Sentry Eye Tracker – styr spel med ögonen

Robot
Sentry Eye Tracker – styr spel med ögonen

För 200 dollar kan du spela med ögonen.

#tobii, #steelseries, #starcraft-ii-2, #dota-2


Medlem
Sentry Eye Tracker – styr spel med ögonen

coolt, men nej...

Medlem

Intressant, men nej...

Medlem

möjligtvis användbart för folk som vill spela men inte har funktionsdugliga armar, men tror inte jag skulle vela styra annars med ögonen, dock skulle track ir eller vad fan det heter som man kan använda till vissa spel som i sir you're being hunted vara trevligt att pröva

Medlem

Någon som provat denna, hur den funkar i diverse spel osv?

Medlem

Hmm OCZs brain mouse låter som bättre altenativ

Medlem
Skrivet av bond12:

Någon som provat denna, hur den funkar i diverse spel osv?

Tobii var på Gamex för nått år sedan och visade en prototyp av detta, där man kunde spela ett liknande Duckhunt till NES, där man siktade med ögonen, och avfyrade med mellanslag.

Fungerade förvånande bra faktiskt.
Hoppas dom gör nått bra med Steelseries.

Releasehästryttare

Såg en dota tunering igår på twitch tv och den oranga cikeln som följer casterns ögon är grymt störande när man bara vill kolla på spelet.

Medlem

Inte läst artikeln, men funderar på hur det fungerar med glasögon av olika sort.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av zliddret:

möjligtvis användbart för folk som vill spela men inte har funktionsdugliga armar, men tror inte jag skulle vela styra annars med ögonen, dock skulle track ir eller vad fan det heter som man kan använda till vissa spel som i sir you're being hunted vara trevligt att pröva

Precis vad jag tänkte. Det här kan bli ett riktigt bra hjälpmedel för folk förlamade från nacken och neråt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

E-sport proffsen kommer nog finna den riktigt användbar då de kan hjälpa dem att efter en match analysera vad de fokuserat mest på och minst på. t ex i dota hur mycket map awarness man har m.m.

Medlem

Hmm.. intressant, tänk att hooka upp denna till ett FPS och kunna sikta lika snabbt som ditt öga reagerar. Då behövs inte aimbots längre.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av zliddret:

möjligtvis användbart för folk som vill spela men inte har funktionsdugliga armar, men tror inte jag skulle vela styra annars med ögonen, dock skulle track ir eller vad fan det heter som man kan använda till vissa spel som i sir you're being hunted vara trevligt att pröva

Precis vad jag tänkte. Det här kan bli ett riktigt bra hjälpmedel för folk förlamade från nacken och neråt.

Fast ändå inte, den kan ju bara styra kameran, inge mer. Blir svårt att spela något spel överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av zliddret:

möjligtvis användbart för folk som vill spela men inte har funktionsdugliga armar, men tror inte jag skulle vela styra annars med ögonen, dock skulle track ir eller vad fan det heter som man kan använda till vissa spel som i sir you're being hunted vara trevligt att pröva

Precis vad jag tänkte. Det här kan bli ett riktigt bra hjälpmedel för folk förlamade från nacken och neråt.

Fast ändå inte, den kan ju bara styra kameran, inge mer. Blir svårt att spela något spel överhuvudtaget.

Nä, det finnas redan tekniker som låter folk kunna spela utan att ens behöva röra tangentbordet ens men betydligt mycket dyrare, nog skulle dom kunna programmera denna grej till att man gör allt med ögonen, inte precis amatörer som håller på med denna produkt.

Medlem

Det gäller att inte vara skelögd alltså. hähä.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det finns nog många användningsområden för en sån här, som någon hintade är blicken helt överlägsen händerna när det gäller reaktionsförmåga och även om det kanske är begränsat hur användbar den är i spel så kan den nog göra andra program mycket effektivare att jobba i.

Medlem
Skrivet av zliddret:

dock skulle track ir eller vad fan det heter som man kan använda till vissa spel som i sir you&#039;re being hunted vara trevligt att pröva

Jag förväntade mig en prissänkning på TrackIR nu när Oculus står för dörren.. men nej. Fattar inte vad de håller på med. Oculus och alla deras bröder kommer ju att döda den tekniken fullständigt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

TrackIR har fördelen med att du ser omgivningen när du styr med den. Med en Oculus så kan du inte se ditt tangentbord om du t.ex. kör ett mer avancerat spel och kanske inte har full kontroll på tangenterna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ge mig detta på CSGO så ska jag ha roligt i private games vs vänner ;D

Medlem

Festliga kommentarer, kolla in på tobii.com så ser ni att dom grundades 2001 och sedan dess främst byggt eyetrackers för "assistive", dvs för funktionshindrade.

En annan stor marknade är UX, user experience, med kunder såsom t ex facebook och google om jag inte minns fel.

Skälet till detta samarbete är ju just att dom behöver växa BORTOM dessa marknader, då de antagligen är för små och nischade för att få igång någon egentlig volymförsäljning...

Medlem

Kan ju säga som så att jag faktiskt har jobbat med Tobii's eyetrackers till viss mån inom jobbet, och även om det är häftigt och allt, och att det faktiskt fungerar, så har dom inte varit i närheten av så precisa som man måste ha dom för att fungera riktigt i spel. Visst det har inte varit modell 2014/2015 men ändå nya nog för att kunna ge en uppfattning, så jag tror nog att denna tekniken har några år kvar..

Men visst kan man använda det i e-sport som en skojj sak och följa vart proffsen håller sitt fokus!

1
Skriv svar