Även Crytek USA stänger – men inte utan frågetecken

Robot
Även Crytek USA stänger – men inte utan frågetecken

En sak står dock klart. För många på Crytek USA har blixten slagit ner två gånger på samma plats.

#crytek-uk, #homefront-the-revolution, #deep-silver, #crytek-usa, #hunt-horrors-of-the-guilded-age, #vigil-games, #thq


Medlem
Även Crytek USA stänger – men inte utan frågetecken

Har förmodligen blivit lite för överambitiösa Crytek.
De hade nog sin topp med Far Cry och Crysis 1, är ju bekant ett tag sen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag fattar inte hur Crytek tänkte när de köpte på sig studior som inte hade några inkomster på gång inom överskådlig framtid när ekonomin uppenbarligen inte var speciellt bra?

Medlem

crytek är dumma i huvet dom förtjänar detta jävla pc föräddare...

Medlem

Frågan är hur, om överhuvudtaget, detta drabbar Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Tzunamii:

Frågan är hur, om överhuvudtaget, detta drabbar Star Citizen.

Dom har väl inget med Crytek att göra, de använder bara deras motor, vilket de betalat för. Det är ungefär som att köpa en Saab, går dom i konkurs kan de knappast ta tillbaka bilen jag köpt.

CryTek ska fortsättningsvis syssla med "online"-spel som de har uttryckt sig. De kommer inte släppa fler AAA-titlar. Den tiden är förbi.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Extra sorlig är historien"
sorglig*

Förövrigt är det nog dags för crytek att börja om.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

crytek är dumma i huvet dom förtjänar detta jävla pc föräddare...

Men orka detta jävla krig mellan konsol och PC. spel som spel och spela det ni tycker om!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av SWEBarb:

crytek är dumma i huvet dom förtjänar detta jävla pc föräddare...

Men orka detta jävla krig mellan konsol och PC. spel som spel och spela det ni tycker om!

Fjortisar måste kriga om något i sina felstavade inlägg


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av SWEBarb:

crytek är dumma i huvet dom förtjänar detta jävla pc föräddare...

Men orka detta jävla krig mellan konsol och PC. spel som spel och spela det ni tycker om!

Håller med helt, så j*vla tröttsamt!

Medlem

jag lovar att virgil games bara blivit uttnytjade skulle inte förvåna mig.

Hoppas dom slår ihopa ett gäng och drar en kickstarter med ett darksider:ish/survival/metro/alien spel i framtiden,
inte zed:s utan aliens som invaderat jorden, du ska överleva och du börjar som en ingengör som överlevt.

och möjligheterna till lasersvärd cirkelsågar power suits m.m till vanliga klassiska infanteri gevär till framtida proton och plasma vapen finns, och ett gäng olika arter av aliens och "bossar" som roamar.

Där AI:styrda fienden faktist har abilities som är farliga tänk l4d smoker m.m
tänk er flera olika och ofantligt nya egna ideer.

pvp existerar precis som rust,dayz mfl.

Du kan dock ej bygga eget som i rust,
Och reset varje söndag. allt resetas.

Tacka och buga om detta skulle finnas, kickstart dirr oavsett om det blir gjort dåligt så hade detta varit ett drömspel för många kan jag tänka mig.

Och ja ett spel där det är mörkt hela tiden, så det blir horror samtidigt och ljus är viktigt att använda sig utav.

Skrivet av FuzioN:

jag lovar att virgil games bara blivit uttnytjade skulle inte förvåna mig.

Hoppas dom slår ihopa ett gäng och drar en kickstarter med ett darksider:ish/survival/metro/alien spel i framtiden, inte zed:s utan aliens som invaderat jorden, du ska överleva och du börjar som en liten tramsig ingengör,

och möjligheterna till lasersvärd cirkelsågar power suits m.m till vanliga klassiska infanteri gevär till framtida proton och plasma vapen finns, och ett gäng olika arter av aliens och "bossar" som roamar.

Där AI:styrda fienden faktist har abilities som är farliga tänk l4d smoker osv, fast tänk fler olika och ofantligt nya egna ideer.

och ja pvp borde existera och du har ett liv, dör du så förlorar du allt.

Och reset varje söndag. allt resetas.

Tacka och buga om detta skulle finnas, kickstart dirr oavsett om det blir gjort dåligt så hade detta varit ett drömspel för många kan jag tänka mig.

Och ja ett spel där det är mörkt hela tiden, så det blir horror samtidigt och ljus är viktigt att använda sig utav.

Could you write this in Swedish please


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av SWEBarb:

crytek är dumma i huvet dom förtjänar detta jävla pc föräddare...

Men orka detta jävla krig mellan konsol och PC. spel som spel och spela det ni tycker om!

Tror nog mer han skrev en snabb mening och budskapet är mer såhär.

crytek när dom började köra catering till konsol spel, så föll hela deras grund idee plat och blev skit av en mix, både produkationsvärde i deras spel och deras engine, med tanke på ska du göra en engine som är bra åt både pc och konsol.

ja gissa vad som händer, inte svårt att räkna ut

Jag tycker som han gå tillbaka till rötterna av gaming, egna servrar, moddable game, sen gör ett bra spel med en bra idee, och nästa engine fokusera på en utav platformarna och låt ett företag köpa tillåtelse att ändra om eran engine ist för ni ska försöka skräddarsy den åt båda platformarna och göra en halvdan sådan.

och lets be honest here, crysis har aldrig varit ett direkt höjdar spel eller en idee, kunde varit bra men aldrig utförd bra och väldigt generisk och tråkigt och halvdant utförd, tom 1a:n ja 1a:n även, men den vart bättre än 2an,3an.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av FuzioN:

jag lovar att virgil games bara blivit uttnytjade skulle inte förvåna mig.

Hoppas dom slår ihopa ett gäng och drar en kickstarter med ett darksider:ish/survival/metro/alien spel i framtiden, inte zed:s utan aliens som invaderat jorden, du ska överleva och du börjar som en liten tramsig ingengör,

och möjligheterna till lasersvärd cirkelsågar power suits m.m till vanliga klassiska infanteri gevär till framtida proton och plasma vapen finns, och ett gäng olika arter av aliens och "bossar" som roamar.

Där AI:styrda fienden faktist har abilities som är farliga tänk l4d smoker osv, fast tänk fler olika och ofantligt nya egna ideer.

och ja pvp borde existera och du har ett liv, dör du så förlorar du allt.

Och reset varje söndag. allt resetas.

Tacka och buga om detta skulle finnas, kickstart dirr oavsett om det blir gjort dåligt så hade detta varit ett drömspel för många kan jag tänka mig.

Och ja ett spel där det är mörkt hela tiden, så det blir horror samtidigt och ljus är viktigt att använda sig utav.

Could you write this in Swedish please

Lider lite utav dyselexi hehe förlåt försöker iaf

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av FuzioN:

jag lovar att virgil games bara blivit uttnytjade skulle inte förvåna mig.

Hoppas dom slår ihopa ett gäng och drar en kickstarter med ett darksider:ish/survival/metro/alien spel i framtiden, inte zed:s utan aliens som invaderat jorden, du ska överleva och du börjar som en liten tramsig ingengör,

och möjligheterna till lasersvärd cirkelsågar power suits m.m till vanliga klassiska infanteri gevär till framtida proton och plasma vapen finns, och ett gäng olika arter av aliens och "bossar" som roamar.

Där AI:styrda fienden faktist har abilities som är farliga tänk l4d smoker osv, fast tänk fler olika och ofantligt nya egna ideer.

och ja pvp borde existera och du har ett liv, dör du så förlorar du allt.

Och reset varje söndag. allt resetas.

Tacka och buga om detta skulle finnas, kickstart dirr oavsett om det blir gjort dåligt så hade detta varit ett drömspel för många kan jag tänka mig.

Och ja ett spel där det är mörkt hela tiden, så det blir horror samtidigt och ljus är viktigt att använda sig utav.

Could you write this in Swedish please

Lider lite utav dyselexi hehe förlåt försöker iaf

Aha, då så, carry on


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas att folket på Crytek UK landar på fötterna.

Medlem

Hade varit roligt med en värdig uppföljare till första Far Cry eller åtminstone med samma kvalité!
Men icke..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Någon eller några har inte gjort sitt jobb eller har gjort ett dåligt sådant. Vore intressant och veta vad som ledde upp till det här.

1
Skriv svar