Windows 9 kan bli gratis för Win 8-ägare

Robot
Windows 9 kan bli gratis för Win 8-ägare

Nästa Windows kommer kunna laddas ner gratis, enligt uppgifter från indonesisk Microsoft-medarbetare.

#microsoft


Medlem
Windows 9 kan bli gratis för Win 8-ägare

Enda anledningen till att jag ens skulle överväga att byta till det är ifall det blev en gratisuppdatering till Win7, och så enkelt var det med det.

Medlem

Gratis låter bra

Medlem

Gratis är gott och just för tillfället skulle det bli ända anledningen till att uppgradera till win 9. Så nu får man hoppas tills att allt är officiellt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Enda anledningen till att jag ens skulle överväga att byta till det är ifall det blev en gratisuppdatering till Win7, och så enkelt var det med det.

Det är ingen uppdatering då.

Jag ser fram emot windows 9.

phi
Medlem

På tiden att Microsoft kommer in i matchen med gratisuppdateringar.

Medlem

Win 7 har allt man kan önska. Finns ingen anledning att byta. Inte ens om det vore gratis. Nope

Växla hit och dit, appar och färgglada rutor.

Medlem

Jag har gillat Win 8 sedan det släpptes, 8.1 gjorde det bättre och skall definitivt uppgradera till 9:an. Om det blir gratis blir det en väldigt trevlig överraskning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Windows 9 blir nog gratis för windows 8 ägare, enbart därför jag köpte windows 8 för 149kr ju


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Har inget ont att säga om Windows 8.1, och hoppas verkligen steget mellan Win 8 och Win 9 blir gratis. Tycker det hade varit fult att släppa nya OS så tidigt inpå varandra utan att det skulle vara en uppdatering.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Ender:

Enda anledningen till att jag ens skulle överväga att byta till det är ifall det blev en gratisuppdatering till Win7, och så enkelt var det med det.

Det är ingen uppdatering då.

Det kanske är uppdatering för mig?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Windows 9 blir nog gratis för windows 8 ägare, enbart därför jag köpte windows 8 för 149kr ju

jag tror du glömde en nolla

Inaktiv
Skrivet av NoiizeR:

Win 7 har allt man kan önska. Finns ingen anledning att byta. Inte ens om det vore gratis. Nope

Växla hit och dit, appar och färgglada rutor.

Men om det är så att du behöver Windows 9 för att köra dx12, uppgraderar du inte då heller? PC Master Race vill väl knappast hålla tillbaka spelutvecklingen, eller?

Inaktiv
Skrivet av Salkan:
Skrivet av Kimpur:

Windows 9 blir nog gratis för windows 8 ägare, enbart därför jag köpte windows 8 för 149kr ju

jag tror du glömde en nolla

Nej, det gjorde han inte. De som köpte Win8-uppgradering innan februari 2013 fick rabatterat.

Medlem
Skrivet av Salkan:
Skrivet av Kimpur:

Windows 9 blir nog gratis för windows 8 ägare, enbart därför jag köpte windows 8 för 149kr ju

jag tror du glömde en nolla

Nej.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Gratis är det enda logiska sättet att få ut Windows 9 annat än att tvinga på systemet från OEM-lösningar.

Medlem

Verkar som det faktiskt stämmer att varannat OS som Microsoft släpper är värt att ha.

Medlem

Windows 8 är skit vad snackar ni om?

Medlem
Skrivet av Salkan:
Skrivet av Kimpur:

Windows 9 blir nog gratis för windows 8 ägare, enbart därför jag köpte windows 8 för 149kr ju

jag tror du glömde en nolla

Jag fick min för 149kr också när man förbokade den

Skrivet av LionBear:

Windows 8 är skit vad snackar ni om?

Vad är det som är skit utöver frånvaron av Start Menyen och dess interface (som förövrigt tar mindre än 2 minuter att ändra så den ser ut som Win7)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Härliga nyheter! Köpte win 8 för ca 3 månader sen o lite senare får man läsa om att win 9 ska släppas o då e man mindre glad men detta piggar upp
btw fick ge 1100:- för win 8, första win jag köpt.

Medlem
Skrivet av gorman:

Härliga nyheter! Köpte win 8 för ca 3 månader sen o lite senare får man läsa om att win 9 ska släppas o då e man mindre glad men detta piggar upp
btw fick ge 1100:- för win 8, första win jag köpt.

Tycker dock det är lite dyrt. Vore bättre att sälja Windows för 250kr, skulle nog fler köpt.

känns som windows 8 kom igår .. jag har fortfarande 7

Windows-versionen till modermodem, borde absolut inte se ut på det sättet. Ikoner som är 600 x 600 pixlar stora är oerhört fult. De borde lära lite av Apple i den mån de kan krypa till korset och erkänna att de alltid har varit dåliga på UI.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Windows-versionen till modermodem, borde absolut inte se ut på det sättet. Ikoner som är 600 x 600 pixlar stora är oerhört fult. De borde lära lite av Apple i den mån de kan krypa till korset och erkänna att de alltid har varit dåliga på UI.

Döda ikoner ala OSX/IOS är passé.

Medlem

God användning av "står klart" i denna artikel.

Medlem

Det betyder alltså att Windows 9 blir ett bra system. Hittills har varannan version blivit bra.

Medlem

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Skrivet av von_lidl:

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Nix.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av von_lidl:

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Nix.

Eftersom ingen av er har sett W9, så är det ett väldigt konstigt uttalande. Videon här är en alfa fylld med platshållare från vista, 7 och 8.

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av von_lidl:

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av von_lidl:

Är det bara jag som tycker att Win 9 ser fruktansvärt fult ut?

Nix.

Eftersom ingen av er har sett W9, så är det ett väldigt konstigt uttalande. Videon här är en alfa fylld med platshållare från vista, 7 och 8.

Visst, whatever you say hombre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar