Xbox Live-skaparen lämnar Microsoft

Robot
Medlem
Xbox Live-skaparen lämnar Microsoft

"Xbox was Great!". Var det medvetet menat som att Xbox inte längre är bra?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Efter 20år skulle jag också byta jobb tycker det är segt efter redan 3år.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"Xbox was Great!". Var det medvetet menat som att Xbox inte längre är bra?

Eller att han slutar på microsoft där han antagligen spenderade mest tid av sitt arbete med xbox.

Medlem

20 år på samma ställe? Det är länge det. Han måste väl ha gillat sitt jobb.

Tror inte det år någon större grej för hans team - ingen är oersättlig i arbetslivet. När en "oumbärlig" senior slutat kan det gå ganska fort när någon eller några andra har tagit ett steg framåt och ersatt rollen.

Det kan till och med bli ett lyft för teamet. Senioren vill ha omväxling så det är bara bra att byta jobb. Kollegorna som är kvar får chansen att på sig mera ansvar och utvecklas vilket inspirerar dem och gör teamet ännu starkare.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Efter 20år skulle jag också byta jobb tycker det är segt efter redan 3år.

Du jobbar också med Xbox eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Är det inte ett flertal som slutat ifrån xbox-div senaste året?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Han kan nog börja jobba hos Sony med Playstation

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Notumforce:

Efter 20år skulle jag också byta jobb tycker det är segt efter redan 3år.

Du jobbar också med Xbox eller?

Nope, men spelar ingen vad man jobbar med 20år är extremt länge på samma företag oavsett vad du gör.

Personligen så skulle jag inte jobba så länge på samma företag i samma roll däremot om man får flytta runt inom företaget då är det en helt annan sak.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Notumforce:

Efter 20år skulle jag också byta jobb tycker det är segt efter redan 3år.

Du jobbar också med Xbox eller?

Nope, men spelar ingen vad man jobbar med 20år är extremt länge på samma företag oavsett vad du gör.

Personligen så skulle jag inte jobba så länge på samma företag i samma roll däremot om man får flytta runt inom företaget då är det en helt annan sak.

Håller med. Hade man hamnat på ett ställe där man hade kunnat jobba sig upp pga. erfarenhet och sånt så hade jag nog stannat ganska länge...samma uppgifter i 3+ år känns lite segt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bra för honom! Det är nyttigt att byta jobb


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

[quote=Propy]

Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Notumforce:

Efter 20år skulle jag också byta jobb tycker det är segt efter redan 3år.

Och jag som börjar närma mig sju år på samma ställe...

Nope, men spelar ingen vad man jobbar med 20år är extremt länge på samma företag oavsett vad du gör.

Personligen så skulle jag inte jobba så länge på samma företag i samma roll däremot om man får flytta runt inom företaget då är det en helt annan sak.

Håller med. Hade man hamnat på ett ställe där man hade kunnat jobba sig upp pga. erfarenhet och sånt så hade jag nog stannat ganska länge...samma uppgifter i 3+ år känns lite segt

Medlem

Ovan kommentar fungerade inte så bra att köra i mobilen. Men ja, efter sju år börjar det väl kännas lite knackigt

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Puscifer:

"Xbox was Great!". Var det medvetet menat som att Xbox inte längre är bra?

Eller att han slutar på microsoft där han antagligen spenderade mest tid av sitt arbete med xbox.

Det var ju en jäkla tur att du sa det där. Annars hade jag ju trott att han menade det första

Medlem
Skrivet av axer:

Och jag som börjar närma mig sju år på samma ställe...

Du vill nog fixa till ditt meddelande lite

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Puscifer:

"Xbox was Great!". Var det medvetet menat som att Xbox inte längre är bra?

Eller att han slutar på microsoft där han antagligen spenderade mest tid av sitt arbete med xbox.

Det var ju en jäkla tur att du sa det där. Annars hade jag ju trott att han menade det första

Here to help!

1
Skriv svar