AMD trycker in 8 GB minne i Radeon-grafikkort

Robot
AMD trycker in 8 GB minne i Radeon-grafikkort

Nästa generation Radeon dröjer, istället släpps den årsgamla R9 290X-serien med dubbla minnesmängden.

#middle-earth-shadow-of-mordor, #amd, #powercolor, #sapphire, #club3d, #nvidia


Medlem
AMD trycker in 8 GB minne i Radeon-grafikkort

AMD lär ju komma med något riktigt jävla bra(ursäkta språket) om de ska kunna komma ifatt nu.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

nej, 290x är ett lysande kort

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Spel/...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Har du HD textur packet installerat då?

Medlem

Bra om man kör med många skärmar

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Har du HD textur packet installerat då?

Men hallå? läste du ens vad jag skrev? Jag sa att jag använder ultra texturerna så obviously så har jag installerat hd textuerna.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Jag hade lite småhack när jag körde Ultratexturerna på mina 980 SLI, speciellt när man vände sig om snabbt, det har jag inte på näst högsta inställningen, så det går ju att köra med 4gb, men det beror ju på hur känslig man är

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Har du HD textur packet installerat då?

Men hallå? läste du ens vad jag skrev? Jag sa att jag använder ultra texturerna så obviously så har jag installerat hd textuerna.

Lugn...han bara frågade.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Har du HD textur packet installerat då?

Men hallå? läste du ens vad jag skrev? Jag sa att jag använder ultra texturerna så obviously så har jag installerat hd textuerna.

Men hallå, ursäkta meeej.

dmn
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Beror på upplösning.
Jag kommer upp i runt 5GB.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Jag tror kraven är lite i överkant för att helgardera sig mot hackande grafik.
Jag kör det mesta på high förutom en detalj jag inte minns nu på medium sen har jag stängt av blur och field of depth eller vad det heter för gillar inte sånt skräp (gör bilden sämre imo) på ett gtx 570 med 1,2 gb gram och det står i spelet att mina inställningar kräver minst 2GB. Funkar hur bra som helst ibland blir det nått hack när man vänder sig snabbt men annars rullar det på fint i 1080


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Barkbiten:

Fast Behöver man verkligen 6 gb minne till shadows of mordor? Jag maxade det med mitt r9 290x 4gb vram och jag använder ultra texturerna.

Jag tror kraven är lite i överkant för att helgardera sig mot hackande grafik.
Jag kör det mesta på high förutom en detalj jag inte minns nu på medium sen har jag stängt av blur och field of depth eller vad det heter för gillar inte sånt skräp (gör bilden sämre imo) på ett gtx 570 med 1,2 gb gram och det står i spelet att mina inställningar kräver minst 2GB. Funkar hur bra som helst ibland blir det nått hack när man vänder sig snabbt men annars rullar det på fint i 1080

Det enda jag inte har på är vsync och super sampling, brydde mig inte om att stänga av motion blur för det störde mig inte som det brukar göra i alla andra spel.

Medlem

Ja vsync har man också stängt av of course då vsync är en ren hädelse.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar