Fotorealism med Unreal Engine 4

Robot
Fotorealism med Unreal Engine 4
Medlem
Fotorealism med Unreal Engine 4

Öhm... wow!

Medlem

Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion

Medlem

Om jag inte missminner mig så kom samma slags påstående inför lanseringen av Playstation 3.

Ställer mig därför frågande till påståendet om fotorealism och väntar på de spelen som använder den nya motorn.

Medlem
Skrivet av Ender:

Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion

Äh, "Print Scrn -> Paint -> Ctrl-v" = Win

ser bra ut .. även om inte spel kommer kunna se ut såhär ,så kan det nog va intressant för arkitekter

Medlem

Bli inte grininga nu men, jag hade varit mer imponerad om någon rörde sig eller gick sönder. Att göra något sånt här gick ju göra i Cryengine 2. Känns inte riktigt "wow" med statiska objekt. Något som tar mycket lite på prestandan. Visst GI är snyggt i rätt miljö men det är lite old news på grafikmotor fronten.

Medlem

Riktigt snyggt, funkar bra så länge datorn slipper tänka på fysik, AI, spellogik, avancerade modeller, etc.

Medlem

Fotorealism i sig är inga problem. Utmaningen ligger i naturliga rörelser och kroppsfysik.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är bara att titta på tidigare Unreal engine trailers från tidigare versioner och se att bästa spelet som använde motorn kom inte ens till 50% av de trailern visar.

Samma kommer hända med denna motor.
Så tro inte att ni kommer se spel som ser ut som dessa nya filmer.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Fotorealism i sig är inga problem. Utmaningen ligger i naturliga rörelser och kroppsfysik.

Lata animatörer.

Medlem

Även om det dröjer tills vi får se denna typ av realism i spel (om man nu vill gå mot realism vill säga) så kan jag redan nu tänka mig rätt intressanta användningsområden för detta. Fatta att med en sån här extrem detaljrikedom, enkelt kunna visualisera koncept. T ex arkitektförslag på byggnader, där man även kan få rätt känsla för var ljuset kommer slå mot väggarna under ett dygn.

Skrivet av mrbananpappa:
Skrivet av Ender:

Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion

Äh, "Print Scrn -> Paint -> Ctrl-v" = Win

Du glömde sista steget: ... -> <Ctrl> + <v> -> max-destruction-jpeg.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ser bra ut .. även om inte spel kommer kunna se ut såhär ,så kan det nog va intressant för arkitekter

Demot ovan renderades med lite halvgammal hårdvara;

Skrivet av YouTube-videons description:

60fps on a i7-3770 / GTX670.

Och det är på UE4 och inte någon Pixar-motor som aldrig kan funka till spel.

Vänta till nästa höst (efter både Intels och Nvidias storsläpp) så ska vi se om inte den här grafiken kan hålla även med ett faktiskt spel (ljud, animationer, modeller, fysik...) igång

Medlem

Det är bara koppla upp sig mot Matrix då!

Medlem

Oavsett om det kommer se ut såhär i spelen eller inte, så ser det bra ut. Ljussättningen är bra, och det borde dom lyckas bra med i spelen iaf.

Medlem
Skrivet av Ender:

Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion

Needs a little more jpeg! haha
https://www.youtube.com/watch?v=QEzhxP-pdos

Medlem

Det här vore kanske bra att ha när man ska sälja hus eller lägenheter. Gå till mäklaren och ta på sig oculus rift och testa på hur det ser ut innan man kanske bestämmer sig för att åka till platsen.

Medlem

Med tanke på att det är en 670 på 60 fps så känns det inte som om det är rimligt att tro det kommer se ut så här ingame any time soon, det är sällan en leveldesign är så pass sparsmakad, det skulle vara Mirror's Edge 2 kanske i så fall.

För övrigt påminde musiken mig om denna gamla godbiten.

Medlem

Tjatigt med alla shaders och ljus när inget görs åt allt lågupplöst modellerande.

THAT FOTOREALISM OMG!.. \(◐ o ◑ )ノ


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kom ihag att det ar bakat GI.
Sa alla mobler etc kan ej roteras utan att det ser koko ut.

Aven reflections ar med storsta sannolikhet bakade reflmaps.

Medlem
Skrivet av Ender:

Innan jag ser filmen, och jag har sett de tidigare (awesome!), så vill jag bara nämna hur konstigt det blir att lägga in en så lågupplöst bild i artikeln. Visst ser ljussättningen bra ut, men när man skriver en artikel om fotorealism så borde man väl använda en knivskarp bild också?
Säger inte det för att vara kinkig eller så, mer en reflektion

Offtopic: Vad är det för fel på jpg nu då?

Ontopic: Betyder det här att vi kan förvänta oss ett Chair Simulator 2015?

Medlem

FZ ni borde nog uppgradera era kameror om ni skall jämföra den filmen med fotografier.
Träpanelerna såg ok ut men stolarna såg ju förfärliga ut.

Som att jämföra Jar Jar Binks med Chewbacca

Medlem

Hade ju gått fortare att nå dit ifall man skippade att anpassa saker till konsolers hårdvara?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

När denna grafiken (om 20år) dyker upp med 8K i en OR-hjälm, och man sen ska spela skräckspel... Så blir det goda ekonomiska tider för psykologer

Medlem

Det här är en enkelresa till the Uncanny Valley.

1
Skriv svar