Du är handkontrollen med vr-kameran Nimble Sense

Robot
Du är handkontrollen med vr-kameran Nimble Sense
Medlem
Du är handkontrollen med vr-kameran Nimble Sense

Ser grymt ut och ger ett ovanligt professionellt intryck för att vara en KS-kampanj.
Men tror fortfarande att en lösning från Oculus är det mest optimala.

Medlem

Mycket coolt, hoppas det säljs bundles med den kameran och Oculus Rift i framtiden när grejerna kommer ut i affärerna. Ingen donation från mig dock.

Medlem

Ännu ett steg närmare den ultimata VR-porrupplevelsen..

Medlem

hade inte skadat med en video i lite mer modern upplösning istället för 50x50 pixlar


signatur

//monster

Medlem

Hoppas det blir användbart och användarvänligt i multiplayerspel. Då kommer man bland annat kunna ge fingret till störiga personer in game.


signatur

äntligen kommer man kunna använda tentaklerna för att tafsa på generade tjejer med sjömansjacka

Medlem

Det framgår inte vad som skiljer denna från Leap Motion som redan finns tillgänglig att köpa och utveckla mot, men alltid bra med konkurrens och olika tillverkare antar jag: https://www.leapmotion.com/product/vr

Medlem

Vad hände med Leap motion, som visade sådan här teknologi för något år sedan?


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Vad hände med Leap motion, som visade sådan här teknologi för något år sedan?

Finns att köpa på deras hemsida och är i mina ögon ett bättre alternativ för samma pris. Även ett plus att produkten redan finns och därmed inte innebär någon risk för att det inte blir av.

emj
Medlem

STEM och Leap motion är underbara i VR. Små förbättringar betyder mycket, men...

Om man tittar på vid 2m06s så tror jag inte att upplösningen på kameran är bra nog för att vara ett sådan gigantisk förbättring jämfört med Leap motion. Jag undrar hur de tänker att de ska gå att köra detta på en tablet, och utomhus, Leap Motion tolkade mest data på datorns CPU vilket sög en hel del kraft, och har problem utomhus.

Medlem

You mean you have to use your hands?
That's like a baby's toy!

1
Skriv svar