GTA V-dlc drar in stora pengar till 2K

Robot
GTA V-dlc drar in stora pengar till 2K

GTA Online står för en stor del av intäkterna.

#take-two-interactive, #gta-v-2


Medlem
GTA V-dlc drar in stora pengar till 2K

Lite svår fråga. I vanliga spel så spenderar jag i stort sätt ingenting på DLC, men i DCS World så kostar en ny modul/DLC upp emot 400kr. Dock ser jag dessa mer som enskilda spel snarare än DLC då det ligger enormt mycket tid bakom en modul, även om de i praktiken är DLC då man utökar det befintliga spelet med nytt nedladdningsbart material.

Redaktör
Skrivet av Bojkott:

Lite svår fråga. I vanliga spel så spenderar jag i stort sätt ingenting på DLC, men i DCS World så kostar en ny modul/DLC upp emot 400kr. Dock ser jag dessa mer som enskilda spel snarare än DLC då det ligger enormt mycket tid bakom en modul, även om de i praktiken är DLC då man utökar det befintliga spelet med nytt nedladdningsbart material.

Dlc kan ju vara så mycket att det är svårt att motivera dess vara eller icke vara. Vissa saker är kosmetiskt skräp för en hundring, medan annat kan vara tio timmars briljant speltid (som de två stora GTA IV-tilläggen).


signatur
Medlem
Citat:

"DLC – bra eller dåligt?", frågade FZ-medlem DrDoom i ett blogginlägg i förmiddags(...)
Om Take-Twos ekonomer skulle hitta på att gå in och kommentera skulle det stå "Ja!"

Det hade varit ett väldigt kluvet svar från männen i slips.

Medlem

Jag tycker att det är helt ok som det är gjort i GTA V. Jag betalar 600 kr för en singleplayerupplevelse och påminns inte en enda gång i spelet att jag kan få en fetare bil, komma vidare i handlingen snabbare eller dra någon annan fördel genom att betala riktiga pengar. All IAP ligger i onlinedelen som jag inte spelat, och visst borde det rimligen bli lite obalanserat för de som spelar online - men min offlineupplevelse med spelet är iaf orörd.

Det blir inte som med vissa bilspel som parallellt med spelets process annonserar att bilen jag försöker kämpa mig till går att köpa för riktiga pengar, eller Fifa-spelen som bantar ner spellägen så att deras Ultimate Team (du köper virtuella spelare med antingen surt förvärvade ingame-valuta eller riktiga pengar) framstår som roligare.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag räknade in F2P i "DLC". Så det blev det alternativet som borde heta "För mycket"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Usch och tvi för dlc

Medlem

Jag köper inte DLC så ofta, det blir mest till paradox interactive spelen under reor! CK2 och EU4 är dom bästa spelen imo

Medlem

Om man räknar medlemskap och vapen i theHunter har det väl blivit ett par hundralappar över årets gång. Annars betalar jag rätt sällan för DLC.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

ZF
Medlem

knepig fråga. många bäckar små, men jag gissade på mellan 500-1000 så det blev rutan att klicka.

dock inte en krona av det till låtsaspengar i GTA eller nån annan stans. för att verkligen ligga rätt i spelets miljöer så förfalskade jag varenda krona av mina tio miljoner eller vad det nu var. (med San Andreas inflation omräknas summan till svensk valutakurs för runt 600kr)

jag skyller på bostadsbubblan.

Medlem

Jag har alltid varit svag för DLC. Det bidrar till spelet,och det är oftast relativt billigt. Men sen jag började tänka "Många bäckar små" har jag insett hur mycket jag egentligen spenderar på DLC. I dagsläget är jag istället väldigt anti-DLC, och det ska mycket till för att jag ska ge vika och köpa någonting extra till ett befintligt spel.

På Steam har jag totalt 273 spel, och 321 DLCs. :/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Minerva's Den till Bioshock 2, Shadow Broker till Mass Effect 2 och Turnabout Reclaimed till Ace Attorney: Dual Destinies är i stort sett dom enda DLCna jag köpt.

Jag har även DLC till Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout: New Vegas och Dishonored men då har jag köpt "Game of the Year"-versionen som innehåller alla DLCna så dom inte köptes inte separat.

Har även tankar på att köpa "Alla systrar-prologpaket" till Drakengard 3 men tycker det har ett löjligt överpris så jag väntar på en rea.

EDIT: Åh, just det, har en DLC till Sleeping Dogs också. The Year of the Snake.

Medlem

Jag köper aldrig DLC, enda gånger jag får DLC är när jag köper någon "game of the year edition" av något spel då sånt brukar finnas med. Sen iofs brukar man få några gratis DLC koder när man köper nya spel.

Men att betala löst för dlc nej tack:P

Medlem

Då expansioner idag ofta kommer i form av DLC så är det svårt att undvika att köpa DLC om man gillar ett spel och vill fortsätta leva i den världen.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det skulle vara grymt kul att se hur mycket valve tjänar på csgo skins,nycklar,lådor


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Oooh, oooh, jag är nämnd i en nyhet! *svimmar*

... ungefär lika stort som att få röra Elvis' hår, lukta på Pumba eller vakna mitt i natten till en röst som hest väser "I'm Batman!" i örat på en. I'm not worthy!

Kul, med andra ord

Medlem

Välgjort material och expansioner har jag inte problem att betala för. Det som stör mig mest med branschen är inte DLC utan pre-order bonusar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag brukar köpa DLC hyfsat ofta. Men DLC kan vara väldigt olika. Köper sällan de med typ ett klädesplagg eller så i spel. Men expansioner går ju nu för tiden under DLC, så det blir det en del av. Men jag har inte det hat för DLC som många verkar ha.

Medlem

DLC är ju väldigt brett, det täcker allt från det som förut kallades expansioner till mikrotransaktioner för skins och att köpa "guld" i onlinespel.

Svårt att säga att det hela är bra eller dåligt tycker jag, visa delar är väl bra och andra mindre bra kanske?

Medlem

Dem enda DLCs som jag brukar köpa, och dem ända som jag anser är värda att köpa är tillägg som lägger till minst 3-4 timmars extra content (Fallout och Skyrim DLCs). Tycker det är oerhört ovärt att exempelvis köpa enbart småsaker som "Ett exklusivt vapen" eller "en exklusiv spelbar karaktär eller skin".

Testpilot

DLC som lägger till speltid är de enda jag köper normalt sett om inte det är saker som följer med då man köper en speciell utgåva av spelet.

De som är bäst är ju extra DLC med singleplayer kampanjer.
Otyget med massor av DLC som bara är för multiplayerdelen känns som mobbing mot oss som föredrar singleplay.

1
Skriv svar