Ryse släpps till pc i höst i 4K-upplösning

Robot
Ryse släpps till pc i höst i 4K-upplösning

Ryse: Son of Rome är inte längre exklusivt för Xbox One och släpps till pc i november.

#nyhetstips, #ryse-son-of-rome


Medlem
Ryse släpps till pc i höst i 4K-upplösning

Tror Carl Jones skulle behöva kolla på förbättringar på gameplay före grafiken. Är inte precis i grafiken spelets brister ligger.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fy fan va gutt. Glad.

Medlem

Coolt, nu finns de ju absolut ingen anledning att skaffa en Xbox1 längre, både DR3,FIFA15IGNITE och Ryse kommer till PC. Smaskens!

Inaktiv

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Medlem

Hoppas på att Quamtum break gör samma sak en då

Medlem

Wow det trodde jag aldrig, denna petition låg uppe ett tag http://www.change.org/petitions/crytek-to-make-ryse-son-of-ro... , kul att det blev av

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Coolt, nu finns de ju absolut ingen anledning att skaffa en Xbox1 längre, både DR3,FIFA15IGNITE och Ryse kommer till PC. Smaskens!

Om det är en sån mentalitet du vill sprida, så kan du glömma att MS kommer släppa mängder av sina spel till PC.

Medlem

Xbox One läcker exklusiviteter som ett såll och PS4 har inga. Next-gen!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Xbox One läcker exklusiviteter som ett såll och PS4 har inga. Next-gen!

PS4 har väl ett gäng släppta. Knack och Killzone är väl dom som jag kommer på nu men det ska nog finnas några indie/low budget släppta också.

EDIT: Infamous Second Son
Basement Brawl
Resogun
Dead Nation:Apocalypze Edition


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Beror på vilket spel du spelar och vilken fps du önskar men vill du ha 60fps och köra de senaste spelen lär du behöva en hyfsat saftig dator - typ tre st 290X, tre st 780 6GB eller bättre.

Medlem

On my command, release game.

Medlem

Förmodligen dålig försäljning,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Xbox One läcker exklusiviteter som ett såll och PS4 har inga. Next-gen!

Exklusiva spel har vad att göra med next gen?
Som är nu current gen för den delen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tror Carl Jones skulle behöva kolla på förbättringar på gameplay före grafiken. Är inte precis i grafiken spelets brister ligger.

Håller med. Dock går det nog inte att rädda spelet för vad det redan är. Bättre att lägga den insatsen på en eventuell uppföljare.

Så många spel hade fått nya fans om de släppts på alla plattformar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Så många spel hade fått nya fans om de släppts på alla plattformar.

Last of us till PC hade varit extremt bra för naughty dog.

Medlem
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Skrivet av Gen:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Beror på vilket spel du spelar och vilken fps du önskar men vill du ha 60fps och köra de senaste spelen lär du behöva en hyfsat saftig dator - typ tre st 290X, tre st 780 6GB eller bättre.

Så PC Game med sin MONSTER dator testade att köra ett spel i 4K.. och det laggade..
http://www.pcgamer.com/2014/07/12/the-pc-gamer-show-episode-1...

Där är videon.. så jo.. du behöver jag vet inte.. något övernaturligt för att köra i 4K..

MINUT: 14:40 !

Medlem

4K är snyggt men bra grafiska spel med mycket polygoner och hd texuter med mera kan du stört glömma ligga på 60 eller mer fps just nu.

4k är bra det har kommit men helt onödigt i mina ögon att köpa

Medlem

Oj, att det skulle komma till PC trodde jag aldrig. Kan tänkas införskaffa på någon rea för dess tema/era.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gen
Medlem
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Skrivet av Gen:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Beror på vilket spel du spelar och vilken fps du önskar men vill du ha 60fps och köra de senaste spelen lär du behöva en hyfsat saftig dator - typ tre st 290X, tre st 780 6GB eller bättre.

Så PC Game med sin MONSTER dator testade att köra ett spel i 4K.. och det laggade..
http://www.pcgamer.com/2014/07/12/the-pc-gamer-show-episode-1...

Där är videon.. så jo.. du behöver jag vet inte.. något övernaturligt för att köra i 4K..

MINUT: 14:40 !

Hehe exakt, två Titans löste det inte. Dock kan jag definitivt tänka mig att 4-way SLI eller QuadFire löser det mesta i 60fps.

KoP
Medlem

Så hur många med en pc kommer orka driva Ryse i 4K? Någon promille skulle jag tippa. Känns som att dom iplementerar det som en lockvara inte allt för många kommer ha någon glädje utav.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av kebbe:

Xbox One läcker exklusiviteter som ett såll och PS4 har inga. Next-gen!

Exklusiva spel har vad att göra med next gen?
Som är nu current gen för den delen.

Alla spel är portningar av spel utvecklade för last-gen, behövs ett par starka exklusiviteter för att riktigt sparka igång den nya generationen. Som det är nu har vi nya konsoler utan spel.. Indieskräp räknas inte.

Medlem

Vad ironiskt det vore om det var 30fps cap på det sen.

Medlem

Blir ett köp då!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av FuzioN:

4K är snyggt men bra grafiska spel med mycket polygoner och hd texuter med mera kan du stört glömma ligga på 60 eller mer fps just nu.

4k är bra det har kommit men helt onödigt i mina ögon att köpa

Måste hålla med här. Vettig ray tracing i ett 1080p spel skulle se mycket bättre ut än att slänga all gpu-kraft på högre upplösning.

Skrivet av Gen:
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Skrivet av Gen:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Beror på vilket spel du spelar och vilken fps du önskar men vill du ha 60fps och köra de senaste spelen lär du behöva en hyfsat saftig dator - typ tre st 290X, tre st 780 6GB eller bättre.

Så PC Game med sin MONSTER dator testade att köra ett spel i 4K.. och det laggade..
http://www.pcgamer.com/2014/07/12/the-pc-gamer-show-episode-1...

Där är videon.. så jo.. du behöver jag vet inte.. något övernaturligt för att köra i 4K..

MINUT: 14:40 !

Hehe exakt, två Titans löste det inte. Dock kan jag definitivt tänka mig att 4-way SLI eller QuadFire löser det mesta i 60fps.

Skalning i 4 way är så dåligt att det inte är värt.
Du får dubbla R9 290 till priset av en Titan och ett enda 290 är snabbare och skalar bättre i 4k upplösning.
Har du ett vettigt system och bara ska köpa grafikkort är det ganska billigt att köpa 3st R29 290 om du ska spela spel i 4k upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Ännu ett spel som man inte kommer att köpa in, för dåligt gameplay enligt min mening.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av zauii89:

Coolt, nu finns de ju absolut ingen anledning att skaffa en Xbox1 längre, både DR3,FIFA15IGNITE och Ryse kommer till PC. Smaskens!

Quantum Break och Master Chief Collection, för att bara nämna två


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite väl negativ stämning här kan jag tycka. Gläds med de PC-spelare som faktiskt är intresserade och nu kommer få chansen att spela spelet istället.

Själv är jag föga intresserad, men kanske plockar upp det i reabacken om några år.

Medlem
Skrivet av Chilli88:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Skrivet av Gen:
Skrivet av bleak:

Så hur bra pc måste man ha för att kunna spela 4K ? Låter svettigt.

Beror på vilket spel du spelar och vilken fps du önskar men vill du ha 60fps och köra de senaste spelen lär du behöva en hyfsat saftig dator - typ tre st 290X, tre st 780 6GB eller bättre.

Så PC Game med sin MONSTER dator testade att köra ett spel i 4K.. och det laggade..
http://www.pcgamer.com/2014/07/12/the-pc-gamer-show-episode-1...

Där är videon.. så jo.. du behöver jag vet inte.. något övernaturligt för att köra i 4K..

MINUT: 14:40 !

Jag kan lätt köra spel i 4k om jag drar ner på kvalitén och jag har bara två 660. Dock inte alla spel men de jag spelar mest som tex KSP, borderlands 2 och skyrim funkar bra.

12
Skriv svar