The Crew körs (nästan säkert) i 60 fps på pc

Robot
The Crew körs (nästan säkert) i 60 fps på pc

Det blir med stor sannolikhet ingen låst fps i Ubisofts racingspel.

#the-crew, #ubisoft, #need-for-speed-rivals


Medlem
The Crew körs (nästan säkert) i 60 fps på pc

Ingen låst fps? är inte max 60 fps också låst fps?
Kommer det vara låst på 30 kommer jag INTE köpa det, och är det låst på 60 så blir det tveksamt.

Medlem

Sjysst att PC också får sådana features som konsoler har haft i 7 år - möjlighet till 60 FPS


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Medlem
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Medlem

Istället så tar nog någon dag så har någon moddat fram E3-grafiken.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sjysst att PC också får sådana features som konsoler har haft i 7 år - möjlighet till 60 FPS

The Crew konsol får 30 fps
The Crew PC får 60
Så vad menar du?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Hipshot:

Sjysst att PC också får sådana features som konsoler har haft i 7 år - möjlighet till 60 FPS

The Crew konsol får 30 fps
The Crew PC får 60
Så vad menar du?

Ja men jag menar ju det 60 FPS, sjukt nice!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Hipshot:

Sjysst att PC också får sådana features som konsoler har haft i 7 år - möjlighet till 60 FPS

The Crew konsol får 30 fps
The Crew PC får 60
Så vad menar du?

Ja men jag menar ju det 60 FPS, sjukt nice!

Tolka det som att konsoller alltid haft 60 och PC alltid haft 30 de senaste 7 åren, vilket i sig hade varit väldigt fel


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Avstängd
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Hipshot:

Sjysst att PC också får sådana features som konsoler har haft i 7 år - möjlighet till 60 FPS

The Crew konsol får 30 fps
The Crew PC får 60
Så vad menar du?

Ja men jag menar ju det 60 FPS, sjukt nice!

Tolka det som att konsoller alltid haft 60 och PC alltid haft 30 de senaste 7 åren, vilket i sig hade varit väldigt fel

Du missade nog att det stod "möjlighet till 60 FPS"

Medlem

Så, max 60? Suck.

Det är nästan säkert att HL3 släpps inom 100 år, nästan ... säkert.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Borde ha låst till 15 fps så man får sån där filmisk slow motion känsla när man kör...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Deras tidigare pcspel låstes inte.. fånigt att de börjar med 60-lås nu.
"Tur" spelet är skit.

BTW.. Tack vare communityn är överlägsna TDU (1) strax tillbaka ONLINE (ev. även med mer än 8 spelare samtidigt senare).
Take that Ivory crap aka eden!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Deras tidigare pcspel låstes inte.. fånigt att de börjar med 60lås nu.
Tur spelet är skit.

Tidigare låstes spelen. Men det var vanligare att spelen låstes på en mycket högre framerate än idag.
Dock var ett problem med den typen av spel att man var tvungen att ha en dator som klarade av att trycka ut hundratals fps för rörelsen för karaktärerna var bundna till spelmotorns uppdatering.
Tror det var 85+ fps i Quake för att röra sig som snabbast och hoppa som högst även om man kunde kräma ut 250fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

Jo spel för min del suger när dom inte kommer upp i 60fps, jag tycker 30fps är olidligt.

Kolla denna så förstår alla att det är REJÄL skillnad

http://30vs60.com/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

vad händer om inte pcn klara 60fps sprängs den då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

Du behöver ju inte bli så aggresiv
Om man spelar på PC så förväntar man sig att man kan välja, hög grafik, eller hög FPS, eller kanske båda om man har hårdvaran, det är spelutvecklarna som är lata och låser FPS:en.

Jag har nyss uppdaterat min dator för massor med tusenlappar, är det så himla konstigt att man blir lack när spel är låsta på 30/60 FPS, har man en 144hz skärm för att man gillar att spela mycket så är det inte så roligt när spelen är begränsade pga lathet.

Av din kommentar att döma som du skrev först så förutsätter man nästan att du inte bryr dig ett dugg om det är låst till 30 FPS. Bra för dig, men får många andra är det inte ok.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

vad händer om inte pcn klara 60fps sprängs den då?

Inte riktigt. Men det är väldigt tråkigt om det är dåliga drivrutiner för SLI eller liknande som ger en massa drops and microstuttering. Då märker man av när fps:en faller och när man är van vid att spela med stabila 60 fps så hinner inte hjärnan ställa om sig och alla drops känns värre än det egentligen är.

BF4 som är jävligt tungt att köra i 5760x1080 ultra även med 3st GTX 780Ti så brukar jag sänka några inställningar så minimum fpsen ligger jävligt nära 60 och så låser jag vid 60. Det gör att min fps inte hoppar upp och ner och då kommer jag alltid (nästan alltid) ha en smidig upplevelse som fortfarande är jävligt snyggt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Luktar dålig portning lång väg. Skulle hålla mig ifrån detta som pc spelare.

Medlem

Att ens den frågan(svaret)ens ska komma upp. En dator ska väl för fan kunna ha vilken FPS som helst utan låsningar!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DeFeCT:

Av din kommentar att döma som du skrev först så förutsätter man nästan att du inte bryr dig ett dugg om det är låst till 30 FPS. Bra för dig, men får många andra är det inte ok.

Det enda hans kommentar tydliggör är att han tycker folk är för fixerade vid FPS. Resten är det du som läser in, och knappast något han kan lastas för.

Medlem

Jag är huvudsakligen konsolspelare, men jag fattar inte varför PC-spelen är "låsta" på en viss FPS. Vafan, låt varje PC-spelare confa inställningarna för vad som passar hans dator.

Medlem
Skrivet av Asgan:

Jag är huvudsakligen konsolspelare, men jag fattar inte varför PC-spelen är "låsta" på en viss FPS. Vafan, låt varje PC-spelare confa inställningarna för vad som passar hans dator.

Ja, finns inget skäl till att låsa FPS på 30 på datorer.
Visst, jag själv är inte så fps- och grafikfixerad, det är viktigare att spelet är kul att spela; inte hur många frames och hur snyggt det är, men anser självklart att de som vill ska kunna maxa sin dator och inte låsas i onödan.

Om de vill skippa massa inställningar för grafik för att göra det enklare för de icke datorvana och få det att flyta bra på sämre datorer utan att behöva krångla så lägg in en standard noob-läge som spelet startas i med medium grafik och låst till 30 fps, och ha sen en avancerad meny som man kan låsa upp för de som vill mixtra med allt och få obegränsad fps m.m

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

I spel som helt och hållet är byggda på hur tighta kontrollerna är (exempelvis bilspel eller fightingspel) så är det väldigt viktigt med 60 fps. Märker du inte själv av hur hårt responsen du får i ett spel när din FPS landar på 30 faktiskt tappas så är det väl tur för dig, men vi andra har inte alltid den turen, och i en hel del spel så är det extremt skadligt mot spelglädjen.

Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Wichita:

folk är så jävla fixerade på frame per seconds....

Det finns en anledning till det, om du inte förstår varför, eller inte vet/märker någon skillnad på 30 eller 60+ så var glad för det och njut av dina konsolspel.

Vet mycket väl vad det är för skillnad, det jag menade var att det verkar inte duga med 60 fps för folk. och så fort det är en frame under 60 ja, då suger plötsligt hela spelet.

Klart det är skillnad att göra 30 och 60 fps. 60 är mycket najsare men gör 30 gör inte att ett spel suger. Kul att du försöker trycka ner en och säga att man spelar konsol bara för man har en annan åsikt, jao du pojk. Sitt ner och håll käft.

Medlem

Min 2011 s80 d5 awd är tillbakahållen av pc spelarna då dom inte har råd att köpa en riktig bil. Sluta köp era bilarna era fyndtorget. Ni hämmar min bil genom era ruttna bilval.

Då jag har uppgraderat den med polestar opti och ett par fina fälgar så blev den lite bättre iaf. Polestar opti 9 k fälgar 19 k.

Mycket relevant! Neo geo power!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av DeFeCT:

Av din kommentar att döma som du skrev först så förutsätter man nästan att du inte bryr dig ett dugg om det är låst till 30 FPS. Bra för dig, men får många andra är det inte ok.

Det enda hans kommentar tydliggör är att han tycker folk är för fixerade vid FPS. Resten är det du som läser in, och knappast något han kan lastas för.

Vilket i sin tur måste betyda att han INTE bryr sig om FPS, annars skulle man väl inte kommetnera "jävla fixering vid frames per second" eller?

Medlem

Varför i helvete låser spelutvecklare fpsen till pc? Är det tryck från Sony/MS eller? Är de så jävla paranoida? Låt för f*n spelarna välja vad de vill spela på. Alla vet att PC alltid kommer vara master race så de kan sluta försöka bevisa motsatsen.

12
Skriv svar