En del problem med högljudda Xbox One-konsoler

Robot
En del problem med högljudda Xbox One-konsoler
Medlem
En del problem med högljudda Xbox One-konsoler

Red Ring of Death kallas det väl ändå, inte "Red Lights of Doom"
PS3 hade ju dock sin YDoD (yellow dot of doom)

Medlem

*Inväntar PC-fanboy gnäll*


signatur

yolo

Inaktiv

Och ps4'an spottar ut spelskivan, ingen ar felfri.

Medlem

Lär säkert vara idioter som har stängt in konsolen i ett trångt utrymme, t.ex. på en hylla i TV-bänken, eller i ett skåp.

Maskinen förbrukar över 100W när den arbetar. Förvara den så öppet som det går så kommer fläkten inte att varva upp som ett jetplan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Lär säkert vara idioter som har stängt in konsolen i ett trångt utrymme, t.ex. på en hylla i TV-bänken, eller i ett skåp.

Maskinen förbrukar över 100W när den arbetar. Förvara den så öppet som det går så kommer fläkten inte att varva upp som ett jetplan.

Vart ska man annars ställa sina konsoller om inte på tv bänken?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bojkott:

Lär säkert vara idioter som har stängt in konsolen i ett trångt utrymme, t.ex. på en hylla i TV-bänken, eller i ett skåp.

Maskinen förbrukar över 100W när den arbetar. Förvara den så öppet som det går så kommer fläkten inte att varva upp som ett jetplan.

Vart ska man annars ställa sina konsoller om inte på tv bänken?

På TV-bänken är okej, men i TV-bänken, t.ex. på en hylla som är till för VHS/DVD/Blu-ray och annan lättdriven elektronik, är inte okej.

Det här är värsta tänkbara scenariot för en konsol.

Trångt utrymme som det är också stänger vi in skiten också med hjälp av en glasdörr. HÄRDSMÄLTA!!! PS3an står däremot på en bra plats där den får utrymme att både andas in och andas ut.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bojkott:

Lär säkert vara idioter som har stängt in konsolen i ett trångt utrymme, t.ex. på en hylla i TV-bänken, eller i ett skåp.

Maskinen förbrukar över 100W när den arbetar. Förvara den så öppet som det går så kommer fläkten inte att varva upp som ett jetplan.

Vart ska man annars ställa sina konsoller om inte på tv bänken?

Enligt Gamestop sa kan vissa stromkablar fora lite ovasen det var likadant pa xbox 360'n den dar klumpen mitt i kabeln.

Medlem

Jag har provat 5 stycken Xbone's Nordic utgåvan. Fått samma fel på alla 5 =D

Hårddisken låter förvånande högt under idle.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bojkott:

Lär säkert vara idioter som har stängt in konsolen i ett trångt utrymme, t.ex. på en hylla i TV-bänken, eller i ett skåp.

Maskinen förbrukar över 100W när den arbetar. Förvara den så öppet som det går så kommer fläkten inte att varva upp som ett jetplan.

Vart ska man annars ställa sina konsoller om inte på tv bänken?

Enligt Gamestop sa kan vissa stromkablar fora lite ovasen det var likadant pa xbox 360'n den dar klumpen mitt i kabeln.

Coil whine (att lindningen i en spole börjar vibrera pga magnetism) kan förekomma i all elektronik. Dock har jag aldrig varit med om att det låter så pass mycket att det överröstar spelandet. Man måste oftast in på nära håll för att höra det surrande ljudet.

ELF
Medlem
Skrivet av Döbringer:

*Inväntar PC-fanboy gnäll*

Gnäller enbart över att du gnäller. Vi slipper ju oljudet....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

*Inväntar PC-fanboy gnäll*

Varför skulle vi gnälla? Coil whine från nätdelar och vinande fläktar på grafikkort är vanligt på PC.

Medlem

Tycker det är lite komiskt att det ALLTID är "small number/limited number of users" Oavsett hur många det är som klagar och har problem så är det alltid small eller limited number. Detta gäller ju inte bara MS utan alla företag Exempel som Watch Dogs, när i stort set ALLA hade problem med stuttering så var det ändå limited number

Eller när Battlenet lägger av så ingen kan logga in på tex Diablo 3 så är det: Wwe are aware that SOME users experience problem"

Det är ta mej f*n standard idag

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Tycker det är lite komiskt att det ALLTID är "small number/limited number of users" Oavsett hur många det är som klagar och har problem så är det alltid small eller limited number. Detta gäller ju inte bara MS utan alla företag Exempel som Watch Dogs, när i stort set ALLA hade problem med stuttering så var det ändå limited number

Eller när Battlenet lägger av så ingen kan logga in på tex Diablo 3 så är det: Wwe are aware that SOME users experience problem"

Det är ta mej f*n standard idag

Jo, det är rätt intressant att "small number of people" upprepas för varje mer utbredd uppfattning kring ett problem.

Tråden med diskfailure efter uppdateringen i september är nu 65 sidor lång, tror jag det var förut idag. Hur många som varje inlägg där motsvarar i folk med problem är svårt att säga - men kanske "large number" är lika riktigt.

Är det någon anledning att köpa konsoll är det ju för att all hårdvara fungerar med mjukvaran som finns i form av spel. När inte ens hårdvaran fungerar är det ju kört med det konceptet. Det har ju varit ute ett helt år - barnsjukdomar skall vara borta nu.

Dom stories som berättas i diskfailuretråden räcker för att avstå xbone helt. MS försöker låtsas att det är lite och begränsat. Är Xbone som Windows Vista, något som alla bara hoppar över och väntar på nästa generation?

Avstängd
Skrivet av Nanopojken:

Red Ring of Death kallas det väl ändå, inte "Red Lights of Doom"
PS3 hade ju dock sin YDoD (yellow dot of doom)

YLoD hette det på ps3

Medlem

Detta är väl en tok-gammal "nyhet" och MS har ju sagt att det ska bara vara att lämna in och få en ny?

Medlem
Skrivet av TheRob:

Jag har provat 5 stycken Xbone's Nordic utgåvan. Fått samma fel på alla 5 =D

Hårddisken låter förvånande högt under idle.

Och där kom trådens första påhittade story.

Medlem

Min Xbox One låter som att hårddisken läser och skriver konstant hela tiden och väldigt högljutt.. så jag håller på och ska skicka tillbaka den och få den ersatt. Samt att kontrollens vänstra tumsticka sitter löst.

Inaktiv

Att det kan bli sa olika, min day 1 xbone ar kusligt tyst inte det minsta ljud , hade inte xbonelampan lyst sa hadde man trott att maskinen var avstangd.

Min xbone lät lite men jämfört med min 360 så var det som en viskning i jämförelse.

Medlem

min låter den med, men det ska vara helt tyst i lägenheten för att jag ska höra nått

men trist när man får en ny pryl oavsett.

Köpte nytt grafikkort flör några månader och det bara släckte ner datorn efter en timma och sen när man försökte starta datorn så började det ryka ur grafikkortet och stendog, men utbyteskortet har fungerat bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av TheRob:

Jag har provat 5 stycken Xbone's Nordic utgåvan. Fått samma fel på alla 5 =D

Hårddisken låter förvånande högt under idle.

Och där kom trådens första påhittade story.

Roligt att du tycker det, men det får stå för dig. Jag är ingen fanboy ryttare, men jag har kanske otur bara. Ska fixa fram ett 6.e imorgon. Men du får självfallet tro vad du vill.

Medlem

Min lät väldigt mycket de första timmarna den var igång. Skulle vilja påstå att det lät som om en fläkt slog emot chassitoch gjorde ett skrapande ljud. Detta gick dock över som sagt. Hårddisken låter rätt mycket ibland men för det mesta är den tyst som en mus. Dock är jag väldigt besviken på operativsystemet men det blir väl bättre efter tiden precis som xbox 360 och ps3 operativsystemen som även de var värdelösa i början.

Medlem

"Sony å sin sida har problem med de analoga spakarna på sina handkontroller, vars gummibelägg faller isär bara du kollar på dem".
Nja, detta problem var i början. Jag har genom återförsäljare på Gamestop fått info om att detta ska vara löst i senare batchar av konsollen.

Medlem

Enda problemet jag haft med ljud är från själva handkontrollerna, när skakmotorerna sätter igång rejält så både känns och hörs dom. Klämmer man lite på handkontrollern på undersidan så gnisslar det lite i plasten med som om det vore något tomrum emellan alternativt något dålig passform.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Att det kan bli sa olika, min day 1 xbone ar kusligt tyst inte det minsta ljud , hade inte xbonelampan lyst sa hadde man trott att maskinen var avstangd.

Samma här. En förvånande tystnad jämnfört med 360'n. Än så länge otroligt nöjd.

Medlem

Är det bara "day-one" ps4ror som har problem med gummit på yoysticken?

Haft min sedan oktober -13 (killzone bundeln) och spelat på maskinen i princip varje dag. Inte slitna någonstans. Hört att polare haft problem med dem dock, och de hade day-one.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Jag har provat 5 stycken Xbone's Nordic utgåvan. Fått samma fel på alla 5 =D

Hårddisken låter förvånande högt under idle.

Jaså? Märkligt. Jag känner visserligen bara folk med tidiga EU-importer, men högljudda hårddiskar i idle har ingen av oss.

Våra är tysta som möss, speciellt jämfört med PS4:an, som istället är fantastiskt liten med tanke på att även nätaggregatet är inbyggt.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Är det bara "day-one" ps4ror som har problem med gummit på yoysticken?

Haft min sedan oktober -13 (killzone bundeln) och spelat på maskinen i princip varje dag. Inte slitna någonstans. Hört att polare haft problem med dem dock, och de hade day-one.

Mina gummin har också klarat sig bra. Däremot fick jag byta ut en pga felande triggers bak, båda började gneka något hemskt, läst om fler med samma problem. Annars inga problem för mig dock. Däremot är gummit definitivt annorlunda på min nya dosa..

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Att det kan bli sa olika, min day 1 xbone ar kusligt tyst inte det minsta ljud , hade inte xbonelampan lyst sa hadde man trott att maskinen var avstangd.

Troligen har de gjort en revision och bytt ut någon komponent utan att testa tillräckligt.

I en del nya "batchar" så verkar i stort sett alla enheter vara drabbade. Amazon stoppade till och med försäljningen ett tag då de fick tillbaka nästan alla enheter de sålde.

Det finns nog ett mörkertal också då vissa inte störs eller tror att den ska låta så då konsolen fungerar.

12
Skriv svar