VR-headsetet Totem avbryter sin Kickstarter-kampanj

Robot
VR-headsetet Totem avbryter sin Kickstarter-kampanj

Det visade sig svårt att gå upp i ringen med Facebook.


Inaktiv
VR-headsetet Totem avbryter sin Kickstarter-kampanj

Ingen är väl egentligen förvånad?

Medlem

Jag är faktiskt bara glad att det slutade så här. Vi behöver inte 10 stycken olika utvecklare av VR headset som alla sätter olika standarder och sedan skapar kaos för utvecklare.

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Har Oculus monopol behöver dom itne göra något ordentligt utan kan dra ut på det hur länge som helst och behöver bara trycka ut något nytt så fort intresset börjar svalna.

Men konkurrens måste dom vara på tårna och fortsätta producera resultat för att inte hamna efter och bli bortglömda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

monopol e fan inet bra för konsumenterna, kolla på tex internet leverantörer i USA, konsumenterna blir behandlade som skit och har inget alternativ (i många fall), Monopol går lite hand i hand med dåliga / överprisade produkter.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag är faktiskt bara glad att det slutade så här. Vi behöver inte 10 stycken olika utvecklare av VR headset som alla sätter olika standarder och sedan skapar kaos för utvecklare.

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Det är precis det vi behöver, 10 olika som försöker bräcka varandra och påskyndar utvecklingen. Tänk om Apple hade monopol på telefoner...

Medlem

Men allvarligt, hur sannolikt var det att de skulle bli nåt av denna smörja? Om något låter för bra för att vara sant...

Totem kanske kommer ut till konsumenter i ett senare skede men jag är mer än lite säker på att specifikationerna kommer vara betydligt lägre & funktioner kommer va betydligt annorlunda mot vad man lovade på kickstarter

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag är faktiskt bara glad att det slutade så här. Vi behöver inte 10 stycken olika utvecklare av VR headset som alla sätter olika standarder och sedan skapar kaos för utvecklare.

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Jag ser helst av allt att Oculus SDK blir VR-standarden, men att var och en får göra sin egen HMD.

Som du säger så håller det inte att vi har 10 olika hjälmar med egna lösningar, men kan vi däremot få 10 olika hjälmar med gemensam standard så är det bara positivt.

Alla kanske inte har råd att uppgradera datorn för att orka med 1440p eller 4K och behöver därför en HMD med 1080p display. Vissa kanske inte gillar AMOLED med PenTile och vill därför ha en LCD med RGB.

Valmöjlighet är alltid bäst Sen om ett företag sköter utvecklingen av SDK:n bryr jag mig inte så mycket om så länge de inte smyger in nån kod som gynnar dem själv.

Medlem

Kungen har bestämt sig, det är Oculus som gäller.

Medlem

Tja, om de kan bevisa att det faktiskt är bättre så lär det bli något. Medan de ändå är igång - snälla, byt design... den är hemsk.

Releasehästryttare
Skrivet av Luciphear:

Tja, om de kan bevisa att det faktiskt är bättre så lär det bli något. Medan de ändå är igång - snälla, byt design... den är hemsk.

Spela roll hur den ser ut när du har den på dig ? /rolleyes

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Luciphear:

Tja, om de kan bevisa att det faktiskt är bättre så lär det bli något. Medan de ändå är igång - snälla, byt design... den är hemsk.

Spela roll hur den ser ut när du har den på dig ? /rolleyes

Om jag lägger - låt säga 3000kr - på en produkt så har jag även kravet att den ska se bra ut, särskilt med tanke på att det är något man har på sig och inte låt säga ett grafikkort. Om jag hade ett fönster i mitt chassi och ville visa upp det så hade jag även då köpt delar som såg snyggt ut.

Nu menar jag förstås inte att det inte blir ett köp om Totem eller Oculus Rift ser fula ut, jag kommer införskaffa mig ett VR-headset(eller vad man nu kallar det) oavsett men jag tycker ändå de kan lägga ner lite mer jobb på utseendet...

Medlem

Väntat då det i princip är en Oculus Rift DK1 med lite högre upplösning (positional tracking med kamerorna fungerar ju inte).

Medlem

Väntat, dålig produkt. Osannolika löften.
T.ex. stöd för konsoller (30 fps o uppskalat innehåll låter inte som en rolig upplevelse kan jag lova)
DK1 samt DK2 ägare.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

http://www.infotechumea.se/Gemensamt/Bilder/Nyheter/NorthKing...

Kungen har bestämt sig, det är Oculus som gäller.

Då blir det en Oculus hemma hos mig.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag är faktiskt bara glad att det slutade så här. Vi behöver inte 10 stycken olika utvecklare av VR headset som alla sätter olika standarder och sedan skapar kaos för utvecklare.

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Monopol är aldrig bra som folk redan nämnt.

Däremot är det bra att Totem misslyckades eftersom inte något de visat i praktiken tydde på att deras påstående att de kunde leverera en produkt som var bättre än Oculus stämmer.

Jag blir glad att folk som donerar pengar på kickstarter är såpass kritiska att företag som bara lovar helt orimliga löften och leveranstider inte lyckats få tillräckligt med pengar trotts att de valt en "het" branch.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Luciphear:

Tja, om de kan bevisa att det faktiskt är bättre så lär det bli något. Medan de ändå är igång - snälla, byt design... den är hemsk.

Spela roll hur den ser ut när du har den på dig ? /rolleyes

Om jag lägger - låt säga 3000kr - på en produkt så har jag även kravet att den ska se bra ut, särskilt med tanke på att det är något man har på sig och inte låt säga ett grafikkort. Om jag hade ett fönster i mitt chassi och ville visa upp det så hade jag även då köpt delar som såg snyggt ut.

Nu menar jag förstås inte att det inte blir ett köp om Totem eller Oculus Rift ser fula ut, jag kommer införskaffa mig ett VR-headset(eller vad man nu kallar det) oavsett men jag tycker ändå de kan lägga ner lite mer jobb på utseendet...

Att det ser bra ut. Vad är egentligen att se bra ut. Detta ser man tråkigt nog på nätet varje dag allt ska vara så jäla snyggt människor saker allt vi gör det ska bara vara snyggt.

Väldigt konstiga värderingar det har blivit som ska härska..
Jag vill ha funktion före snygghet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tror vi behöver få ut en fungerande modell av Oculus på marknaden innan folk satsar på alternativ.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jag är faktiskt bara glad att det slutade så här. Vi behöver inte 10 stycken olika utvecklare av VR headset som alla sätter olika standarder och sedan skapar kaos för utvecklare.

Jag ser hellre att Oculus har monopol på det och för det ordentligt.

Monopol är aldrig bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte förvånande.

Medlem

Jag tror nog många som kört första Oculus devkit känner sig rövknullade då de spenderat miljoner dollar i att suporta Oculus för att se grundarna skratta hela vägen till banken och vi som varit med i kickstarter och byggt bolaget inte får en spänn.

Att det är bra med monopol var nog den av de mest korkade kommentarerna har jag läst här - Ungefär som om det vore bra med monopol på 4k eller 3d skärmar - Ja det får ju tekniken att bli gratis - BS

Medlem
Skrivet av direktorn:

Jag tror nog många som kört första Oculus devkit känner sig rövknullade då de spenderat miljoner dollar i att suporta Oculus för att se grundarna skratta hela vägen till banken och vi som varit med i kickstarter och byggt bolaget inte får en spänn.

Om någon känner sig lurad så har de totalt missförstått tanken med Kickstarter och sitt avtal med Oculus via siten.

Vad du gör på kickstarter är att du donerar pengar för att få igång ett projekt du tror på och som du vill skall bli så lyckat som möjligt.

Om facebook sedan väljer att gå in med att satsa 2 miljarder på teknologin så är väl det det högsta beviset för att du lyckats med ditt syfte, att få projektet att gå så bra som möjligt???!!! Och dessutom har projektet nu 1000 gånger större resurser tillgängliga än de hade efter kickstartern + en hel spelvärd som vågar satsa på att utveckla VR innehåll med ett så stort företag bakom.

Oculus avtal med sina kickstarter donatorer var att leverera utvecklings kit (DK1), och detta gjordes med bravur, flera tio tusentals totalt och varenda donator som betalat fick sitt utvecklingskit precis så som avtalat.

Folk behöver sluta tro att ni har investerat några pengar via kickstarter. Det varken kan eller får man göra. Kickstarter är till för donationer, ni skänker alltså pengar.

Dessutom är det knappast någon av dessa privatpersoner som spenderat miljoner dollar här. Alla nivåer över $500 var utryckligen riktade mot spelstudios och högsta nivån var $5000.

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av direktorn:

Jag tror nog många som kört första Oculus devkit känner sig rövknullade då de spenderat miljoner dollar i att suporta Oculus för att se grundarna skratta hela vägen till banken och vi som varit med i kickstarter och byggt bolaget inte får en spänn.

Om någon känner sig lurad så har de totalt missförstått tanken med Kickstarter och sitt avtal med Oculus via siten.

Vad du gör på kickstarter är att du donerar pengar för att få igång ett projekt du tror på och som du vill skall bli så lyckat som möjligt.

Om facebook sedan väljer att gå in med att satsa 2 miljarder på teknologin så är väl det det högsta beviset för att du lyckats med ditt syfte, att få projektet att gå så bra som möjligt???!!! Och dessutom har projektet nu 1000 gånger större resurser tillgängliga än de hade efter kickstartern + en hel spelvärd som vågar satsa på att utveckla VR innehåll med ett så stort företag bakom.

Oculus avtal med sina kickstarter donatorer var att leverera utvecklings kit (DK1), och detta gjordes med bravur, flera tio tusentals totalt och varenda donator som betalat fick sitt utvecklingskit precis så som avtalat.

Folk behöver sluta tro att ni har investerat några pengar via kickstarter. Det varken kan eller får man göra. Kickstarter är till för donationer, ni skänker alltså pengar.

Dessutom är det knappast någon av dessa privatpersoner som spenderat miljoner dollar här. Alla nivåer över $500 var utryckligen riktade mot spelstudios och högsta nivån var $5000.

Tack.. Bra sagt en del förstår inte grejen med kickstarter ..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Luciphear:

Tja, om de kan bevisa att det faktiskt är bättre så lär det bli något. Medan de ändå är igång - snälla, byt design... den är hemsk.

Spela roll hur den ser ut när du har den på dig ? /rolleyes

Om jag lägger - låt säga 3000kr - på en produkt så har jag även kravet att den ska se bra ut, särskilt med tanke på att det är något man har på sig och inte låt säga ett grafikkort. Om jag hade ett fönster i mitt chassi och ville visa upp det så hade jag även då köpt delar som såg snyggt ut.

Nu menar jag förstås inte att det inte blir ett köp om Totem eller Oculus Rift ser fula ut, jag kommer införskaffa mig ett VR-headset(eller vad man nu kallar det) oavsett men jag tycker ändå de kan lägga ner lite mer jobb på utseendet...

Att det ser bra ut. Vad är egentligen att se bra ut. Detta ser man tråkigt nog på nätet varje dag allt ska vara så jäla snyggt människor saker allt vi gör det ska bara vara snyggt.

Väldigt konstiga värderingar det har blivit som ska härska..
Jag vill ha funktion före snygghet.

Jag vet inte varför du tror att jag inte vill ha funktion före snygghet. Givetvis kommer det först och främst men som jag sa - när de ändå är igång kan de nog snickra ihop en snyggare design utan att behöva anstränga sig så värst för värre än det där blir det inte! ...förrutom deras tidigare prototyp som såg ut som en hemsk variant av Sam Fishers goggles...

Inaktiv

och jag stitter hellre och kör på ps4/xbox one wii u

1
Skriv svar