Blizzard snackar balansering

Robot
Blizzard snackar balansering

Om några dagar är betatestet av Starcraft 2 slut, vad har utvecklarna lärt sig?

#blizzard, #starcraft-ii


Medlem
Blizzard snackar balansering

Dom kommer väl ändå få släppa ett par patcher, som till alla spel.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Eller så tar man bara bort två ar raserna D:

Medlem

Bra och intressant intervju.

Medlem

What GenKan said. Fast, det är antagligen bara jag som tycker det har gjort just det på allvar...

Starcraft 2, det vetefan... Battlenet "2" gör det inte mer lockande som det är, jag avstår tillsvidare och hör jag fåren sjunga så kanske jag tar mig en titt senare.

Medlem

Carriers är och har alltid varit imba. Precis som Battlecruisers.

Medlem

Citatet visar ju verkligen att Blizzard skiter fullständigt i kritiken som getts. Det i kombination med att dela upp spelet i tre fullprisspel är en dealbreaker för min del. Blizzard har ändå inte tryckt ut sig något vettigt sedan det första Starcraft (som inte ens det var mer än bra).

Skrivet av kebbe:

Citatet visar ju verkligen att Blizzard skiter fullständigt i kritiken som getts. Det i kombination med att dela upp spelet i tre fullprisspel är en dealbreaker för min del. Blizzard har ändå inte tryckt ut sig något vettigt sedan det första Starcraft (som inte ens det var mer än bra).

Finns det något spel i världen du skulle anse som "bra", Kebbe?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av kebbe:

Citatet visar ju verkligen att Blizzard skiter fullständigt i kritiken som getts. Det i kombination med att dela upp spelet i tre fullprisspel är en dealbreaker för min del. Blizzard har ändå inte tryckt ut sig något vettigt sedan det första Starcraft (som inte ens det var mer än bra).

Finns det något spel i världen du skulle anse som "bra", Kebbe?

Undrat samma sak förr, men han hade en gedigen spelsamling på FZ. Han gav följande fem och de märkta med # har han angett som favoritspel.

Warhammer 40,000: Dawn of War [PC]
Warhammer Online: Age of Reckoning [PC]
Warhammer: Mark of Chaos [PC]
#Wolfenstein [PS3]
Uncharted 2: Among Thieves [PS3]
Tiger Woods PGA Tour 10 [PS3]
The Darkness [PS3]
Star Wars: Jedi Knight II - Jedi Outcast [PC]
Saints Row 2 [PS3]
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky [PC]
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction [PS3]
Ratchet & Clank Future: Quest For Booty [PS3]
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots [PS3]
Metal Gear Solid 3: Subsistence [PS2]
Killing Floor [PC]
Gran Turismo 4 [PS2]
Gothic 3 [PC]
Fallout 3 [PC]
#F.E.A.R. 2: Project Origin [PC]
#F.E.A.R. [PC]
Crysis [PC]
Crysis Warhead [PC]
Call of Juarez [PC]
Burnout Paradise [PS3]
Battlefield: Vietnam [PC]
Battlefield: Bad Company [PS3]
Battlefield 2 [PC]
#Aliens vs Predator [PC]


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Sedan om vi går on-topic. Jag tyckte att det var tråkigt under betan och har tappat initiativet till att spela Starcraft 2.
Börjar ha svårt för multiplayerfokuserade miljöer ö.h.t. då jag inte har tid att spela lika mycket längre.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Bra tänkande, men kan inte gå blint på spelarnas åsikter. Dom ser inte alltid helheten.

Medlem

Visst der är skitkul att spela men det blir inte så mycket taktik hur du placerar ut trupperna och använder dom så jag tycker mer strategi vore bäst!

Inaktiv
Skrivet av markus:

Visst der är skitkul att spela men det blir inte så mycket taktik hur du placerar ut trupperna och använder dom så jag tycker mer strategi vore bäst!

Inte för att låta krass men då spelar du förmodligen i copper league där man spammar units och rushar utan att ha någon egentlig koll eller game sense.

Trupp placering är så viktigt att en dålig micro under 3sek eller nåt kan kosta dig hela spelet. Jag tycker nästan det har för stor betydelse. 2-3 neural parasite kan vara avgörande, liksom en fungal growth, force fields, rätt placerade siege tanks, emp, drops m.m. Detta kan vända ett spel helt om på några sekunder. Taktik och placering är så sjukt viktigt men det krävs att man spelat ganska mycket innan man får insikt i hur små små fördelar under spelets gång leder till vinst i slutändan mellan bra jämna spelare.

1
Skriv svar