Striderna i nya Dragon Age – Bioware vill göra alla nöjda

Robot
Striderna i nya Dragon Age – Bioware vill göra alla nöjda

I Dragon Age: Inquisitions nya trailer fokuserar Bioware på både taktiska och actionstinna strider.

#dragon-age-inquisition, #bioware, #dragon-age-ii


Medlem
Striderna i nya Dragon Age – Bioware vill göra alla nöjda

Hoppas inte det påverkar kvaliteten för mycket. Försöker man tillfredsställa alla så slutar det ofta med att ingen blir nöjd. Men hoppet lever och jag ser mycket fram emot spelet.

Medlem
Medlem

Ser APgrymt ut Vill ha det nu!


signatur

K9
:.:

Medlem

Alltid tråkigt när de ändrar vad de lovat. Men det är ju snyggt iallafall så något gör de ju rätt.

Medlem

Ser jäkligt najs ut, längtar!

Medlem

Jag vill minnas att Bioware sa exakt samma sak när folk kommenterade den nya stridsmekaniken i tvåan - och se hur det gick.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Den frasen har aldrig lett till stordåd. Se bara på DA2 eller hur Squeenix hanterade de senare RPG-spelen där man "västifierade" på tok för mycket för att "alla skall bli nöjda".

Medlem

Bioware har slängt ur sig klyschor förr och se hur bra det gick.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Okej, det börjar se rätt bra ut faktiskt!

Medlem

Lirar själv både på konsol och PC, men tyvärr måste jag säga att Dragon Age-serien har förstörts genom "konsolifiering". Jag verkligen älskade Dragon Age: Origins till PC. Hade hellre sett att Bioware hade vågat fortsätta med DA : Os koncept och stridssystem. Det blir sällan bra när man ska tillfredställa både konsol- och PC-gejmers.

Medlem

Jack of all trades. Master of none.

Medlem

Det borde ju egentligen inte vara så svårt. Jag gillade till stor del förändringarna som Bioware gjorde med striderna i tvåan, rent spelmekaniskt; det var bara det att alla encounters var helt värdelösa. Det gick aldrig att spela taktiskt, utan man köttade bara på.

Gör de schyssta encounters i DA:I så tror jag att det kan bli riktigt kul. DA2:s mer actionfyllda stridssystem + möjligheten att spela taktiskt låter som en riktigt trevlig kombination.

Medlem

Det ser ju precis likadant ut som DA2, till och med samma animationer kan ses. Karaktären verkar styras av WASD åter igen med.

Medlem

Skönt att de för visar att man kan zooma ut ordentligt (som vi diskuterade i en annan DA tråd). Men vore nog skönt om man kan låsa kameran i isometriskt, nu var det en jävla berg&dalbane åkning varje gång man ska titta på något.

FM-guru
F.d. Sisyr

Många här som skriver utan eftertanke. Varför skulle det inte gå att skapa möjligheter för fler spelstilar? "Kolla på DA", gick det där eller??". Nej, då rusade man ut en produkt i förtid och utvecklingstiden låg väl på ~2 år. Nu har man haft över 4 år till på sig.

Skrivet av Kaiser_Johan:

Det ser ju precis likadant ut som DA2, till och med samma animationer kan ses. Karaktären verkar styras av WASD åter igen med.

Vad får dig att tro att WASD är det enda sättet att styra? Man kunde köra med WASD i DA: O också, liksom med muspekaren. Fan, jag minns att det var likadant i gamla Neverwinter Nights.

Medlem

Kommer man ha lika stor frihet att skapa sin karaktär som i DA:O eller blir det mer låst som i DA2? Någon som vet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av f0qnax:

Kommer man ha lika stor frihet att skapa sin karaktär som i DA:O eller blir det mer låst som i DA2? Någon som vet?

Beror på vad du menar. Kommer inte finnas "origins" såvitt jag vet, men du kommer ju få välja ras och klass.

Medlem

Jaha. Ett till fantasy-spel med flashiga grafikeffekter så fort nån svingar ett svärd. Ser ut som Game of Thrones i Sailor Moon-tappning. Varför då?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av f0qnax:

Kommer man ha lika stor frihet att skapa sin karaktär som i DA:O eller blir det mer låst som i DA2? Någon som vet?

Beror på vad du menar. Kommer inte finnas "origins" såvitt jag vet, men du kommer ju få välja ras och klass.

Ja, det var väl det jag menade. Gillade möjligheten att välja bakgrund, även om det inte spelade så stor roll. I tvåan gick det väl knappt att välja ras?

Medlem

Vilken flopp.

Inte försäljningen som kommer vara flera miljoner, utan som spel är det en flopp.

Kommer få 8-9 av 10 på alla stora sidor men 3-4 av 10 av stora massan av spelarna.

Medlem
Skrivet av f0qnax:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av f0qnax:

Kommer man ha lika stor frihet att skapa sin karaktär som i DA:O eller blir det mer låst som i DA2? Någon som vet?

Beror på vad du menar. Kommer inte finnas "origins" såvitt jag vet, men du kommer ju få välja ras och klass.

Ja, det var väl det jag menade. Gillade möjligheten att välja bakgrund, även om det inte spelade så stor roll. I tvåan gick det väl knappt att välja ras?

Inte knappt, det gick inte alls. Du var låst till människa eftersom det hade blivit weird ifall det visat sig att Hawke-familjens protagonist var en adopterad dvärg eller nåt.

Medlem

Vad jag har sett än så länge verkar striderna sakna "tyngd", vevar med 2-handsyxa som det vore en pinne, skjuter pilar och magiska projectiler non stop. Dragon age origins hade betydligt mer tyngd i sin combat.

Medlem
Skrivet av Salami:

Vilken flopp.

Inte försäljningen som kommer vara flera miljoner, utan som spel är det en flopp.

Kommer få 8-9 av 10 på alla stora sidor men 3-4 av 10 av stora massan av spelarna.

Funderade nästan på att köpa det, men din kunskap om spelet räddade mig i sista sekunden. Tack! (ironi)

Medlem

tactical kameran verkar faktist ha tagit bort den största svagheten i DA2 stridssystem. Det kunde vara sjukt störande att ge order och markera rätt i DA2.

Ända som jag väl nu saknar från DA:O stridssystem är möjligheten att köa orders. Lite jobbigt att behöva pausa efter varje spel. Men det överlever jag i sig :).

Sen håller jag med Ecarret om att det som egentligen gjorde striderna i DA2 "dåliga" var det faktum att själva encounters var dåligt/tråkigt gjorda. Med waves av fiender. Så hoppas de jobbat på den biten också.

Allt jag sett hittills talar dock för ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Salami:

Vilken flopp.

Inte försäljningen som kommer vara flera miljoner, utan som spel är det en flopp.

Kommer få 8-9 av 10 på alla stora sidor men 3-4 av 10 av stora massan av spelarna.

Funderade nästan på att köpa det, men din kunskap om spelet räddade mig i sista sekunden. Tack! (ironi)

HAha nej men är ingen slump att spel som vet vilken spelarbas dom vänder sig till konstant är älskade och hyllade och även hyllade på troll sidor som Metacritic.
(Divinity tex)

Men vill gillar man generic AAA spel så go ahead.

k3m
Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Jack of all trades. Master of none.

Jepp! Det här spelet kommer troligtvis att bli dåligt. Blir tamejfan inget köp, finns bättre rollspel, mycket bättre rollspel att köpa och spela.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Vad jag har sett än så länge verkar striderna sakna "tyngd", vevar med 2-handsyxa som det vore en pinne, skjuter pilar och magiska projectiler non stop. Dragon age origins hade betydligt mer tyngd i sin combat.

Känns onekligen så, tyvärr.
Är lite för "overpowered" på allt, som om det är några jävla superhjältar som slåss.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Låter ju bra när dom säger det men det är just detta som är problemet idag!!!!! Stångar huvudet blodigt mot tangentbordet snart, om man ska göra något som passar alla så blir slutresultatet en grå dassig soppa utan djup och utmaning.

Medlem
12
Skriv svar