Se Dragon Age: Inquisition spelas med mus och tangentbord

Robot
Se Dragon Age: Inquisition spelas med mus och tangentbord

Bioware hör bön och låter dig uppleva äventyren utan gamepad.

#nyhetstips, #dragon-age-inquisition, #bioware


Medlem
Se Dragon Age: Inquisition spelas med mus och tangentbord

Såg den här för några dagar sedan. Ser riktigt najs ut. Massor med hat på det här spelet av någon anledning, förstår inte riktigt varför. DA2 var en enorm besvikelse men det ser ju genuint ut som att Bioware har lyssnat på feedbacken från DA2 och provat fixa det... men ändå vägrar folk acceptera att det kanske inte kommer bli skräp.

Vi får vänta till november och se helt enkelt.

Medlem

Besviken att de tagit bort healing... Men ska köpa det iaf

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Såg den här för några dagar sedan. Ser riktigt najs ut. Massor med hat på det här spelet av någon anledning, förstår inte riktigt varför. DA2 var en enorm besvikelse men det ser ju genuint ut som att Bioware har lyssnat på feedbacken från DA2 och provat fixa det... men ändå vägrar folk acceptera att det kanske inte kommer bli skräp.

Vi får vänta till november och se helt enkelt.

Nåt jag har lärt mig med åren, är att folk gnäller något förbannat mycket oavsett hur mycket utvecklaren lyssnar.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Besviken att de tagit bort healing... Men ska köpa det iaf

Det var ju lite problematiskt med att man va näst intill tvungen att ha healer på origins. Dessutom när man kan misslyckas med att ha wynne som companion och det tar tid att respecca morigan

Medlem

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore verkar satsningen ha gjorts på flashig combat och överdrivna stereotyper a la dålig Hollywoodfilm. Det kommer säkerligen tilltala många, men för oss som längtar efter känslor och nya erfarenheter får nog längta vidare. //Skrivet på Android, ursäktar stavfel.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Oneone:

Besviken att de tagit bort healing... Men ska köpa det iaf

Det var ju lite problematiskt med att man va näst intill tvungen att ha healer på origins. Dessutom när man kan misslyckas med att ha wynne som companion och det tar tid att respecca morigan

Hade man två stycken healers var det riktigt härligt däremot.

Medlem
Skrivet av Brain:

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore verkar satsningen ha gjorts på flashig combat och överdrivna stereotyper a la dålig Hollywoodfilm. Det kommer säkerligen tilltala många, men för oss som längtar efter känslor och nya erfarenheter får nog längta vidare. //Skrivet på Android, ursäktar stavfel.

verkar lite så tyvär , någon som sett eller läst hur mycket man kan kustomisera karaktärerna? kan man ändra vapen, kläder, ringar osv? samt speca dem som man vill? str dex osv?

Medlem

Hoppas det ser lika bra ut på PS4, är jävligt taggad på det här

Medlem

Jag är väldigt skeptisk. Jag kommer inte förhandsboka det här. Kommer vänta till recensioner dyker upp, både från spelsidor och andra vanliga spelare.

Jag känner mig inte taggad iallafall. Jag vill gärna bli överraskad och det visar sig vara ett 9/10 spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Brain:

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore verkar satsningen ha gjorts på flashig combat och överdrivna stereotyper a la dålig Hollywoodfilm. Det kommer säkerligen tilltala många, men för oss som längtar efter känslor och nya erfarenheter får nog längta vidare. //Skrivet på Android, ursäktar stavfel.

verkar lite så tyvär , någon som sett eller läst hur mycket man kan kustomisera karaktärerna? kan man ändra vapen, kläder, ringar osv? samt speca dem som man vill? str dex osv?

Man kan ändra hur dom ser ut, byta vapen och gear osv, men vet inte vilka stats som finns och om man kan ändra dom när man levlar upp eller nåt. Såg ett talent tree där han la till dmg % på nån attack, och en där han fick en stun chance.

Medlem

Skalan på inventory å text-storleken såg gigantisk ut, lika som Skyrim när det kom.

På PC så klarar jag av en lista med 12pt stor text jag behöver inte 16-18pt för att läsa något då jag sitter vid datorn inte vid TVn

Medlem

Äntligen!


signatur

Meep!

Gen
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Skalan på inventory å text-storleken såg gigantisk ut, lika som Skyrim när det kom.

På PC så klarar jag av en lista med 12pt stor text jag behöver inte 16-18pt för att läsa något då jag sitter vid datorn inte vid TVn

Hoppas det finns UI scale.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Oneone:

Besviken att de tagit bort healing... Men ska köpa det iaf

Det var ju lite problematiskt med att man va näst intill tvungen att ha healer på origins. Dessutom när man kan misslyckas med att ha wynne som companion och det tar tid att respecca morigan

Tycker det är kul att de tagit bort healing. Jag spelade själv mage i huvudsak i både Origins och DA2, och då hade jag valet att antingen själv heala istället för att spränga saker med eldklot, eller att vara låst till att bara kunna byta ut två companions hur jag ville. Det är inte rolig spelmekanik att vara låst till att ha med sig en companion hela tiden för att överleva.

Vet inte om det var mest frustrerande i Origins eller DA2 dock. Healers var väl extremt mycket mer nödvändiga i Origins antar jag, och Wynne fick jag inte ens på min första playthrough - men å andra sidan så är den enda healern du får i DA2 antingen dig själv, eller Anders. Och hela höjdpunkten med Anders karaktär var att se honom käfta mot exempelvis Fenris, men var rätt ointressant i övrigt.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Jag gillade ju Dragon Age 2 också så!

Varför gnäller folk fortfarande på Origins? Då är ju uplay 10000x värre. Har aldrig haft problem med det iaf.

Medlem

Shiet vad jag stör mig på att döda kroppar försvinner efter typ 5 sekunder..... annars såg det väl bra ut.

Medlem
Skrivet av Brain:

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore...

Hm, det var just de politiska konflikterna och att huvudpersonen faktiskt var en person i tvåan jämfört med ettan som jag fastnade för. Ens bror dog direkt i början, syrran skickades till koncentrationsläger för magiker och ens morsa blev mördad av en psykopat. What's not to like?

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Brain:

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore...

Hm, det var just de politiska konflikterna och att huvudpersonen faktiskt var en person i tvåan jämfört med ettan som jag fastnade för. Ens bror dog direkt i början, syrran skickades till koncentrationsläger för magiker och ens morsa blev mördad av en psykopat. What's not to like?

Exakt. Mainstoryn till Origins var rätt bedrövlig egentligen. Den var enbart intressant som premiss till de olika zonerna och mindre konflikterna, och till själva konceptet av grey wardens. DA2s story var rysligt bra rakt genom, och Hawke var löjligt välskriven och dynamisk. Jag har ingen emotional connection kvar till min karaktär från Origins, men jag har det till alla mina Hawkes.

Medlem

Tänker nog invänta recensioner och prova det hos en polare först. I värsta fall vänta tills det hamnar på rea till julen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vapen som är större än personen som bär den, ja just det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot

Sålänge de fixar 2ans idioti med hur de spawnade in fiender så är jag nöjd.
Storyn i 2an var ju betydligt roligare än Origin medan spelmekaniken var betydligt bättre i Origin.

Med lite tur har de fått striderna roliga igen.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Oneone:

Besviken att de tagit bort healing... Men ska köpa det iaf

Det var ju lite problematiskt med att man va näst intill tvungen att ha healer på origins. Dessutom när man kan misslyckas med att ha wynne som companion och det tar tid att respecca morigan

Minns när jag körde igenom origin första gången och Wynne lämnade gruppen. RIP
Spelet blev sjukt mycket svårare helt plötsligt

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av MaXMC:

Skalan på inventory å text-storleken såg gigantisk ut, lika som Skyrim när det kom.

På PC så klarar jag av en lista med 12pt stor text jag behöver inte 16-18pt för att läsa något då jag sitter vid datorn inte vid TVn

Hoppas det finns UI scale.

Det verkade som det när de visade Options-menyn i slutet, men att de inte nämnde den alls är lite skrämmande...
Å att man skalar menyerna är inte samma sak som att man helt plötsligt kan se 20 items i en lista istället för 5.

Medlem

Ingen som har en länk till HD video? Går ju inte att titta på denna =(

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Brain:

Oavsett hur bra eller dåligt DA 2 var, så tycker jag ändå att detta ser ut att bli mindre bra. De verkar göra samma misstag igen. Istället för att satsa på djupa karaktärer och lore...

Hm, det var just de politiska konflikterna och att huvudpersonen faktiskt var en person i tvåan jämfört med ettan som jag fastnade för. Ens bror dog direkt i början, syrran skickades till koncentrationsläger för magiker och ens morsa blev mördad av en psykopat. What's not to like?

Både ettan och tvåan har enligt mig bedrövlig storyline. Det känns som att spelen, framför allt tvåan, totalt saknar inspiration och uttryck. Även fast tvåan hade mer konspirationer och påhitt så känns det fortfarande på Hollywood-dagisnivå. Det ettan var bättre på var att det verkligen kändes som om utvecklarna hade inspiration och att de ville något med spelet; för mig lyfte det spelet något otroligt. Tvåan känns bara som ett "mjölka-pengar"-spel, där trean verkar gå samma håll.

Jag menar, kom igen, om man jämför Dragon Age 2 med exempelvis KotOR, Baldur's Gate, Pillars of Eternity, Morrowind eller Planescape så känns det oerhört
framtvingat.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag menar, kom igen, om man jämför Dragon Age 2 med exempelvis KotOR, Baldur's Gate, Pillars of Eternity, Morrowind eller Planescape så känns det oerhört
framtvingat.

Dragon Age 2 känns mer som Mass Effect än som oldschool-RPG. Sen får man väl tycka vad man vill om det. Jag har inga direkta invändningar då jag tycker att första Dragon Age kändes som en parodi på den generiska fantasysagan där alla raser måste enas för att slåss mot det stora hotet.

1
Skriv svar