Mer innehåll till Destiny i december

Robot
Mer innehåll till Destiny i december

Fler uppdrag, vapen och ökat nivåtak innan året är slut.

#destiny, #bungie


Mer innehåll till Destiny i december

Jag kommer ge det ett par chanser till, men det får bli om en månads tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag känner mig lite lurad som förväntas betala ytterligare 200:- för att ett spel ska kännas komplett. Jag kommer avvakta några veckor för att se hur tillägget mottas av spelarbasen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Känns som scam i detta spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

håller med föregående talare att jag kommer nog avvakta med detta. och se hur det uppdateras utan att behöva slänga ut mer pengar på detta spel.


signatur

God is dead

Precis! som det är nu är det inte ett komplett spel. Hade de båda planerade DLC-paketen varit inkluderade från början så hade det varit klart mycket bättre och 80% hade sluppit känna sig rånade.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag känner mig lite lurad som förväntas betala ytterligare 200:- för att ett spel ska kännas komplett. Jag kommer avvakta några veckor för att se hur tillägget mottas av spelarbasen.

LOL... så du tycker att alla grejer som buggfixar, patchar, events så som queens och iron banner m.m att dom ska göra det gratis?

Klart dom måste ta betalt för att ge support och lägga till nya grejer i spelet.

Ingen jobbar väll gratis eller?

Förstår mig inte på en del som ska ha allt gratis.

Inaktiv
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Puscifer:

Jag känner mig lite lurad som förväntas betala ytterligare 200:- för att ett spel ska kännas komplett. Jag kommer avvakta några veckor för att se hur tillägget mottas av spelarbasen.

LOL... så du tycker att alla grejer som buggfixar, patchar, events så som queens och iron banner m.m att dom ska göra det gratis?

Klart dom måste ta betalt för att ge support och lägga till nya grejer i spelet.

Ingen jobbar väll gratis eller?

Förstår mig inte på en del som ska ha allt gratis.

I vanliga fall skulle jag hålla med dig men allt tyder på att Activision kom på sent i utvecklingen att de ville stycka upp spelet och släppa delar som DLC vilket har förstört upplevelsen helt för många spelare.

Medlem

Jag undrar när DLC-eran kommer avta.
Jag kan köpa expansions-modellen som vi sett sedan ett antal år tillbaka. Men då ska det vara under samma premisser. Dvs att spelet är komplett när det släpps, och sedan så kommer det en expansion utöver grundspelet. Idag upplever jag att det är planerat att spelet släpps för tidigt, att man jobbar för en för tidig release och använder DLC som en typ av patch.


signatur

Niet.

Medlem

Men som Calle nämnde i filmen om CoD, alla gnäller som sjutton på DLC och allt därtill, men ändå så är det en miljardindustri, och företagen går med inte allt för pjåkig vinst.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Puscifer:

Jag känner mig lite lurad som förväntas betala ytterligare 200:- för att ett spel ska kännas komplett. Jag kommer avvakta några veckor för att se hur tillägget mottas av spelarbasen.

LOL... så du tycker att alla grejer som buggfixar, patchar, events så som queens och iron banner m.m att dom ska göra det gratis?

Klart dom måste ta betalt för att ge support och lägga till nya grejer i spelet.

Ingen jobbar väll gratis eller?

Förstår mig inte på en del som ska ha allt gratis.

Personligen upplever jag att spelet är extremt begränsat i sitt nuvarande skede. Innan spelet släpptes fick vi se delar av spelet som inte ens finns med i spelet, vilket tyder på att de har gjort ett aktivt val att skala bort innehåll för att kunna släppa det vid senare skede. Att ta betalt för ett tillägg som vidareutvecklar grundspelet är inga konstigheter, men detta känns snarare som att ta betalt för ett komplement som fulländar grundspelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jojo att dlc kostar pengar men alternativet är ju månadskostnad. Då köper jag hellre dlc.

Medlem

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...

STRIKE, inte raid.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Puscifer:

Jag känner mig lite lurad som förväntas betala ytterligare 200:- för att ett spel ska kännas komplett. Jag kommer avvakta några veckor för att se hur tillägget mottas av spelarbasen.

LOL... så du tycker att alla grejer som buggfixar, patchar, events så som queens och iron banner m.m att dom ska göra det gratis?

Klart dom måste ta betalt för att ge support och lägga till nya grejer i spelet.

Ingen jobbar väll gratis eller?

Förstår mig inte på en del som ska ha allt gratis.

Personligen upplever jag att spelet är extremt begränsat i sitt nuvarande skede. Innan spelet släpptes fick vi se delar av spelet som inte ens finns med i spelet, vilket tyder på att de har gjort ett aktivt val att skala bort innehåll för att kunna släppa det vid senare skede. Att ta betalt för ett tillägg som vidareutvecklar grundspelet är inga konstigheter, men detta känns snarare som att ta betalt för ett komplement som fulländar grundspelet.

Ok jag hållet ju med dig oxå lite
Dom ska ge fan i att plocka bort innehåll för att släppa som dlc senare.
Behåll spelet och skapa NYTT innehåll senare.
Dock så är det fortfarande så att folk som förväntar sig gratis support osv borde skaffa sig ett jobb och flytta ifrån mamma.

Så en till raid utan matchmaking och en strike man drar igenom på 15min.
Tror jag behåller mina 200:-, det här spelet är ju redan dött.

Medlem

Dag 1-köp.

För att jag har jäkligt kul i Destiny och måste ha mer.

200 boppers känns inte som någon big deal. Det är bara typ 3-4 bärs på krogen, men dlc:n räcker lite längre

Medlem

Med tanke på vilken gratisuppdatering Titanfall precis fick så är ju detta ett skämt...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Kommer inte lägga en krona till på detta. Destiny kommer inte bli långlivat när storspelen 2015 börjar rulla in...

Jyu
Medlem

Destiny är skit kul!

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Javas:

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...

STRIKE, inte raid.

Dvs, ytterligare en STRIKE som är exklusiv i ett år för PS-folket då alltså, och ändå ska vi som kör på Xbox betala detsamma för DLC't, det om något är surt!
Samma pris = samma innehåll imho.
Tycker att 3 Story-missions är rätt tamt dock, borde vara motsvarande som en planet iaf (dvs 5 Story Missions).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Javas:

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...

STRIKE, inte raid.

Dvs, ytterligare en STRIKE som är exklusiv i ett år för PS-folket då alltså, och ändå ska vi som kör på Xbox betala detsamma för DLC't, det om något är surt!
Samma pris = samma innehåll imho.
Tycker att 3 Story-missions är rätt tamt dock, borde vara motsvarande som en planet iaf (dvs 5 Story Missions).

Jag håller med om att tre story missions är för lite, striken bryr jag mig inte direkt om. Har ju ingen direkt nytta av strikes ändå när man börjar bli högre lvl, fast den kanske är kul får se helt enkelt. Men jag tycker det är taskigt att den är tidsexklusiv, så dom som såg fram mot denna striken men får vänta har min fulla sympati.

Medlem

Spelet blir ju 10 gånger roligare om man spelar i en aktiv klan.

Medlem

Spelat i stort sett varje dag sedan release, givit dag 1 köp. Jag kanske är lättroad, men jag har inte haft så kul och fastnat för ett spel så här kört sedan jag minns inte när. 10/10 i betyg.

Men det är inte ett spel för alla, man får inte vara allergisk motatt grunda tex. Känns väldigt mycket WOW ibland. En perfekt blandning av allt jag gillar i spel.

Medlem

200kr för att få ha ännu mer kul. Game on!

Medlem
Skrivet av smrti:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Javas:

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...

STRIKE, inte raid.

Dvs, ytterligare en STRIKE som är exklusiv i ett år för PS-folket då alltså, och ändå ska vi som kör på Xbox betala detsamma för DLC't, det om något är surt!
Samma pris = samma innehåll imho.
Tycker att 3 Story-missions är rätt tamt dock, borde vara motsvarande som en planet iaf (dvs 5 Story Missions).

Jag håller med om att tre story missions är för lite, striken bryr jag mig inte direkt om. Har ju ingen direkt nytta av strikes ändå när man börjar bli högre lvl, fast den kanske är kul får se helt enkelt. Men jag tycker det är taskigt att den är tidsexklusiv, så dom som såg fram mot denna striken men får vänta har min fulla sympati.

Har inget emot tidsexklusivitet i sig, Sony har ju pungat ut en massa pengar för det, men att det ska vara ETT ÅR exklusivitet det är fanimig ruttet. 1-3 månader hade varit mer vettigt som dom flesta andra tidsexklusiviteterna brukar vara, men ett år senare för att få tillgång till det som PS-folket haft från släpp (av både spelet och expansionen) är riktigt ruttet.
Själv älskar jag att använda Hand Cannons, men tyvärr är den bästa (Hawkmoon, iaf många som verkar tycka att den är bäst) exklusiv för PS tills Hösten 2015.
Om jag bara kunde få tag i The Last Word skulle det inte kännas lika surt iallafall


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av smrti:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Javas:

Hahaha fan vad bullshit, Ps4 exklusivt raid i typ 1 år. Dra åt helv...

STRIKE, inte raid.

Dvs, ytterligare en STRIKE som är exklusiv i ett år för PS-folket då alltså, och ändå ska vi som kör på Xbox betala detsamma för DLC't, det om något är surt!
Samma pris = samma innehåll imho.
Tycker att 3 Story-missions är rätt tamt dock, borde vara motsvarande som en planet iaf (dvs 5 Story Missions).

Jag håller med om att tre story missions är för lite, striken bryr jag mig inte direkt om. Har ju ingen direkt nytta av strikes ändå när man börjar bli högre lvl, fast den kanske är kul får se helt enkelt. Men jag tycker det är taskigt att den är tidsexklusiv, så dom som såg fram mot denna striken men får vänta har min fulla sympati.

Har inget emot tidsexklusivitet i sig, Sony har ju pungat ut en massa pengar för det, men att det ska vara ETT ÅR exklusivitet det är fanimig ruttet. 1-3 månader hade varit mer vettigt som dom flesta andra tidsexklusiviteterna brukar vara, men ett år senare för att få tillgång till det som PS-folket haft från släpp (av både spelet och expansionen) är riktigt ruttet.
Själv älskar jag att använda Hand Cannons, men tyvärr är den bästa (Hawkmoon, iaf många som verkar tycka att den är bäst) exklusiv för PS tills Hösten 2015.
Om jag bara kunde få tag i The Last Word skulle det inte kännas lika surt iallafall

Är inte snabbast i stan på att svara hehe men bättre sent än aldrig, jobbet norpar mycket tid
Ah jag var inte riktigt hundra på hur länge den skulle vara exklusiv (eller om dom skulle få den alls), håller iaf med om att ett år är på tok för länge. Speciellt med tanke på alla nya spel folk kommer vara upptagna med.
Jo jag gillar dom också, känns lite trist bara att dom flesta inte duger mer än till att leka runt med, dom skulle behöva en liten buff tillsammans med pulse rifles

1
Skriv svar