Rykte: Tuffa systemkrav för Assassin's Creed: Unity

Robot
Rykte: Tuffa systemkrav för Assassin's Creed: Unity

Läckta uppgifter pekar på rejäla minimumkrav.

#ubisoft, #assassins-creed-unity


Medlem
Rykte: Tuffa systemkrav för Assassin's Creed: Unity

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

Medlem
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

På PC kan man ju i alla fall sänka inställningarna för att det ska flyta på bra, även om man inte har den bästa hårdvaran, lycka till med det, på konsol får man snällt acceptera vad tillverkaren anser är ok grafik och FPS

Medlem

Om nu detta stämmer, så kan man ju undra vilka kompromisser de har gjort för att de ska gå att spela på konsolerna över huvud taget, förutom 900p och 30 fps då.

Medlem

Om det stämmer är det bra att någon äntligen börjar höja ribban. Vi har stått still för länge nu (förutsatt då att det faktiskt beror på bättre grafik och inte bara en dålig port).

Medlem

Vafan.... Ligger illa till med processorn :/

Har 2500k, OCd till 4.20Ghz :/

Inaktiv

PC verkar vara prio två för jämnan nu mera, tråkigt men sant...

Medlem

Det här stämmer knappast. GTX 680 som minimumkrav när 780 är rekommenderad? Så stor skillnad är det inte mellan dessa två kort. Man får ta dessa med en badkar fylld med salt

Medlem

Happ, nog för jag redan visste att jag måste ta och byta ut min gpu, men kom igen. Tror dom hoppade över någonstans att ha med mitt kort i low bracket. Sen, hur kan minimum och recomended vara samma på amd CPU?

Samma problem som Totte tror jag:

Sitter på en i5 760 @ 3.6ghz - Kommer jag kunna köra d på max?
(Har ju ett 780 3gb? och 8g ram?)

Medlem

Det borde du kunna är väl ingen jätte skillnad mellan i5 och i7 i spel, vet dock inte om spelet kommer använda sig av 8 trådar i sådana fall är väl i7an att föredra.

Medlem

Jag har aldrig lyckats optimera något spel i AS-serien på min PC. I Black Flag var skillnaden mellan Medium och High/Ultra ca. 7-8 fps.

Jag kan därmed aldrig nå konstant 60fps. I slutändan får jag alltid låsa spelen på 30fps, då jag avskyr effekten av det konstanta växlandet mellan 28 och 70fps.

Detta i kontrast med t.ex. Arkham Origins eller Shadow of Mordor som tuffar på i 80-90fps och 1080p.

Medlem

Come at me bro, eller ja spel. Tror det inte ska va några problem det här inte. Prollen ligger just nu på 5ghz.

Skrivet av Sanazin:

Det här stämmer knappast. GTX 680 som minimumkrav när 780 är rekommenderad? Så stor skillnad är det inte mellan dessa två kort. Man får ta dessa med en badkar fylld med salt

Nä inte en chans att minimum är ett 680.

Mitt 670 klarar idag Shadow of Mordor på high med 60 fps,

Förvisso snackar vi ubisoft nu och en mer detaljerad open world, men inte en chans


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

På PC kan man ju i alla fall sänka inställningarna för att det ska flyta på bra, även om man inte har den bästa hårdvaran, lycka till med det, på konsol får man snällt acceptera vad tillverkaren anser är ok grafik och FPS

Ja därför att PC har så många olika hårdvaru-uppsättningar, konsol är det samma hårdvara hela tiden.

Medlem

Yikes, passerar inte ens minimumkraven ifall det stämmer. Vilket jag faktiskt tvivlar på. Det där är rätt höga minimum-krav med tanke på hur spelet ser ut.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här stämmer knappast. GTX 680 som minimumkrav när 780 är rekommenderad? Så stor skillnad är det inte mellan dessa två kort. Man får ta dessa med en badkar fylld med salt

Du får välja mellan bildspel eller rekommderat knacklig 30fps :P:P


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Vafan, känns som kraven ökar exponentiellt nu för tiden, blir bara svårare att hänga med. Min dator är lite mer än ett år och klarar inte ens minimum.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Eller så skaffar men en Ps4 för denna generation så slipper man tänka på systemkrav

Nja, att vara en begränsad och låst konsollspelare låter inte riktigt som något lockande. Nej, fy fan och usch.

Medlem

Min Core i5 760 @ 4,6GHz med 4GB Ram och ett GTX460 OC verkar inte kunna driva det här, men man kan förvånas

Den klarar iofs inte speciellt många spel om jag ska köra i Native upplösning (1440p), men skärmen skalar ner till 1080p ganska bra tur nog


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är det verkligen ett krävande spel eller bara en dålig port?

Medlem

Har inget emot deras spec, frågan jag har dock är det dålig optimering till pc därför dom vill det? eller är det justifiserat utav utvecklingen med saker som just ÄR i spelet?

den frågan lär man få svar på.

Sen är det ingen nyhet heller att Unity igentligen är en bra och jävligt dålig motor i ett packet, den kräver som FAN utav din dator.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Har inget emot deras spec, frågan jag har dock är det dålig optimering till pc därför dom vill det? eller är det justifiserat utav utvecklingen med saker som just ÄR i spelet?

den frågan lär man få svar på.

Sen är det ingen nyhet heller att Unity igentligen är en bra och jävligt dålig motor i ett packet, den kräver som FAN utav din dator.

Har kanske med det här att göra. http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/...

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av FuzioN:

Har inget emot deras spec, frågan jag har dock är det dålig optimering till pc därför dom vill det? eller är det justifiserat utav utvecklingen med saker som just ÄR i spelet?

den frågan lär man få svar på.

Sen är det ingen nyhet heller att Unity igentligen är en bra och jävligt dålig motor i ett packet, den kräver som FAN utav din dator.

Har kanske med det här att göra. http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/...

Folk kommer sluta köpa deras spel om dom börjar med sånt trams, särskilt om dom spelen har dessa systemkraven.

Man får hoppas dom är medvetna om det så man slipper avstå.

Inaktiv

att följa de där kraven för denna serie, är väl nästan likvärdigt när åsnan följer moroten framför munnen. slutade följa denna serie efter "brotherhood.

ps:åsnan är way ballare

Medlem

Minimum GTX 680 stämmer. Ubisoft själva har släppt detta nyss:
http://blog.ubi.com/assassins-creed-unity-pc-specs/


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tror inte att mitt 670 har några problem att hantera Unity. Dessutom skulle det inte vara första spelet där de sätter högre minimumkrav än vad spelet faktiskt funkar finfint på.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här stämmer knappast. GTX 680 sgom minimumkrav när 780 är rekommenderad? Så stor skillnad är det inte mellan dessa två kort. Man får ta dessa med en badkar fylld med salt

3 GBrgrafikminneneot 2 GB i 680


signatur

Det var detta...

Medlem

Black Flag var en katastrof port, varför skulle Unity vara annorlunda.

Medlem

Recommended tycker jag absolut känns motiverat av det man sett och med tanke på spelets detaljrikedom och stora miljöer och mängden(mer avancerad) AI.

Däremot minimum på GFX åtminstone ATI's sida kändes lite krydd, sitter själv på ett 7970 nu och har än inte träffat på ett spel som inte flyter på bra med typ allt på Ultra@1080.

Så även om Unity är stort, detaljerat och snyggt har jag svårt att tro att det tar sånna hästlängder i systemkrav i jämförelse med andra spel.

Antingen är det dåligt optimerat för "sämre" datorer eller så stämmer nog inte riktigt dom där specsen!

12
Skriv svar