Ryse – se skillnaden mellan pc och Xbox One

Robot
Ryse – se skillnaden mellan pc och Xbox One

Har du dator nog kan du dra upp Cryteks actionspel till 4K-upplösning.

#crytek, #ryse-son-of-rome


Medlem
Ryse – se skillnaden mellan pc och Xbox One

Videon är väl i 30 fps samt komprimerad? Vad är meningen..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Videon är väl i 30 fps samt komprimerad? Vad är meningen..

Att du ska jämföra grafiska skillnader i första hand och inte antal bilder i sekunden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

woOw vilken skillnad. som natt och dag, svart och vit.

Medlem

Skillnaden var stor men är fortfarande imponerad att xoboxone kan leverera sådan grafik, båda såg snygga ut men självklart så ser Pc mycket snyggare med partiklarna osv.

Medlem

Ser faktiskt fram emot detta. Jag är svag för tjusiga spelupplevelser som bjuder på cool action. Allt behöver inte vara hipsterinvecklat. Låt mig bara planta mitt svärd i barbarernas facking faces!!!!

Medlem

skillnad ofc den finns där, för dom som tycker att fan min box är fan rätt imba om den kan vara sådär och relativt nära en PC, så är det fortfarande PC kan köra skiten i 60+ fps , och det ett xbox spel från början, skulle det vara en pc exclusive spel dom skulle visa upp så skulle en konsol vare sig bone eller ps4 storkna bara dom visa menyn i spelen

Medlem

ser ingen skillnad! lite färg kanske!

Medlem

Inget speciellt bra spel i vilket fall

Medlem

Jag önskar att striderna inte laggade fram så som de gör... Animation blendingen är tveksam som det är, sen bygger striderna på quicktime-mekanik där allt tempot följdaktigen blir rätt ryckigt...

Jag är dock en sucker för miljöerna. Ska bli intressant att benchmarka mitt 980 GTX i Ryse.

Gen
Medlem

Skillnaden är att det inte är någon skillnad!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ser faktiskt fram emot detta. Jag är svag för tjusiga spelupplevelser som bjuder på cool action. Allt behöver inte vara hipsterinvecklat. Låt mig bara planta mitt svärd i barbarernas facking faces!!!!

Hahhahah så jävla härlig kommentar!

Medlem

Cant see shit!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Utvecklat till xbone sedan är det "high" inställning på pc'n, normalt brukar det finnas minst ett snäpp till i kvalite, sen ska vi inte prata om extra AA, bäst att inte nämna Youtube komprimering & utsmetande, i kort en mycket haltande jämförelse. Sen irriterar det mig till löjliga nivåer att man marknadsför ryse som 4k spel, jaha & de kan man inte krana på i en jävla hög i spel redan nu?

Medlem

ser ju onekligen jävligt skoj ut iaf


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag önskar att striderna inte laggade fram så som de gör... Animation blendingen är tveksam som det är, sen bygger striderna på quicktime-mekanik där allt tempot följdaktigen blir rätt ryckigt...

Jag är dock en sucker för miljöerna. Ska bli intressant att benchmarka mitt 980 GTX i Ryse.

Quicktime-mekaniken blir rätt nice ändå, jag brukar avsky det i det flesta spel men här finns en kännsla och tillfredställelse. Du blir inte hellre straffad om du trycker fel, du får mindre exp om du trycker fel men ju fortare du trycker och du gissar rätt får du mer exp så det går jämt ut.
Multiplayer co-op i arenan är nice. Här är ett smakprov när man solar arenan.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag önskar att striderna inte laggade fram så som de gör... Animation blendingen är tveksam som det är, sen bygger striderna på quicktime-mekanik där allt tempot följdaktigen blir rätt ryckigt...

Jag är dock en sucker för miljöerna. Ska bli intressant att benchmarka mitt 980 GTX i Ryse.

GTX 980*

Medlem

Vad är skillnaden?

Medlem

Ryse är ett riktigt snyggt spel med väldigt imponerande konst och miljöer från romartiden. Hack `n Slashes är kul och jag njöt av spelet till xb1, men jag kan ändå inte undgå att tycka lite synd om att så otroligt mycket arbete används i ett spel med så simpel spelmekanik.

Det är väldigt linjär och väldigt repetitivt, tyvärr. Det känns som det skulle kunna blivit något ännu större om det riktades lite mer mot en hardcore-publik och gjordes lite mindre linjärt.

Medlem

Skillnaden är oerhört marginell tycker jag. Möjligtvis är färgsättningen lite annorlunda och i vissa fall tom bättre på Xbone

Medlem

Själv tyckte jag XB1 versionen såg snyggare ut.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

Ser faktiskt fram emot detta. Jag är svag för tjusiga spelupplevelser som bjuder på cool action. Allt behöver inte vara hipsterinvecklat. Låt mig bara planta mitt svärd i barbarernas facking faces!!!!

Håller med, men problemet är att striderna saknar den "tyngd" man vill ha. Blir bara tråkig buttonmashing som är okej i början men blir väldigt repetitiv efter ett tag.

ZF
Medlem

inte nog höga inställningar tydligen, med tanke på hur bryggan såg ut även på PC.

barbar-AIn verkar intakt, vilket kanske är skönt. för man vill ju inte få en yxa i ryggen av gentlemannen som står bakom och väntar på sin tur.

Medlem
Skrivet av Gen:

Skillnaden är att det inte är någon skillnad!

Tycker gmala Xbox 360 spel och PC inte skiljer mycket när man ser jämförelser på nätet men spelar man själv är det enorm skillnad.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar