Microsoft: 900p-upplöst Diablo 3 "oacceptabelt"

Robot
Microsoft: 900p-upplöst Diablo 3 "oacceptabelt"

Blizzard höjde Xbox One-upplösningen till full-HD efter Microsofts synpunkter och kodhjälp.

#diablo-iii, #blizzard, #microsoft


Medlem
Microsoft: 900p-upplöst Diablo 3 "oacceptabelt"

Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.

Medlem
Skrivet av Ender:

Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.

mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?

finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.

Medlem

Tur att grabbarna på mikromjuk vet hur man kodar. Synd att dom inte har tid att fixa alla spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?

Medlem

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Vioche:
Skrivet av Ender:

Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.

mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?

finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.

Jag tänkte på detta när jag spelade ps4a versionen igår och märkte inte alls av lagget som blir på pc där.

Medlem
Skrivet av Margy:

Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?

Av dom exklusiva spelen är det bara Dead Rising och Killer Instinct som är i 720p vad jag vet.

Det är TVÅ spel, båda är dessutom lanserings-titlar.

Medlem

Ett så stort företag som Blizzard behöver hjälp för att koda en acceptabel kod på Xbox One? Men det går alldeles utmärkt att göra det på till en PS4? Frågan är ju hur varför det ska vara så?
Varför är det så mycket svårare till Xbox One?

Medlem

Att ge spelarna det stora ansvaret att själva få ställa in vad de föredrar är för mycket begärt, eller?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Kan hålla med till viss del faktiskt.
Laggar det på en konsol där de vet exakt förutsättningarna så har man antingen slängt in för mycket onödigt ögongodis, eller gjort en riktigt dålig programmering/kodning och bara varit lata.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

This. Såg trailers på Castlevania Lords of shadow och det flöt på bra, köpte spelet till xbox och det var knappt 30 fps tror jag. Fick tillbaka pengarna som kul var men ändå drygt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ett så stort företag som Blizzard behöver hjälp för att koda en acceptabel kod på Xbox One? Men det går alldeles utmärkt att göra det på till en PS4? Frågan är ju hur varför det ska vara så?
Varför är det så mycket svårare till Xbox One?

Varför var det så mycket svårare på PS3 än på Xbox360 i början enligt många utvecklare?
Det går troligen inte i en handvändning att få till allt 100% på ett nytt system.

Plus att de fick nog inte hjälp direkt med koden för D3 utan en uppdatering till Xboxmjukvaran som kanske var bättre optimerad för att få ut mer från Xboxen.

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.

I detta sammanhang finns det ingen tolkning på lagg alls då det inte har något med bilduppdatering att göra öht!

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av DeFeCT:

Ett så stort företag som Blizzard behöver hjälp för att koda en acceptabel kod på Xbox One? Men det går alldeles utmärkt att göra det på till en PS4? Frågan är ju hur varför det ska vara så?
Varför är det så mycket svårare till Xbox One?

Varför var det så mycket svårare på PS3 än på Xbox360 i början enligt många utvecklare?
Det går troligen inte i en handvändning att få till allt 100% på ett nytt system.

Plus att de fick nog inte hjälp direkt med koden för D3 utan en uppdatering till Xboxmjukvaran som kanske var bättre optimerad för att få ut mer från Xboxen.

PS3 och Xbox 360 var ju helt olika på många sätt.
Har jag fel om jag säger att BÅDE PS4 och Xbox One kör på x86 plattform? Borde det inte rimligtvis vara ungefär lika "svårt" på båda då?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?

Förmodligen var det oacceptabelt för att de inte tog tillvara på GPU-upplåsningen. Lathet är oacceptabelt.

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Detsamma på PC då också eller?

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av TheRob:
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Ja, då borde man kräva återbetalning på alla PS3/Xbox 360/Wii. Samt alla spel, då dem flesta ligger på 30 fps samt vissa går t.om. ner till 20 ibland. Fast det beror på hur man tolkar lägre fps som lagg, vissa kanske inte ser skillnaden för att dem är så vana.

I detta sammanhang finns det ingen tolkning på lagg alls då det inte har något med bilduppdatering att göra öht!

Precis, jag menar alltså tvättäkta lagg då bilden hackar fram. På pc får man väl skylla sig lite själv då man kanske sitter på dålig hårdvara. Men konsol så är man ju fked om det laggar, och vänta 10år~ på next gen är kanske lite att ta i när man köpt ett nytt spel


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det borde gå att få tillbaka pengarna om det laggar i spel på konsol.

Detsamma på PC då också eller?

Svarade precis på det


signatur

IDKFA

Medlem

~16% som röstar på "Tekniken avgör inte hur bra ett spel är" ... Nehe? Känns lite som en "intresseklubben antecknar" - fråga.
I sådana fall kan vi helt och hållet sluta skriva om både upplösning, grafik&ljudinställningar och flyt/bilder per sekund och återgå till Tetris.

Suck. -_-

Medlem

X-boxen verkar ha tekniska problem, skulle inte sånt bli bättre med den nya generationen?

KoP
Medlem
Skrivet av Sanazin:

~16% som röstar på "Tekniken avgör inte hur bra ett spel är" ... Nehe? Känns lite som en "intresseklubben antecknar" - fråga.
I sådana fall kan vi helt och hållet sluta skriva om både upplösning, grafik&ljudinställningar och flyt/bilder per sekund och återgå till Tetris.

Suck. -_-

Haha.. jag röstade på det. För det är imo sant.

Medlem

Sa Microsoft inte förra veckan att det knappt var någon skillnad mellan 720p och 1080p eller att upplösningen inte var så viktig... Något i den stilen?

Medlem
Skrivet av Margy:

Konstigt att Microsoft själva gett ut flera spel som körs i 720p då? Det kanske bara gäller då det finns en PS4-version och jämföra med?

Mmmm, var väl knappt en vecka sedan de uttalade sig om att hög upplösning inte var så viktig...

Men bra endå att de ställer krav på utvecklarna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Vioche:
Skrivet av Ender:

Finns några ställen där det laggar till på min PC också. Brisge of Korsik är ett av dom, vid slutet ungefär. Mycket effekter eller nåt antar jag.
Bra att dom anstränger sig för att maxa upplevelsen iaf.

mm... har själv fps drops till 10 kanske men konstant 60 på 99% av alla andra ställen... kan ju inte vara något fel på just det området?

finns även andra områden där det helt enkelt är dåligt kodat, har inget med extra "lull lull" att göra.

Jepp, garanterat någon bugg där/alternativt att de börjar precache:a och ladda resurser i förväg inför nästa zon.

Medlem
Medlem

Är det bara jag som funderar på varför Blizz började på 900p, är inte det rätt ovanlig upplösning? Istället för att köra 720p som en del av "pyttemjuks" egna spel och då borde de sluppit gnället?

Medlem
Skrivet av Olidion:

Är det bara jag som funderar på varför Blizz började på 900p, är inte det rätt ovanlig upplösning? Istället för att köra 720p som en del av "pyttemjuks" egna spel och då borde de sluppit gnället?

För skillnaden mellan 1080 och 900 är inte lika stor som för 720 och 900.

Det är inte så ovanligt. Laptops var det rätt så vanligt på för ett litet tag sedan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar