Intels datorsticka förvandlar din tv till en dator

Robot
Intels datorsticka förvandlar din tv till en dator
Medlem
Intels datorsticka förvandlar din tv till en dator

Låter riktigt jävla nice!

Medlem

Äntligen en billig och smidig hårdvara att köra Kodi(XBMC) på. Kör med en RaspPI i dagsläget men den har ju tyvärr sina begränsningar. Ser verkligen fram emot att testa den här mackapären.

Medlem

Nu när datorn har pajjat och jag inte är så sugen på att skaffa ny då jag sällan använder den så vore detta perfekt. Har appletv men tycker inte att den uppfyller mina krav..

Medlem

Intressant mackapär. Men hur navigerar man på skrivbordet om man inte har en touch skärm? Fanns ju en USB ingång där man kanske kan koppla in en (trådlös-)mus men vet inte om det är tanken?

Medlem

Räcker verkligen strömmen från HDMI för att driva den där? Måste väl krävas extra kräm och således en sladd också.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Räcker verkligen strömmen från HDMI för att driva den där? Måste väl krävas extra kräm och således en sladd också.

tänkte också på det. Förmodligen krävs en sladd, men det är inte så farligt.

Edit: läste precis att den får ström via micro-usb


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Intressant mackapär. Men hur navigerar man på skrivbordet om man inte har en touch skärm? Fanns ju en USB ingång där man kanske kan koppla in en (trådlös-)mus men vet inte om det är tanken?

Läste på annan sida att det ska ha Blåtand. Så då kör man mus och tgb via det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Skulle detta räcka för att kunna köra Steams streamingtjänst? Från stationära i spelhörnan till TV:n då. Det krävdes väl bara en PC med OS och Steamklienten installerad?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Räcker verkligen strömmen från HDMI för att driva den där? Måste väl krävas extra kräm och således en sladd också.

Nja det finns en micro usb port som du kopplar till tvn:s usb port för resterande av strömmen.

Källa: www.sweclockers.com/nyhet/19853-intel-compute-stick-ar-chrome...

Medlem

Går säkert spela ett par pc-spel samt att emulera osv. Rikomagic tex finns ju redan med blåtand och även flera andra.

Medlem
1
Skriv svar