Destiny har fått sina första betyg

Robot
Destiny har fått sina första betyg

FZ:s omdöme läser du i morgon, fuskläs några andra speltyckares recensioner tills dess.

#destiny, #activision, #bungie


Medlem
Destiny har fått sina första betyg

4,5 av 5 ? hahahahahaha seriöst :,D

Medlem

Fint betyg embargo på detta spel. ett prima exempel på hur spel industrin fungerar.

Så bygger man verkligen upp trovärdighet.

Det gäller inte bara er FZ så inget personligt. FZ är väl som alla andra. Pengar styr.

Kommer ni ihåg när man läste spelrecensioner några veckor innan release ? Det är ett minne blott.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

4,5 av 5 ? hahahahahaha seriöst :,D

Vad tycker du själv? Du måste ha spelat en del och verkar veta vilket betyg som är rättvist.

Medlem

Spelet får inte top betyg av mig. Men måste då säga att det är bästa fps jag spelat senaste åren. Enda jag ogillar starkt är den fattiga character editor. Alla ser likadana ut och i ett multiplayer spel där man samlar gear och vill se unik ut så ser alla ut som kloner i olika rustningar.

Lite synd att det inte släppts till pc för spelet hade varit skönt att spela med Eyefinity. Men jag har roligt med ps4 versionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Hur vet du att det inte förtjänar betyget när du inte ens har spelat det?

Medlem

Så mycket reklam och hype från allt och alla som varit innan release så är jag inte så förvånad över betygen. Att spelet är bra eller inte är en annan femma, spelet är gjort för att säljas och inget annat.

Jag tyckte spelet såg intressant ut i början, men alla banners, förhanstittar osv osv gav ett stort rött varningsflagg och snart ser man vart det landar.

Vad säger att som spelat spelet? Är det lika bra som media säger?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är fascinerande att se alla som kommer in direkt och direkt klankar ner på spelet och ratar det. Skulle vara väldigt intressant att se hur många av er som faktiskt spelat spelet en avsevärd mängd timmar själva? Jag har själv lagt gissningsvis 25 timmar på spelet redan och tagit mig till "max level". Det är inte det bästa spelet jag spelat någonsin men jag tycker faktiskt det är riktigt bra. Coop delen är intressant och lättanvänd och multiplayer är riktigt roligt. Stort plus från min sida för de välgjorda miljöerna. Skulle nog själv satt ett betyg på 4 av 5.

Medlem

Jag tycker det fortfarande är underhållande och jag har tuggat det hårt sen release. Men jag hade å andra sidan en ganska försiktig hype till spelet innan.

Stort fan av Halo och grunden, striderna, känns väldigt Halo-igt. Så vad jag fått är i princip ett Halo med RPG-element. FPS-biten är riktigt, riktigt trevlig. Roliga vapen, bra ljud och fin känsla. Drar ännu en gång en parallell till Halo-serien.

Tycker dom balanserat ihop RPG/FPS-biten alldeles lagom och de få skills man har kan vända striden och är sällan störiga för själva gunplayet. Och även om skillsen är få så finns det en del utrymme för att skräddarsy med diverse modifiers etc.

Det som bör ordnas snarast är dock att dom skjuter in 2-4 nya strikes, för dom blir trötta fort. Är level 24 och måste börja lugna mig lite nu gällande strikesen. Har inte hunnit testat raids ännu.

PVPn har jag spelat mycket men vill inte uttala mig då jag inte kan göra något vettigt där för fem öre ^^.


signatur
Medlem

Hujedamig vilket halvdant spel, ångrar djupt att jag ens köpte det. Måste sluta falla för hype. Det får 2,5 av 5 av mig, inget spel för mig helt enkelt, kändes som en lam version av Borderlands blandat med Halo fast med högre budget.

Aldrig gillat Halo (Förutom campaign delen då, vilket Destiny inte riktigt har på samma sätt) riktigt så det är väl inte så konstigt att detta inte faller i smak.

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av vuze2143:

4,5 av 5 ? hahahahahaha seriöst :,D

Vad tycker du själv? Du måste ha spelat en del och verkar veta vilket betyg som är rättvist.

Hallå, det är ju "vuze2143" som är en av utvecklarna hos Bungie, duh!

Redaktör
Skrivet av PsyX:

Fint betyg embargo på detta spel. ett prima exempel på hur spel industrin fungerar.

Så bygger man verkligen upp trovärdighet.

Det gäller inte bara er FZ så inget personligt. FZ är väl som alla andra. Pengar styr.

Kommer ni ihåg när man läste spelrecensioner några veckor innan release ? Det är ett minne blott.

Det är ingett embargo på recensionerna, det står alla fritt att publicera så fort de vill. Däremot blev spelet tillgängligt ovanligt sent. Vill man kan man tolka det som rädsla hos utgivaren för vad recensenterna skulle säga, eller att de ville ge recensenterna exakt samma upplevelse som köparna.

Vi publicerar ofta (men inte alltid) recensioner innan eller vid releasen. Det här är ett sällsynt undantag för storspel. Sena recensioner har definitivt inte blivit vanligare nu än förr.


signatur
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Du har inte spelat det, men ändå vet du att det är en enorm Hype över ingenting....

Medlem

Mycket Halo-soul i spelet. Tyvärr tycker jag inte det når upp till Halos nivå. Snygg grafik och känsla i spelet men uppdragen är trista. A till B utan något intressant där emellan, slutligen aktivera någon kontrollpanel. "Ghost: -Wait, this will take some time" -THE FALLEN INBOUND!" Och så får man åter igen döda fyrtioelva waves med monster innan man kommer vidare till några rader dialog och sedan återgå till Orbit. Har lirat 15+ uppdrag som är samma skit nu. "Non-story" Strike-uppdragen bjuder på bossfights som skapar lite coola vibbar, tyvärr krävs det ingen direkt taktik utan snarare konstant pepprande i en kvart innan man får död på fanskapet, så blir tillslut lika tråkigt det också tyvärr. Multiplayer är roligt men tyvärr ganska tunt, skulle vilja har fler/större maps, spellägen och stöd för fler spelare.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Fint betyg embargo på detta spel. ett prima exempel på hur spel industrin fungerar.

Så bygger man verkligen upp trovärdighet.

Det gäller inte bara er FZ så inget personligt. FZ är väl som alla andra. Pengar styr.

Kommer ni ihåg när man läste spelrecensioner några veckor innan release ? Det är ett minne blott.

Problemet i detta fall var väl att det är ett online-spel och om recensenter skulle springa omkring på i stort sett tomma servrar innan release så skulle det inte ge en rättvis bild av spelet?

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av vuze2143:

4,5 av 5 ? hahahahahaha seriöst :,D

Vad tycker du själv? Du måste ha spelat en del och verkar veta vilket betyg som är rättvist.

Jajamen en 3a, spelet kändes inte nyskapande, grafiskt sätt, super vackert, spelmässigt mjee :/

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Hur vet du att det inte förtjänar betyget när du inte ens har spelat det?

??? Ibland undrar jag hur folk fungerar? Jag har ju givetvis testat skiten...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Du har inte spelat det, men ändå vet du att det är en enorm Hype över ingenting....

och dina antaganden gör du utifrån vad?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Gen
Medlem

Inte spelat det men sett streams på Twitch och tycker det verkar riktigt fräckt och framförallt snyggt. Är det verkligen så dåligt som alla här säger?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Hur vet du att det inte förtjänar betyget när du inte ens har spelat det?

Antagligen för att det finns mängder med videos där man kan se andra spela det. FZ hade en för några dagar sedan, Delrith (Angry Joe Twitch) har streamat över 10 timmar från spelet. Man behöver inte spela ett spel för att kunna bedöma det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Inte spelat det men sett streams på Twitch och tycker det verkar riktigt fräckt och framförallt snyggt. Är det verkligen så dåligt som alla här säger?

Som jag skrev tidigare tycker jag spelet är bra.

Tycker det är bättre än Borderlands 2 som enbart har humor och knappt medelmåttigt gameplay. Det här spelet har bättre gameplay och en lite mörkare design.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Hur vet du att det inte förtjänar betyget när du inte ens har spelat det?

??? Ibland undrar jag hur folk fungerar? Jag har ju givetvis testat skiten...

Fast att spela betan (som dessutom var låst till låg level) gälls inte, då det är mycket som skiljer sig.

Medlem

Det var värst vad mycket gnäll det var på Destiny. Bungie har varit väldigt tydliga med vad för sorts spel det är och varför recensionerna kommer ut så sent som de gör. Ändå väljer folk att ignorera detta och smutskasta Bungie och påstå att Destiny inte lever upp till folks påhittade förväntningar.

Hade recensionerna släppts tidigare hade alla recensioner varit baserade på singleplayer-delen av spelet, vilket inte är särskilt rättvist med tanke på att det är helt och hållet ett multiplayer-spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Du har inte spelat det, men ändå vet du att det är en enorm Hype över ingenting....

och dina antaganden gör du utifrån vad?

Sannolikt att du antingen köpt det vid release och därigenom gått emot vad du först hävdade eller inte spelat det.

Medlem

Here we go again...

Medlem

Själv tycker jag spelet är bra om än rätt repetivt, och andra sidan har jag questat i wow i 10 år. Samma sak. Men all hype som de själva krämat på med återupplevs inte i spelet. Har dock väldigt roligt tillsammans med två polare när vi kör. Är inte så mycket strategi hos oss utan vi köttar bara Så roligt med mp och headset, sämre ensam. Vill ge det en svag 7 av 10 just nu. Men då har jag inte hunnit raida än. Lagom lätt att köra på kvällkvisten när barnen lagt sig. (Ang fps har jag ingen åsikt, tror jag är frameblind)

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av JohnnyGreed:

Först Watchdogs och nu Destiny. Enorm hype över ingenting, tur att jag aldrig köper spel vid release numera.

Säg dom tre bästa spelen du kommer på.
Jag vill veta vad DU tycker är bra.

Duke Nukém Forever
Diablo 3
Aliens Colonial Marines

oj... ehm...

123
Skriv svar