Total War: Attila – ny film om belägringar

Robot
Total War: Attila – ny film om belägringar

Helt enkelt det CA inte orkade göra till Rome 2...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Borde ha vart en expansion till rome 2 istället, tycker det känns som romes motsvarighet till napoleon men istället gör de det till ett eget spel. Helt ointresserad tyvärr får jag säga då jag spelat alla total war sedan första shogun.

Medlem

inget warhammer inte Det var synd det. Håller tummarna för att det släpper det framåt i tiden.

Medlem

Har inget förtroende för CA efter den katastrofala releasen av Rome 2. Videor av det här slaget där de beskriver spelets förträfflighet bevisar egentligen ingenting, utan är bara till för att bygga upp en hype. Minns videos för Rome 2 där de beskrev hur AI:n var den mest avancerade hittills och att de plöjt ner pengar inom just det områden. Vid release var AI:n den sämsta världen skådat...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vafan va likt detta var Rome 2 då?

Någon som har koll på historien... Vad är detta för epok dom utspelar det i?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan va likt detta var Rome 2 då?

Någon som har koll på historien... Vad är detta för epok dom utspelar det i?

Attila levde ca 406-453, samtidigt som det var väst- och östrom med Rom och Konstantinopel som huvudstäder! Mycket goter också i Europa!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Well detta blir att tanka hem på torrent rakt av.
Litar inte ett skit på CA efter Rome II och tänker verkligen inte slänga ut cash på detta SKIT spel, Ja jag säger SKIT spel innan jag ens testat det elr det kommit ut. Hur vet jag det?

Rom 2 skröt dom med skulle ha den bästa AI,n i världen som skådats. Slutade med som vi alla vet att den sög mest av alla Ai,s i världen som skådats.

Så detta blir att tanka för som jag sa , kommer aldrig slänga cash på deras spel innan jag testat det noga innan

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Well detta blir att tanka hem på torrent rakt av.
Litar inte ett skit på CA efter Rome II och tänker verkligen inte slänga ut cash på detta SKIT spel, Ja jag säger SKIT spel innan jag ens testat det elr det kommit ut. Hur vet jag det?

Rom 2 skröt dom med skulle ha den bästa AI,n i världen som skådats. Slutade med som vi alla vet att den sög mest av alla Ai,s i världen som skådats.

Så detta blir att rå tanka för som jag sa , kommer aldrig slänga cash på deras spel innan jag testat det själv.

Vad är rå tanka?
Om jag vore dig skulle jag inte ens lägga ner tid på ett spel om det nu kommer vara så dåligt.

Medlem

ja blir ju inte förköp. måste dock säga att jag är lite besviken på att dom kör i princip samma tidsålder som rome 2. ser inte poängen i det.

Medlem

Tyvärr inte kunnat uppskatta ett Total War-spel sedan första Rome som var det första jag spelade. Tyvärr händer det för lite mellan spelen och konceptet börjar bli uttjatat. De borde göra en spännande spinoff någon gång i fantasy eller sci-fi setting istället för att släppa samma spel om och om igen med små förbättringar.

Medlem

Som många andra så kommer Rome 2 vara det sista spelet i serien jag spenderar (läs: kastar i sjön) ett enda ruttet öre på. Med lönnfeta smilfinkar som satt och blåljög framför kameran inför det släppet så kan de visa hur många häftiga trailers som helst för deras framtida spel, de får ändå inte ens lukta på skinnet min plånbok är gjord av. De lär snart bli varse att det är oerhört mycket lättare att totalförstöra förtroende än att bygga upp det igen.

Medlem

Varför får vi det här och inte Medieval 3!?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Möjligtvis att jag tankar hem det, men antagligen skiter jag i det. Synd med tanke på de tusentals timmar som TW-serien har fått av mig genom åren

Medlem

Är helt taggad för detta spelet, alla de "nya" funktionerna i kombination med tidseran så känns det perfekt!

MEG
Medlem

Förstår inte de som skriver att de tror spelet är skit och ska tanka hem det i stället. Om ett spel är skit så lägger jag inte ner tid på det överhuvudtaget. Om ett spel är bra då lägger man ner tid och pengar (dvs köper spelet)...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har sagt det innan, säger det igen. Detta är det nya Napoleon. Mindre karta, kortare tid, förbättrad grafik och mer koncentrerat. Vilket betyder att nästa spel kommer bli riktigt bra!

Tyvärr är Atilla inget jag ser fram emot.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Dynamisk brandsimulering! Flera, eskalerande stadier av belägring! Barrikadutplacering! En köttmassa av enheter som står och rycker intill stadsmuren till dess att din egna enheter på muren får slut på pilar och du sätter hastigheten till den högsta och går och gör käk!

Medlem
Skrivet av Namm:

Dynamisk brandsimulering! Flera, eskalerande stadier av belägring! Barrikadutplacering! En köttmassa av enheter som står och rycker intill stadsmuren till dess att din egna enheter på muren får slut på pilar och du sätter hastigheten till den högsta och går och gör käk!

Ja för det är precis så det verkar fungera, eller hur, efter alla videos du sett om striderna i städerna? Precis så som du sa... NOT.

Medlem

Fool me once shame on you.
Fool me twice shame on me.
Blir till att införskaffa en "testversion" innan dom får några pengar av mig.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Fool me once shame on you.
Fool me twice shame on me.
Blir till att införskaffa en "testversion" innan dom får några pengar av mig.

Var inte sån. Rome2 funkar fint nu. Jag ångrar inte att jag köpte det. Jag kommer köpa detta med trots allt.

Alla deras spel har varit buggiga i början. Det är inte så farligt, även om det kan vara irriterande.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av MEG:

Förstår inte de som skriver att de tror spelet är skit och ska tanka hem det i stället. Om ett spel är skit så lägger jag inte ner tid på det överhuvudtaget. Om ett spel är bra då lägger man ner tid och pengar (dvs köper spelet)...

Lägg ner lite energi på tankeverksamheten isf.
Hur vet man att ett spel är bra om man inte spelat det innan?
Idag går det ju inte längre att lita på köpta recensenter och fanbois som bedyrar spels gudomlighet till höger och vänster.

För min del så blir det nog att tanka hem det för att se om det är värt pengarna och så att man inte köper grisen i säcken som med Rome 2. Om det öht ska bli ett köp så gäller det att de motiverar mitt köp under denna "testfas".

Skrivet av Darkseed:

Som många andra så kommer Rome 2 vara det sista spelet i serien jag spenderar (läs: kastar i sjön) ett enda ruttet öre på. Med lönnfeta smilfinkar som satt och blåljög framför kameran inför det släppet så kan de visa hur många häftiga trailers som helst för deras framtida spel, de får ändå inte ens lukta på skinnet min plånbok är gjord av. De lär snart bli varse att det är oerhört mycket lättare att totalförstöra förtroende än att bygga upp det igen.

This!

MEG
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MEG:

Förstår inte de som skriver att de tror spelet är skit och ska tanka hem det i stället. Om ett spel är skit så lägger jag inte ner tid på det överhuvudtaget. Om ett spel är bra då lägger man ner tid och pengar (dvs köper spelet)...

Lägg ner lite energi på tankeverksamheten isf.
Hur vet man att ett spel är bra om man inte spelat det innan?
Idag går det ju inte längre att lita på köpta recensenter och fanbois som bedyrar spels gudomlighet till höger och vänster.

För min del så blir det nog att tanka hem det för att se om det är värt pengarna och så att man inte köper grisen i säcken som med Rome 2. Om det öht ska bli ett köp så gäller det att de motiverar mitt köp under denna "testfas".

Skrivet av Darkseed:

Som många andra så kommer Rome 2 vara det sista spelet i serien jag spenderar (läs: kastar i sjön) ett enda ruttet öre på. Med lönnfeta smilfinkar som satt och blåljög framför kameran inför det släppet så kan de visa hur många häftiga trailers som helst för deras framtida spel, de får ändå inte ens lukta på skinnet min plånbok är gjord av. De lär snart bli varse att det är oerhört mycket lättare att totalförstöra förtroende än att bygga upp det igen.

This!

Jaha efter som du nu vet att FZ och en annan viss svensk internettidning är köpta så är det bara att komma med bevis, i alla fall får du argumentera om hur du kan veta detta.

Du gör som du vill om du tankar ner eller inte men jag lånar lite text av dig,
lägg ner lite energi på tankeverksamheten, men jag har full förståelse om nu misslyckas med detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MEG:

Förstår inte de som skriver att de tror spelet är skit och ska tanka hem det i stället. Om ett spel är skit så lägger jag inte ner tid på det överhuvudtaget. Om ett spel är bra då lägger man ner tid och pengar (dvs köper spelet)...

Lägg ner lite energi på tankeverksamheten isf.
Hur vet man att ett spel är bra om man inte spelat det innan?
Idag går det ju inte längre att lita på köpta recensenter och fanbois som bedyrar spels gudomlighet till höger och vänster.

För min del så blir det nog att tanka hem det för att se om det är värt pengarna och så att man inte köper grisen i säcken som med Rome 2. Om det öht ska bli ett köp så gäller det att de motiverar mitt köp under denna "testfas".

Skrivet av Darkseed:

Som många andra så kommer Rome 2 vara det sista spelet i serien jag spenderar (läs: kastar i sjön) ett enda ruttet öre på. Med lönnfeta smilfinkar som satt och blåljög framför kameran inför det släppet så kan de visa hur många häftiga trailers som helst för deras framtida spel, de får ändå inte ens lukta på skinnet min plånbok är gjord av. De lär snart bli varse att det är oerhört mycket lättare att totalförstöra förtroende än att bygga upp det igen.

This!

Jaha efter som du nu vet att FZ och en annan viss svensk internettidning är köpta så är det bara att komma med bevis, i alla fall får du argumentera om hur du kan veta detta.

Du gör som du vill om du tankar ner eller inte men jag lånar lite text av dig,
lägg ner lite energi på tankeverksamheten, men jag har full förståelse om nu misslyckas med detta

Jo, din argumentation är ju vattentät.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Är helt taggad för detta spelet, alla de "nya" funktionerna i kombination med tidseran så känns det perfekt!

Vad sägs om att byta nick till något i stil med : Mist of sarkasm

MEG
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MEG:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MEG:

Förstår inte de som skriver att de tror spelet är skit och ska tanka hem det i stället. Om ett spel är skit så lägger jag inte ner tid på det överhuvudtaget. Om ett spel är bra då lägger man ner tid och pengar (dvs köper spelet)...

Lägg ner lite energi på tankeverksamheten isf.
Hur vet man att ett spel är bra om man inte spelat det innan?
Idag går det ju inte längre att lita på köpta recensenter och fanbois som bedyrar spels gudomlighet till höger och vänster.

För min del så blir det nog att tanka hem det för att se om det är värt pengarna och så att man inte köper grisen i säcken som med Rome 2. Om det öht ska bli ett köp så gäller det att de motiverar mitt köp under denna "testfas".

Skrivet av Darkseed:

Som många andra så kommer Rome 2 vara det sista spelet i serien jag spenderar (läs: kastar i sjön) ett enda ruttet öre på. Med lönnfeta smilfinkar som satt och blåljög framför kameran inför det släppet så kan de visa hur många häftiga trailers som helst för deras framtida spel, de får ändå inte ens lukta på skinnet min plånbok är gjord av. De lär snart bli varse att det är oerhört mycket lättare att totalförstöra förtroende än att bygga upp det igen.

This!

Jaha efter som du nu vet att FZ och en annan viss svensk internettidning är köpta så är det bara att komma med bevis, i alla fall får du argumentera om hur du kan veta detta.

Du gör som du vill om du tankar ner eller inte men jag lånar lite text av dig,
lägg ner lite energi på tankeverksamheten, men jag har full förståelse om nu misslyckas med detta

Jo, din argumentation är ju vattentät.

ok, du hade ingenting att komma med, kom då att tänka på ett citat: snacka går ju men att snacka så det går, det går inte


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

ok, du hade ingenting att komma med, kom då att tänka på ett citat: snacka går ju men att snacka så det går, det går inte

Alltså skärp dig. Vad är du för en tragisk Hen som sitter och skriver?
Jag skrev i första inlägget precis det du, i efterhand, sitter och frågar efter.
Men jag kan ta och förtydliga för dig, eftersom du uppenbarligen inte har en aning om vad du håller på med:

Du frågade varför man ville tanka hem ett spel man inte gillar varpå jag svarade att det är av rätt förklarliga skäl att folk vill "testa" Attila innan man köper det, så man inte blir lika besviken (som många av oss andra blev) när man köpte Rome 2.

Och angående bevis på att recensenter är köpta så finns det drösvis med fall de senaste två åren där det kommit fram att personer varit partiska i deras recensioner. Senast på FZ i ämnet var väl om Steam's nya Curator-del.

Är något oklart?

MEG
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MEG:

ok, du hade ingenting att komma med, kom då att tänka på ett citat: snacka går ju men att snacka så det går, det går inte

Alltså skärp dig. Vad är du för en tragisk Hen som sitter och skriver?
Jag skrev i första inlägget precis det du, i efterhand, sitter och frågar efter.
Men jag kan ta och förtydliga för dig, eftersom du uppenbarligen inte har en aning om vad du håller på med:

Du frågade varför man ville tanka hem ett spel man inte gillar varpå jag svarade att det är av rätt förklarliga skäl att folk vill "testa" Attila innan man köper det, så man inte blir lika besviken (som många av oss andra blev) när man köpte Rome 2.

Och angående bevis på att recensenter är köpta så finns det drösvis med fall de senaste två åren där det kommit fram att personer varit partiska i deras recensioner. Senast på FZ i ämnet var väl om Steam's nya Curator-del.

Är något oklart?

Jag anser att du har fel och att du uttrycker dig som du gör visar att du förmodligen en omogen tonåring. Nu ska väl egentligen FZ svar på huruvida de är köpta eller inte men jag tror du har fel och förmodligen är du en tonåring som ser flygande tefat så fort du ser ett konstigt format moln. Slutligen ett tips, väx upp och mogna till, det är alltid en fördel när du ska in i vuxenlivet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pippolei:
Skrivet av Wintermist:

Är helt taggad för detta spelet, alla de "nya" funktionerna i kombination med tidseran så känns det perfekt!

Vad sägs om att byta nick till något i stil med : Mist of sarkasm

Nä jag menar allvar Känns som nästan alla funktioner jag vill ha är med, samt att tidseran är mellan romartiden och medeltiden, kul, och grafiken ser ju grymt nice ut. What's not to like

Medlem

Men snälla.. varför har man kometsvansar på pilarna? Tröttsamt.

(En av 1000 punkter att klaga på )


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

12
Skriv svar