Assassin's Creed: Unity – säg hej till Arno!

Robot
Assassin's Creed: Unity – säg hej till Arno!
ZF
Medlem
Assassin's Creed: Unity – säg hej till Arno!

sammanfattning:

han (för det är det) ser ungefär ut som sina föregångare, låter ungefär som dem, har exakt samma personlighet, samma mål, samma planerade väg till dem, exakt samma utveckling som leder mot nya mål.

evolution!

ZF
Medlem
Skrivet av ZF:

exakt samma utveckling som leder mot nya mål.

vid närmare eftertanke så är det nog rimligt att förutfatta meningen att det är ungefär samma mål också.

Medlem
Skrivet av ZF:

sammanfattning:

han (för det är det) ser ungefär ut som sina föregångare, låter ungefär som dem, har exakt samma personlighet, samma mål, samma planerade väg till dem, exakt samma utveckling som leder mot nya mål.

evolution!

Om du tänker noga så inser du att det mer eller mindre är samma karaktär som i 2:an. Alltså Ezio. Samma bakgrund, samma karaktärsdrag (arrogant) och helt plötsligt så händer det en serie av händelser som gör honom till en assassin. Den enda skillnaden är väl att de blandat in lite ur 3:an och gjort honom till en utomstående som helt plötsligt kommer in i gruppen på ett bananskal.

Medlem

Tycker inte karaktärerna har varit särskilt lika då Ezio var den självsäkra som gick runt som den charmande polisen som tog tag i rättvisan, Connor var den kanske mer naiva karaktären som var mer blyg och kanske osäker men visste trots allt vad som måste göras. Edward var den mer kaxiga som oftast hamnade i konflikter, han lät sig inte luras. De dom har gemensamt är väl att de alla är giriga och vill döda så fort de fått någon måltavla.

ZF
Medlem
Skrivet av Dizzz:

Om du tänker noga så inser du att det mer eller mindre är samma karaktär som i 2:an. Alltså Ezio. Samma bakgrund, samma karaktärsdrag (arrogant) och helt plötsligt så händer det en serie av händelser som gör honom till en assassin. Den enda skillnaden är väl att de blandat in lite ur 3:an och gjort honom till en utomstående som helt plötsligt kommer in i gruppen på ett bananskal.

alla i samtliga av de numrerade (huvudserien) är med väääldigt små variationer likadana, från Altaiir till Kenway. halkade förresten inte även Ezio likt båda Kenways (JRs) in mer på ett bananskal egentligen?

sen om det inte nått av detta ens i kombination tycks så konstigt kan man iof anse. det är trots allt en av de vanligaste samlingen klyschor i filmhistorien, för att inte säga hjältedikter sen år noll, eller tidigare.

Medlem
Medlem

Ezio skulle jag nog inte säga att han halkade in på ett bananskal. Hans far va ju lönnmördare och det kanske är underförstått men jag tolkade det som att Ezio skulle fått ta över efter sin far när han vart äldre men nu fick han ta över facklan tidigare än tänkt. Vad tror ni?

Medlem

Alla förutom Altaiir har gått med i lönnmördarna efter att spelet börjat. Men jag skulle vilja se en lönnmördare som varit med ett tag och var erfaren istället för en nykomling som gått med för att det var den enda anledningen efter en tragedi som de andra gjorde.

Är taggad inför Unity, verkar vara ett roligt spel

Skrivet av ZF:
Skrivet av Dizzz:

Om du tänker noga så inser du att det mer eller mindre är samma karaktär som i 2:an. Alltså Ezio. Samma bakgrund, samma karaktärsdrag (arrogant) och helt plötsligt så händer det en serie av händelser som gör honom till en assassin. Den enda skillnaden är väl att de blandat in lite ur 3:an och gjort honom till en utomstående som helt plötsligt kommer in i gruppen på ett bananskal.

alla i samtliga av de numrerade (huvudserien) är med väääldigt små variationer likadana, från Altaiir till Kenway. halkade förresten inte även Ezio likt båda Kenways (JRs) in mer på ett bananskal egentligen?

sen om det inte nått av detta ens i kombination tycks så konstigt kan man iof anse. det är trots allt en av de vanligaste samlingen klyschor i filmhistorien, för att inte säga hjältedikter sen år noll, eller tidigare.

Inte så konstigt kanske när alla är ifrån samma "blodslinje"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ZF
Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Ezio skulle jag nog inte säga att han halkade in på ett bananskal. Hans far va ju lönnmördare och det kanske är underförstått men jag tolkade det som att Ezio skulle fått ta över efter sin far när han vart äldre men nu fick han ta över facklan tidigare än tänkt. Vad tror ni?

anordningarna i källaren säger iof att det kan ligga nått i att det var gubbens avsikt att göra en "Fantomenövergång".

har dock inte riktigt fått intrycket att det är så organisationen sköter saken bara. samt att i alla andra liknande skildringar (och verkligheten) så brukar ungarna börja drillas nånstans strax efter pottstadiet. och Ezio framställs inte riktigt som härdat ninjamaterial på nått vis i början direkt.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av ZF:

alla i samtliga av de numrerade (huvudserien) är med väääldigt små variationer likadana, från Altaiir till Kenway. halkade förresten inte även Ezio likt båda Kenways (JRs) in mer på ett bananskal egentligen?

sen om det inte nått av detta ens i kombination tycks så konstigt kan man iof anse. det är trots allt en av de vanligaste samlingen klyschor i filmhistorien, för att inte säga hjältedikter sen år noll, eller tidigare.

Inte så konstigt kanske när alla är ifrån samma "blodslinje"

fast, det är dom ju inte.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Dalthor-san:

Ezio skulle jag nog inte säga att han halkade in på ett bananskal. Hans far va ju lönnmördare och det kanske är underförstått men jag tolkade det som att Ezio skulle fått ta över efter sin far när han vart äldre men nu fick han ta över facklan tidigare än tänkt. Vad tror ni?

anordningarna i källaren säger iof att det kan ligga nått i att det var gubbens avsikt att göra en "Fantomenövergång".

har dock inte riktigt fått intrycket att det är så organisationen sköter saken bara. samt att i alla andra liknande skildringar (och verkligheten) så brukar ungarna börja drillas nånstans strax efter pottstadiet. och Ezio framställs inte riktigt som härdat ninjamaterial på nått vis i början direkt.

Tror inte helt på det där med att han tänkte lämna över facklan till Ezio. Har för mig att jag har läst någonstans i "animusdatabasen" att det är brodern som har lärt Ezio att klättra runt på hus, och det är ju lite väl av ett sammanträffande att brodern har lärt sig det och lär sin bror det, om det inte är så att fadern har börjat träna honom redan och att han har fått lite ansvar för Ezios grundträning så att säga, med målet att båda två sönerna skulle växa upp till att vara lönnmördare vid pappans sida (som säkert också var fallet med pappan och farbrodern).

Men det är ju bara min åsikt iofs ^^

ZF
Medlem
Skrivet av borotroth:

Tror inte helt på det där med att han tänkte lämna över facklan till Ezio. Har för mig att jag har läst någonstans i "animusdatabasen" att det är brodern som har lärt Ezio att klättra runt på hus, och det är ju lite väl av ett sammanträffande att brodern har lärt sig det och lär sin bror det, om det inte är så att fadern har börjat träna honom redan och att han har fått lite ansvar för Ezios grundträning så att säga, med målet att båda två sönerna skulle växa upp till att vara lönnmördare vid pappans sida (som säkert också var fallet med pappan och farbrodern).

Men det är ju bara min åsikt iofs ^^

nä det är en bra poäng. och det är så spelet börjar också, som lite att brorsan håller koll på han. men att delegerar träningen när de är såpass jämngamla låter lite knasigt, så då tror jag mer att fadern inte anser Ezio lämplig alls och att det han snappat upp från brorsan är för att de varit ute på sina upptåg, typ.

Skrivet av ZF:
Skrivet av Dalthor-san:

Ezio skulle jag nog inte säga att han halkade in på ett bananskal. Hans far va ju lönnmördare och det kanske är underförstått men jag tolkade det som att Ezio skulle fått ta över efter sin far när han vart äldre men nu fick han ta över facklan tidigare än tänkt. Vad tror ni?

anordningarna i källaren säger iof att det kan ligga nått i att det var gubbens avsikt att göra en "Fantomenövergång".

har dock inte riktigt fått intrycket att det är så organisationen sköter saken bara. samt att i alla andra liknande skildringar (och verkligheten) så brukar ungarna börja drillas nånstans strax efter pottstadiet. och Ezio framställs inte riktigt som härdat ninjamaterial på nått vis i början direkt.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av ZF:

alla i samtliga av de numrerade (huvudserien) är med väääldigt små variationer likadana, från Altaiir till Kenway. halkade förresten inte även Ezio likt båda Kenways (JRs) in mer på ett bananskal egentligen?

sen om det inte nått av detta ens i kombination tycks så konstigt kan man iof anse. det är trots allt en av de vanligaste samlingen klyschor i filmhistorien, för att inte säga hjältedikter sen år noll, eller tidigare.

Inte så konstigt kanske när alla är ifrån samma "blodslinje"

fast, det är dom ju inte.

Mjä fast deras DNA finns ju i Desmond på nått sätt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ZF
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av ZF:

fast, det är dom ju inte.

Mjä fast deras DNA finns ju i Desmond på nått sätt...

hmm, jag tänkte på slutet av trean, spoiler spoiler liksom, men ja du har rätt. med DNA-extraktionen (som iof inte finns i Desomnd då) så är det fortfarande samma minnen även om spelaren är ny från och med det.

1
Skriv svar