFL etc, och du slipper ha gamla spel liggandes som du inte spelar.

fel av mig... ett spel i månaden ska det vara....

jag har mycket svårt att tro att du kommer att få den senaste versionen av fifa, madden eller battlefield i det här programmet till de pengarna (fifa 14 är förra årets spel, även om inte 15 släppts riktigt än). så vill man ha senaste får man vackert handla det. 10 % på 60 dollar är 6 dollar rabatt, så man måste handla ett gäng spel (fler än vad som kommer ut?) för att det ska löna sig ekonomiskt.

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av boota:

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla två spel i månaden för att det ska vara värt det...

Eller köpa det en månad och få 10% på bästa BF + Premium och komma totalt sett billigare undan.

Sen skall du ju få välja ett antal spel att ladda ner och spela ur The Vault ( 4 har jag för mig ). Men det är klar, vem orkar läsa nyheten när det finns chans att spy på EA.

Det som är avgörande är väl hur bra The Vault är och vad som finns där.

jag spyr inte på EA. jag ser bara inte riktigt det ekonomiska värdet i det om man inte är intresserad av EAs backcatalog av sportspel

Medlem

Låter riktigt bra. Skulle dock vilja ha en oberoende speltjänst liknande detta som inte är exklusiv för EA. Det enda jag är orolig för att de kanske börjar släppa EA Access exklusiva titlar.

Medlem

Låter nice, Får väl hoppas på det omöjliga. Att Xbox one kommer ikapp Ps4n.

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Sen skall du ju få välja ett antal spel att ladda ner och spela ur The Vault ( 4 har jag för mig ).

Var står att det begränsas till 4 spel? Vad jag såg var det att betan hade 4 spel men att det skulle läggas till mer titlar, vilket får mig att tro att det inte finns någon begränsning av antalet spel när det passerat beta stadiet.

Undrar hur det blir med t.ex. Fifa 14 när Fifa 15 lanseras, tas det bort från tjänsten för att ge plats åt det nya spelet?

Medlem
Skrivet av gamer_:

Undrar hur det blir med t.ex. Fifa 14 när Fifa 15 lanseras, tas det bort från tjänsten för att ge plats åt det nya spelet?

Eftersom man får 10% rabatt på spel så lär så lär de knappast dela ut nya spel med detta abonnemang?

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av Cowmine:

Sen skall du ju få välja ett antal spel att ladda ner och spela ur The Vault ( 4 har jag för mig ).

Var står att det begränsas till 4 spel? Vad jag såg var det att betan hade 4 spel men att det skulle läggas till mer titlar, vilket får mig att tro att det inte finns någon begränsning av antalet spel när det passerat beta stadiet.

Undrar hur det blir med t.ex. Fifa 14 när Fifa 15 lanseras, tas det bort från tjänsten för att ge plats åt det nya spelet?

Det var en amerikansk nyhet jag läste.igår, ska försöka hitta den. The Vault ska på sikt innehålla en massa spel men du kunde inte ladda ner alla och alltid spela utan enbart (?) 4 spel åt gången. Sen var det lite oklart vad som hände med spel som byttes ut, tex om de försvann från det jag laddat ner samt hur pfta titlar byts ut.
Tycker det låter intressant men vi vet inte hur det kommer fungera i praktiken samt hur utbudet kommer se ut.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av boota:

sååå... 10 % rabatt på 60 dollar... då behöver man handla två spel i månaden för att det ska vara värt det...

Eller köpa det en månad och få 10% på bästa BF + Premium och komma totalt sett billigare undan.

Sen skall du ju få välja ett antal spel att ladda ner och spela ur The Vault ( 4 har jag för mig ). Men det är klar, vem orkar läsa nyheten när det finns chans att spy på EA.

Det som är avgörande är väl hur bra The Vault är och vad som finns där.

jag spyr inte på EA. jag ser bara inte riktigt det ekonomiska värdet i det om man inte är intresserad av EAs backcatalog av sportspel

Där håller jag med dig... är inte ett dugg intresserad av sportspelen. Ska bli intressant att se vad för övriga titlar som läggs till.

Medlem

EA och early access... hur kan det bli bättre...?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Salking:

More ways to be EAs littel bitch

Du medger alltså att du redan är en liten bitch?

Medlem

Det här kan nog fan vara framtiden för gaming. Typ spotify för spel, Jag gillar det.

Hoppas Ubisoft kommer med nåt liknande. Skulle signa upp mig direkt.

Det allra bästa vore dock såklart om man hade en övergripande prenumeration som inte var låste till enskilda utvecklare/utgivare.

Medlem

Jaha, vad ska man säga om det här påhittet från giganterna EA och Microsoft? Jag säger Yipiie!

Mer sånt här från övriga speltillverkare, det känns väldigt next-gen.

ELF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Mer sånt här! Vill gärna se det på PC också då man (så vitt jag vet) aldrig har kunnat hyra PC-spel. Vem fan vill liksom slänga ut 600kr och få ett spel som SimCity t.ex.? Bättre att betala ca 400kr/år och få tillgång till massvis av spel.

Valve, ni vet vad ni ska göra. Ge oss hela ert bibliotek för 30kr/mån!

Steam, Origin och liknande tjänster.
Man köper ej spelen, man hyr dem tills kontot blir bannat eller företaget konkar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bojkott:

Mer sånt här! Vill gärna se det på PC också då man (så vitt jag vet) aldrig har kunnat hyra PC-spel. Vem fan vill liksom slänga ut 600kr och få ett spel som SimCity t.ex.? Bättre att betala ca 400kr/år och få tillgång till massvis av spel.

Valve, ni vet vad ni ska göra. Ge oss hela ert bibliotek för 30kr/mån!

Steam, Origin och liknande tjänster.
Man köper ej spelen, man hyr dem tills kontot blir bannat eller företaget konkar.

Nej, man köper en licens som ger dig rätt att använda spelen så länge kontot är aktivt. Hyra ger dig bara rätt att bruka en produkt/tjänst på bestämd tid, som i flesta fall går att förlänga i utbyte mot att du betalar en ny avgift.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av gamer_:

Undrar hur det blir med t.ex. Fifa 14 när Fifa 15 lanseras, tas det bort från tjänsten för att ge plats åt det nya spelet?

Eftersom man får 10% rabatt på spel så lär så lär de knappast dela ut nya spel med detta abonnemang?

10% rabatt på EA's priser som är 30% dyrare än andra. Bra affär?

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Margy:
Skrivet av gamer_:

Undrar hur det blir med t.ex. Fifa 14 när Fifa 15 lanseras, tas det bort från tjänsten för att ge plats åt det nya spelet?

Eftersom man får 10% rabatt på spel så lär så lär de knappast dela ut nya spel med detta abonnemang?

10% rabatt på EA's priser som är 30% dyrare än andra. Bra affär?

Jag har ingen aning om vad ditt svar har med mitt citat att göra?

Jag provar att svara ändå: För de som planerar att köpa flera digitala spel från EA kan det vara en bra affär, ja.

Medlem

Rabatten kan man räkna bort iom kostnaden så man betalar egentligen bara för early access. Kanske är det en användbar tjänst för att hitta buggar osv, jag hoppas verkligen att sådant här används rätt. Synd att man ska vara så cynisk efter hur spelmarknaden utvecklats

Medlem

Är med i Update Preview'n och har väntat ett tag nu på att Battlefield 4 ska trilla ner tillräckligt i pris (Digitalt), lär även skaffa FIFA 15 och NHL 15, så för mig var det ett enkelt val. Köpte 12 månader direkt, dom drog 235:-, mycket bra deal, tummen upp från mig.

Medlem

Eftersom jag mest ba kör Fifa, NHL och BF och sugen på dragon age låter detta som fisken i vattnet för min del!

12
Skriv svar