Super Smash Bros. for Nintendo 3DS

Robot
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS

Vi har tappert väntat i sex långa år. Och visst är nya Super Smash Bros. fantastisk kaosfighting. Men du gör trots detta rätt i att vänta lite till.

#nintendo


Medlem
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.

Ja, det är för mig en gåta... Smash Bros. är ju en av de roligaste soff-liren någonsin, i klass med Tekken 3.

Medlem

Kanske för spelet inte skulle säljas lika mycket på Wii u då troligen fler har ett 3DS?

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.

Det släpps väl senare till Wii U ?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Steri0x:

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.

Ja, det är för mig en gåta... Smash Bros. är ju en av de roligaste soff-liren någonsin, i klass med Tekken 3.

Det kommer ju snart till WiiU med andra banor. Till jul eller januari I think

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Steri0x:

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.

Ja, det är för mig en gåta... Smash Bros. är ju en av de roligaste soff-liren någonsin, i klass med Tekken 3.

Det kommer ju snart till WiiU med andra banor. Till jul eller januari I think

Jaså, det visste jag inte om. Det förklarar ju en del. Tar nog längre tid att färdigställa spelet till Wii U också.

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Kanske för spelet inte skulle säljas lika mycket på Wii u då troligen fler har ett 3DS?

Samtidigt måste ju Nintendo någon gång få ändan ur vagnen och skapa incitament för folk att köpa Wii U (med det inte sagt att de inte har en del bra spel).

Medlem

Tror nog att främst barn och de under 18 gillar detta spel och den marknaden kör mest mobil spel idag. Själv föredrar jag mortal kombat och tekken.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tror nog att främst barn och de under 18 gillar detta spel och den marknaden kör mest mobil spel idag. Själv föredrar jag mortal kombat och tekken.

Ålder spelar ingen som helst roll för detta spelet. Jag är själv 21 och känner massor med folk, både äldre och yngre, som är sjukt sugna på Wii U versionen. Och om du ser på communityt så är majoriteten över 18 år.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tror nog att främst barn och de under 18 gillar detta spel och den marknaden kör mest mobil spel idag. Själv föredrar jag mortal kombat och tekken.

jag är 24 och har sett fram emot detta sen jag hörde det skulle komma, älskade dom gamla och kommer köpa detta direkt till min Wii U

Medlem

Spelet är en besvikelse i mina ögon, de spinner vidare på Brawl-formatet som belönar en lite långsammare och mer defensiv spelstil. Smash Run är däremot riktigt kul, och den mest välkomna nyheten!

Kommer dock fortsätta lira Melee med polarna som det ser ut nu, och Smash 4 får följa med på långa resor.

Medlem

Kanonkul spel! En enlig mig klar uppgradering mot Melee och Brawl.
Jag verkar också vara den enda som ser klart vad som pågår på skärmen samt inte får kramp, vilket är trevligt. Det enda problemet jag stött på är att det är verkar vara omöjligt att få till en stabil match mot någon online.
Ser fram emot Wii U versionen!

Medlem

Jag har testat demot, spelar i timmar, har inte haft nå problem alls med skärmen på min Original 3DS, kontrollerna är utmärkta också tycker jag.
Som Herr Fredrik klagade på, pytteliten skärm... Jag har dålig syn och jag ser mycket bra.
Och att säga att det hör hemma på Soffan, det är ju riktigt dåligt sagt utav dig. det är en handheld version utav en konsoll version.
Och ja, det är ROLIGARE på soffan, men behöver inte höra hemma där.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

DET KOMMER TILL WII U! Ser att några har svårt å följa med

Medlem

Tycker det är skitroligt. Fungerar hur bra som helst för mig, och det är ju perfekt att man bara kan ta och träffa ett par polare och köra ett par matcher tillsammans på varsin 3DS.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Fattar verkligen inte varför de inte släppte det till Wii U.

Det är inte alls konstigt. Det är för att 3DS-versionen inte ska konkurrera med Wii U-versionen, och tvärt om.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

FM-guru
F.d. Sisyr

Tacka vet jag Super Smash Bros. från -99. Satt och spelade det (och GoldenEye!) med kompisarna varje dag efter skolan. Det var tider det!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tror nog att främst barn och de under 18 gillar detta spel och den marknaden kör mest mobil spel idag. Själv föredrar jag mortal kombat och tekken.

Intressant iakttagelse. Har alltid trott att det främst varit barn som gillat de spel du nämner. "Wow! Blod o man kan hugga huvudet av folk! Coolt." Oga Boga.

Medlem

Tvekade först på att skaffa det eftersom jag vill ha det till Wii U, men kunde inte låta bli att köpa det till 3DS ändå för att jag skulle iväg och resa en del precis efter det släppts här i Japan. Det passar perfekt för långa tåg- och flygresor, även om man spelar ensam tycker jag. Givetvis är det roligare att spela med polare, men det var längesen tiden gått så fort för mig när jag rest. Vet inte vad det är som gör att jag kan fortsätta i timmar trots den monotona spelmekaniken. Samma sak om och om igen, men det är väl kanske det som gör det så bra också. Bandesignen är superbra, musiken underbar och det är fruktansvärt kul att bara leka runt.

Kan dock hålla med om att skärmen är en aning liten för att kunna hålla koll på allt som händer om det är många spelare på skärmen samtidigt , men för mig som främst föredarar 1v1 är det absolut inga problem.

Ser verkligen fram emot att få spela det på Wii U sen till jul (hoppas jag)!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

aze
Medlem

Om du trycker på din eget porträtt, eller någon annans för den delen, på den nedre skärmen så får du en "blinkande" fyrkant runt karaktären i fråga, underlättar faktiskt en del på större banor eller när det är flera spelare.

Medlem

Ovanligt kort recension som tar upp väldigt lite om spelet. Sedan spelgar ju inte alls betyget den korta recensionen, då det enda negativa är formatet.Vilket i sig är underligt då spelet enligt recension väl lever upp till hypen trots sitt format, och att det borde vara en smaksak som inte sänker betyget två snäpp.

Medlem

Jag kan hålla med om att skärmen ibland kan kännas något liten, men det är inget som får spelet att lida. Kontrollerna går att ställa in och är perfekt för den som har en 3DS. 9/10.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Smash Bros till 3DS köpte jag mest på skoj för att kunna lira mot en polare i Kanada. Jag har knappt spelat något spel i serien (Brawl till Gamecube i totalt tio/tjugo min). Jag kan säga att jag inte ångrar köpet av 3DS-versionen en enda sekund. Jag är fast. Den här korta recensionen och det här betyget gör inte spelet rättvisa. Testa spelet.

Inaktiv

fler banor och character =dlc

Medlem

Spelet är hur kul som helst och jag håller med recensenten att spelet gör sig bäst på TV där det är enklare att hålla koll på kaoset. Däremot tycker jag spelet är en solklar 4:a pga. alla extra speltyper det finns.

*Vanliga smash med stock eller time och regler kring detta
*Smash run - samla stats och i slutet tävla (race, slagsmål)
*Classic - Gamla hederliga ban-upplägget med slutboss fast med ny touch
*Träning
*Target Blast
*Trophy rush
*Möt horder av fiender (tänk fighting polygon team) och runt 7 varianter av detta
*Home-Run Contest
*All-stars - möt karaktärer från 1985-nutid
*Customise - Ändra statsen på dina favoritkaraktärer, samla equipment och gör dom starkare/snabbare/mer defence

Detta är de spellägen som jag kommer på just nu och varje gång jag tröttnar på spelet så byter jag spelläge och lirar några timmar till. Trots att formatet inte riktigt är gjort för den här typen av spel så är det ingenting jämfört med hur roligt jag har varje gång jag sitter med det. Sen att det finns 7-8 kostymer till varje karaktärer, som ibland ändrar karaktären mer än bara kläderna, gör att variationen blir större och jag känner mig som ett barn igen när jag kör 'vanilla' Link mot Dark Link eller Fierce Deity.

Ett säkert köp och det kommer dessutom gå att länka ihop 3DS-versionen med WiiU-versionen så det finns för mig ingen anledning att vänta till WiiU om du har ett 3DS liggandes.

1
Skriv svar