Activision retas – klassiskt Sierra-IP på Gamescom?

Robot
Activision retas – klassiskt Sierra-IP på Gamescom?

Sierra är tillbaka – men med vad? King's Quest? Police Quest? Space Quest? Eller något helt annat?

#sierra-entertainment, #activision, #vivendi-games


Medlem
Activision retas – klassiskt Sierra-IP på Gamescom?

Vill se en värdig uppföljare till Larry 1 och inte något barnvänligt med skithumor som uppföljarna hade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sierra?!!?!?!?!?!?! Visserligen var de bara utgivare men en uppföljare på SWAT 4 skulle vara det bästa någonsin, SWAT 5 är en våt dröm. De kanske inte äger rättigheterna längre dock.

Medlem

Hoppas på Quest for Glory!!! Alla de gamla quest spelen förutom Kings Quest var helt underbara!


signatur

I drank what?

MEG
Medlem

Vilka trevliga minnen man har av deras spel (tidiga spel). Man satt med en engelsk svensk ordbok och spelade


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Police Quest, fna va skoj de va!

Medlem

king quest och som nummer 2 police quest.

Men jag tror man kommer bli besviken iaf, barndoms minnen är svåra att knäcka


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

SWAT 5! For the love of god please let it be SWAT 5

Medlem

Första half life kom ut på Sierra. 3an confirmed

Geeks Gaming

Nytt swat eller ceasar ? Dock hoppas jag inte på de då activition är de sista personerna jag vill ska göra spelen

Medlem

Älskade The Incredible Machine.
Sierra gjorde mycket skit oxå väl?
Utgivare till oförglömliga Ceasar serien.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Ett nytt Space Quest vore inte dumt.

De kan dock få hoppa över en del av de osannolikt ologiska pusslen och dryga saker många av de gamla Sierra-spelen drogs med.

"Jasså! Du glömde att plocka upp skruvmejseln för fem timmar sedan? Då är det bara att börja om serru!" ...och dylika saker.

Medlem

Everest Quest!

Medlem
Skrivet av joary639:

Älskade The Incredible Machine.
Sierra gjorde mycket skit oxå väl?
Utgivare till oförglömliga Ceasar serien.

https://www.youtube.com/embed/n4A5rBlPLng

Ett Nytt Caesar vore grymt!, eller swat 5 såklart!

Medlem

Expansion till Diablo 3 kanske ?:p

Medlem

The Incredible Machine!

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

The Incredible Machine!

tänkte precis skriva om det haha =).

Medlem

Tvivlar på att de skulle satsa på ett adventure spel så jag gissar (och hoppas) på SWAT 5. Men de lär väl göra samma sak med SWAT som de gjorde med CoD, "anpassa" det för en bredare målgrupp. Dock så kan man ju alltid hoppas på att ett nytt SWAT kommer vara lika kul som SWAT 4.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

The Incredible Machine!

Tilltalar nog en för liten marknad tyvärr.

Medlem

Å andra sidan leder Sierra överlägset på "fuck upp folks datorer" så här i efterhand. Flera spel som rensar hela C: om man väljer att avinstallera dem. En del som wipar hela programmappen.

Gudagåvor på den tid det begav sig. Lysande spel att plocka upp via en dosemulator.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

SWAT samt Ceasar! Har viljat se en återuppståndelse av dessa serier väldigt länge nu. Hoppas bara att det blir lika bra som SWAT 4 eller Ceasar 3!


signatur

Devil made me do it!

Medlem
Medlem
Skrivet av Phireman:

Homeworld 3!

THQ ägde rättigheterna till Homeworld och när de gick i konkurs köpte Gearbox denna eminenta IP.

http://www.pcgamer.com/2013/04/22/gearbox-now-owns-the-homewo...

Medlem

The Colonels Bequest. Jag tror 90% av engelskan jag lärt mig kom från Sierras spel, man var ju tvungen att lära sig för att kunna få ut något dem.

Geeks Gaming
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Phireman:

Homeworld 3!

THQ ägde rättigheterna till Homeworld och när de gick i konkurs köpte Gearbox denna eminenta IP.

http://www.pcgamer.com/2013/04/22/gearbox-now-owns-the-homewo...

Plus de är de gamla personerna som gjorde hw1 och 2 som jobbar på HD version va spelen nu plus homeworld shipbreakers

Medlem
Medlem

Btw för er som ej vet så finns det en inofficiell fortsättning på Kings Quest med namnet The Silver Lining!

Helt okej faktiskt!

http://www.postudios.com/company/games/thesilverlining/

Medlem

Phantasmagoria 3!!!

Medlem

Ser gärna ett nytt Police Quest/SWAT.

Medlem

Torins passage var episkt.


signatur

A punch like that is worth two in the bush

12
Skriv svar