Metal Gear Solid V – upplev djungel-gameplay på engelska

Robot
Metal Gear Solid V – upplev djungel-gameplay på engelska
Medlem
Metal Gear Solid V – upplev djungel-gameplay på engelska

Tur att Quiet har på sig strids-stringtrosa m90, den är väldigt praktisk.

Medlem

Ser fram emot det här!

Medlem

Verkar oerhört jävla nice! Ett spel att se framemot


signatur

The King is Back

Inaktiv
Medlem

Haha, granaten mot helikoptern i slutet av videon. Riktigt spännande med så stor variation vad gäller stridssystemet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

okej det här gillades riktigt ordentligt !
Det kommer på pc också tydligen så här ska spelas mgs !!

Note:

Lite kul med alla dessa smygar spel.

Snake smyger genom en djungel för att inte störa fienderna och dom reagerar på varje lite ljud du gör.... dvs förutom din vän som låter som ett express tåg på stål ben när hon springer genom djungeln.

Skulle jag vara en soldat i den världen så skulle jag tömma min granat kastare jävligt fort åt det hållet ett ala LOST damm moln kommer flygande.

Lika dant i Splinter Cell spelen. Vakterna kunde höra dig om du så tappade en nål i golvet men dom hörde inte om du smög upp bakom en vakt 2 meter ifrån en annan och ströp ut han samtidigt som han mumlade högt o stretade emot elr knäckte nacken på han med ett högt knak och sen släppte han i ett stålgolv.

Längtar till den dagen då smygar spelen blir till gränsen för svåra gällande gubbarna du möter.
Vill gärna se ett spel där det inte går att knäckta nacken 2 meter ifrån någon annan dude utan att han hör ett skit

Medlem

Ser ju trevligt ut, men är det någon som vet ifall det kommer finnas multiplayer? Gillade verkligen MGO som var med till MGS4.


signatur
Medlem

Detta kommer se bra ut på PC alltså ska bli kul att spela mitt första metal gear...

Skrivet av snoeppen:

Ser ju trevligt ut, men är det någon som vet ifall det kommer finnas multiplayer? Gillade verkligen MGO som var med till MGS4.

MGO kan jag hålla med om va jävligt kul på ps3an o mgs4.
Hade många kul stunder med det spelet och det va helt okej teamplay känsla och tempo imo

Skrivet av Oneone:

Detta kommer se bra ut på PC alltså ska bli kul att spela mitt första metal gear...

Som en person som spelat alla Mgs spel från NES upp till MGS4 så kan jag säga ha så kul : ). You will love it.
Gillar du smyg spel overall så kan jag tipsa om att du bör gå och införskaffa dig en billig ps3a och köra igenom 1an 2an o 4an (snake eater går att hoppa över imo)

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av snoeppen:

Ser ju trevligt ut, men är det någon som vet ifall det kommer finnas multiplayer? Gillade verkligen MGO som var med till MGS4.

MGO kan jag hålla med om va jävligt kul på ps3an o mgs4.
Hade många kul stunder med det spelet och det va helt okej teamplay känsla och tempo imo

Skrivet av Oneone:

Detta kommer se bra ut på PC alltså ska bli kul att spela mitt första metal gear...

Som en person som spelat alla Mgs spel från NES upp till MGS4 så kan jag säga ha så kul : ). You will love it.
Gillar du smyg spel overall så kan jag tipsa om att du bör gå och införskaffa dig en billig ps3a och köra igenom 1an 2an o 4an (snake eater går att hoppa över imo)

Vafalls? Vad är det för fel på Snake Eater? Det var enligt mig det näst bästa (efter tvåan) spelet i serien.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av snoeppen:

Ser ju trevligt ut, men är det någon som vet ifall det kommer finnas multiplayer? Gillade verkligen MGO som var med till MGS4.

MGO kan jag hålla med om va jävligt kul på ps3an o mgs4.
Hade många kul stunder med det spelet och det va helt okej teamplay känsla och tempo imo

Skrivet av Oneone:

Detta kommer se bra ut på PC alltså ska bli kul att spela mitt första metal gear...

Som en person som spelat alla Mgs spel från NES upp till MGS4 så kan jag säga ha så kul : ). You will love it.
Gillar du smyg spel overall så kan jag tipsa om att du bör gå och införskaffa dig en billig ps3a och köra igenom 1an 2an o 4an (snake eater går att hoppa över imo)

Vafalls? Vad är det för fel på Snake Eater? Det var enligt mig det näst bästa (efter tvåan) spelet i serien.

Jag vet så här många år i efterhand faktiskt inte. Har bara ett minne av att jag inte uppskattade det alls lika mycket som jag gjorde med Mgs2 elr 1 för den delen : ). Kan också varit något som pågick i mitt liv ved den tiden jag försökte sätta mig ner o spela det som gjorde att jag inte fick samma härliga känsla jag fick från Mgs1 o 2, Who knows ^^

Medlem

Taggad som fan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Hästen, är det en sådan där robotmodell: "Stallion X-9000 Valiant"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av snoeppen:

Ser ju trevligt ut, men är det någon som vet ifall det kommer finnas multiplayer? Gillade verkligen MGO som var med till MGS4.

MGO kan jag hålla med om va jävligt kul på ps3an o mgs4.
Hade många kul stunder med det spelet och det va helt okej teamplay känsla och tempo imo

Skrivet av Oneone:

Detta kommer se bra ut på PC alltså ska bli kul att spela mitt första metal gear...

Som en person som spelat alla Mgs spel från NES upp till MGS4 så kan jag säga ha så kul : ). You will love it.
Gillar du smyg spel overall så kan jag tipsa om att du bör gå och införskaffa dig en billig ps3a och köra igenom 1an 2an o 4an (snake eater går att hoppa över imo)

Vafalls? Vad är det för fel på Snake Eater? Det var enligt mig det näst bästa (efter tvåan) spelet i serien.

Jag vet så här många år i efterhand faktiskt inte. Har bara ett minne av att jag inte uppskattade det alls lika mycket som jag gjorde med Mgs2 elr 1 för den delen : ). Kan också varit något som pågick i mitt liv ved den tiden jag försökte sätta mig ner o spela det som gjorde att jag inte fick samma härliga känsla jag fick från Mgs1 o 2, Who knows ^^

Jag tycker då MGS 2 var ett av det svagare spelen i serien och Snake Eater ett av det starkaste.
Finns inte många negativa saker jag kan komma på med SE och tror det var ca 30 timmar rent nöje att spela igenom spelet.
Designen och karaktärerna är i en klass för sig och visar verkligen att Hideo Kojima vet hur man ska göra bra spel, Något som gått förlorat med dagens spel

Enda MG spelet jag ogillar är Portable Ops för att kontrollerna är så dåliga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Citat:

Som en person som spelat alla Mgs spel från NES upp till MGS4 så kan jag säga ha så kul : ). You will love it.
Gillar du smyg spel overall så kan jag tipsa om att du bör gå och införskaffa dig en billig ps3a och köra igenom 1an 2an o 4an (snake eater går att hoppa över imo)

Exakt samma åsikt som jag!
Som sagt, ha så kul och du kommer inte bli besviken.
MGS 1&2 samt 4 vart klart bäst i serien. Jag menar inte att 3:an var dålig, bara det att den inte höll samma nivå på storyn och som MGS-spel i helhet.

Medlem

Vid lite eftertanke känns det som att 3:an var för separerad från storyn i MGS 1,2&4, vilka hängde ihop mycket bättre med
Ocelot, Pshyco mantis mfl och även Metal gear, Metal gear REX och Arsenal gear.

Sen har ju väldigt många 3:an som favorit men jag är av annan åsikt.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Vid lite eftertanke känns det som att 3:an var för separerad från storyn i MGS 1,2&4, vilka hängde ihop mycket bättre med
Ocelot, Pshyco mantis mfl och även Metal gear, Metal gear REX och Arsenal gear.

Sen har ju väldigt många 3:an som favorit men jag är av annan åsikt.

Tänk på att det är två olika Snake i spelen och hänger inte direkt ihop med varandra.
Mest troligt dör Snake i Phantom Pain och i Metal Gear (NES) är första spelet med Snakes klon.

Storyn i Phantom Pain är direkt kopplad till Snake Eater, Portable Ops och Peace Walker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Vid lite eftertanke känns det som att 3:an var för separerad från storyn i MGS 1,2&4, vilka hängde ihop mycket bättre med
Ocelot, Pshyco mantis mfl och även Metal gear, Metal gear REX och Arsenal gear.

Sen har ju väldigt många 3:an som favorit men jag är av annan åsikt.

Det är för att MGS 3 utspelar sig före MGS 1, 2, 4.

Snake i trean är inte samma Snake som i 1, 2, 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Pippolei:

Vid lite eftertanke känns det som att 3:an var för separerad från storyn i MGS 1,2&4, vilka hängde ihop mycket bättre med
Ocelot, Pshyco mantis mfl och även Metal gear, Metal gear REX och Arsenal gear.

Sen har ju väldigt många 3:an som favorit men jag är av annan åsikt.

Mest troligt dör Snake i Phantom Pain.

Nja, det beror på om dom kopplar Phantom Pain med MGS4.
Du spelar som Big Boss i Phantom Pain, Portable Ops och Peace Walker.

Big Boss dog i slutet av MGS4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ZF
Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Lite kul med alla dessa smygar spel.

Snake smyger genom en djungel för att inte störa fienderna och dom reagerar på varje lite ljud du gör.... dvs förutom din vän som låter som ett express tåg på stål ben när hon springer genom djungeln.

Skulle jag vara en soldat i den världen så skulle jag tömma min granat kastare jävligt fort åt det hållet ett ala LOST damm moln kommer flygande.

Lika dant i Splinter Cell spelen. Vakterna kunde höra dig om du så tappade en nål i golvet men dom hörde inte om du smög upp bakom en vakt 2 meter ifrån en annan och ströp ut han samtidigt som han mumlade högt o stretade emot elr knäckte nacken på han med ett högt knak och sen släppte han i ett stålgolv.

Längtar till den dagen då smygar spelen blir till gränsen för svåra gällande gubbarna du möter.
Vill gärna se ett spel där det inte går att knäckta nacken 2 meter ifrån någon annan dude utan att han hör ett skit

ljudeffekter är sällan gjorda för att vara realistiska i nått A/V-medium. det ska låta rätt, inte rätt.

men på tal om, så låter det som "The last of us" är spelet för dig. smyg inte för fort, frestas inte kniva sista eftersläntrande tomten i en större grupp.

Skrivet av Jäg4rn:

Tur att Quiet har på sig strids-stringtrosa m90, den är väldigt praktisk.

fast det där är ju ingen string.

men den hade säkert raskt förvandlats till det när man kutar runt i en svettig djungel. tur då att spel godtyckligt kan åsidosätta realism, vare sig det gäller ljud eller fysik, kanske..

1
Skriv svar