Guide – Så kommer du igång med Smite

Robot
Guide – Så kommer du igång med Smite

Thor slår hammaren i huvudet på Cupid, Apollo spelar så vackert på sin lyra att det gör ont, och Anubis skjuter gräshoppor ur munnen. Moba-spelet Smite skickar ut klassiska gudar på slagfälten och varken krigare från hinduismen, asatron eller Egypten går säkra.

#smite, #hi-rez-studios


KoP
Medlem
Guide – Så kommer du igång med Smite

Tack men nej tack.

Medlem

Fin guide! Härligt att Smite får mer kärlek av FZ

Skulle vilja "förtydliga" en sak; Auto Level och Auto Buy är BARA nödvändigt om man är helt ny till MobA/tredjepersonsspel med ett reaktionsmoment.

Särskilt Auto Buy kan göra spelet mycket svårare helt i onödan, eftersom alla gudar oavsett roll får Sprint och Meditate (två s.k. "Actives" som inte går att sälja när man väl köpt dem!), dessutom köpta omedelbart när matchen börjar så fienden potentiellt ligger ett helt item före dig.

Auto Buy finns inte där som ett alternativ för att veta vad man ska köpa. Auto Buy finns där som ett alternativ för de som inte kan navigera sin väg till butiken och slutföra ett köp av ett föremål.

Det finns alltså ingen markant planering bakom inköpen som då görs, och jag bedömer att man har bättre möjligheter om man stänger av Auto Buy och antingen själv experimenterar med items eller bara köper enligt Recommended-builden.

Auto Level är dels till för de som inte vet vad de bör välja, och dels de som inte vill behöva trycka F1-F4 under strid om de levlar precis när saker går hett till. Fördelaktigen kan jag istället berätta; det finns ingen stress att levla mitt under strid ändå. Levlar du så låt det vara tills du har en sekunds lucka och kan levla med en hotkey.

Auto Level har inte heller mycket logik till övers; t.ex. Ra levlar sin #2 före sin #3, vilket är ett hemskt dåligt val. Även andra gudar drabbas av samma problem, där det ibland dröjer till efter lvl 10 innan de börjar få vettiga skills prioriterade.

Auto Level och Auto Buy kan vara, som Mattias skriver, händigt när man fortfarande lär sig den mest enkla mekaniken. Typ, WASD, hur man siktar och skjuter, med mera.

Men mitt råd är att stänga av dessa hinder så tidigt som möjligt. De ger en fel bild av spelet då dåliga items och skills pickas, vilket i förlängningen bör ge en uppförsbacke och/eller en felaktig bild av vilka gudar som klarar vad/hur flexibla de är inför just din playstyle.

Man kan även stänga av Auto Buy och Auto Level mid-match, med en hotkey som finns i Settings-menyn.

"Källa" för dessa förslag? Här är min Smite-profil (adda mig gärna!): https://account.hirezstudios.com/smitegame/stats.aspx och sök på "DukeJukem3D".

(Har nyligen gått några dåliga matcher, whoops!)

Jag har Rank X (Diamond) på följande gudar ur ovanstående guide: Ra, Kukulkan och Guan Yu.

Totalt 7 Diamonds. Acceptabel e-penis med andra ord.

Jag är dock inte "proffs" utan lär mig absolut fortfarande massor om spelet, har spelat i ett och ett halvt år nu. Men om någon har frågor så gör jag gärna mitt bästa för att besvara dem.

Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Killen har just skrivit en relativt lång artikel om Smite, riktad mot nybörjare, för att de lättare ska få chansen att inkludera sig i ett av de bättre onlinespelen idag. Jag menar, du är inte otrevlig, du är bara sjukt taktlös.

Du kan ju omöjligen själv tycka att du bidrog något i tråden. Inget att bli arg över såklart men jag undrar bara, vad ville du egentligen kommunicera annat än viss pinsamhet?

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Jag har då inte betalat för den, så mig kostar den inget. Och hade jag betalt för den så skulle det ju varit för jag velat ha den, då jag inte har för vana att betala för sådant jag inte vill ha.

Och klart Mattias får betalt, detta är hans jobb? Menar du att han presterat dåligt jämfört med andra betalda skribenter som också haft i uppgift att skriva om Smite? Jag tror inte Mattias tror att hans artikel var avsedd att tävla med vare sig SmiteFire, Smite-wikin eller andra mer kompletta guider.

Konstruktiv kritik är en sak, men ett "tack men nej tack" jävligt onödigt och förmedlar exakt ingenting, annat än att man var på humör att dela ut en liten pik.

Det känns lägligt att i allmänhet skriva om Smite då VM drar igång idag, och att försöka sig på någon slags introduktionsartikel för nyfikna spelare som aldrig testat Smite (eller kanske ens MobA innan) är väl knappast missriktat?

Eller syftade du på att spelet inte är så bra som andra ("betalda") alternativ? Är du då alltså här enbart för att rata spelet? Smite är ju för övrigt free to play. Just i en nybörjarguide känns väl det rätt onödigt, jag menar, poängen med en sådan är att man riktar sig till folk som inte har insikt i det som pågår.

Det är som att börja prata politik med barn, det är bara ohyfsat av det skälet att dessa uppenbarligen inte är experter. Låt folk bilda sin egen uppfattning istället.

Medlem

Förstår inte meningen med en nybörjar guide när spelet är hur casual som helst


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Jag har då inte betalat för den, så mig kostar den inget. Och hade jag betalt för den så skulle det ju varit för jag velat ha den, då jag inte har för vana att betala för sådant jag inte vill ha.

Och klart Mattias får betalt, detta är hans jobb? Menar du att han presterat dåligt jämfört med andra betalda skribenter som också haft i uppgift att skriva om Smite? Jag tror inte Mattias tror att hans artikel var avsedd att tävla med vare sig SmiteFire, Smite-wikin eller andra mer kompletta guider.

Konstruktiv kritik är en sak, men ett "tack men nej tack" jävligt onödigt och förmedlar exakt ingenting, annat än att man var på humör att dela ut en liten pik.

Det känns lägligt att i allmänhet skriva om Smite då VM drar igång idag, och att försöka sig på någon slags introduktionsartikel för nyfikna spelare som aldrig testat Smite (eller kanske ens MobA innan) är väl knappast missriktat?

Eller syftade du på att spelet inte är så bra som andra ("betalda") alternativ? Är du då alltså här enbart för att rata spelet? Smite är ju för övrigt free to play. Just i en nybörjarguide känns väl det rätt onödigt, jag menar, poängen med en sådan är att man riktar sig till folk som inte har insikt i det som pågår.

Det är som att börja prata politik med barn, det är bara ohyfsat av det skälet att dessa uppenbarligen inte är experter. Låt folk bilda sin egen uppfattning istället.

*facepalm*

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Påstår du att det är en så kallad advertorial? Även sånt ska reklammärkas, så du vet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KatOne:

Fin guide! Härligt att Smite får mer kärlek av FZ

Skulle vilja "förtydliga" en sak; Auto Level och Auto Buy är BARA nödvändigt om man är helt ny till MobA/tredjepersonsspel med ett reaktionsmoment.

Särskilt Auto Buy kan göra spelet mycket svårare helt i onödan, eftersom alla gudar oavsett roll får Sprint och Meditate (två s.k. "Actives" som inte går att sälja när man väl köpt dem!), dessutom köpta omedelbart när matchen börjar så fienden potentiellt ligger ett helt item före dig.

Auto Buy finns inte där som ett alternativ för att veta vad man ska köpa. Auto Buy finns där som ett alternativ för de som inte kan navigera sin väg till butiken och slutföra ett köp av ett föremål.

Det finns alltså ingen markant planering bakom inköpen som då görs, och jag bedömer att man har bättre möjligheter om man stänger av Auto Buy och antingen själv experimenterar med items eller bara köper enligt Recommended-builden.

Auto Level är dels till för de som inte vet vad de bör välja, och dels de som inte vill behöva trycka F1-F4 under strid om de levlar precis när saker går hett till. Fördelaktigen kan jag istället berätta; det finns ingen stress att levla mitt under strid ändå. Levlar du så låt det vara tills du har en sekunds lucka och kan levla med en hotkey.

Auto Level har inte heller mycket logik till övers; t.ex. Ra levlar sin #2 före sin #3, vilket är ett hemskt dåligt val. Även andra gudar drabbas av samma problem, där det ibland dröjer till efter lvl 10 innan de börjar få vettiga skills prioriterade.

Auto Level och Auto Buy kan vara, som Mattias skriver, händigt när man fortfarande lär sig den mest enkla mekaniken. Typ, WASD, hur man siktar och skjuter, med mera.

Men mitt råd är att stänga av dessa hinder så tidigt som möjligt. De ger en fel bild av spelet då dåliga items och skills pickas, vilket i förlängningen bör ge en uppförsbacke och/eller en felaktig bild av vilka gudar som klarar vad/hur flexibla de är inför just din playstyle.

Man kan även stänga av Auto Buy och Auto Level mid-match, med en hotkey som finns i Settings-menyn.

"Källa" för dessa förslag? Här är min Smite-profil (adda mig gärna!): https://account.hirezstudios.com/smitegame/stats.aspx och sök på "DukeJukem3D".

(Har nyligen gått några dåliga matcher, whoops!)

Jag har Rank X (Diamond) på följande gudar ur ovanstående guide: Ra, Kukulkan och Guan Yu.

Totalt 7 Diamonds. Acceptabel e-penis med andra ord.

Jag är dock inte "proffs" utan lär mig absolut fortfarande massor om spelet, har spelat i ett och ett halvt år nu. Men om någon har frågor så gör jag gärna mitt bästa för att besvara dem.

Stort tack!


signatur
Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Vilka alternativ? DotA2 som tar 300 år innan du är klar? LoL som har en toxic community och är så Pay2Win att det skriker. Eller varför inte HoN - just ja, ett dött spel.

Så; vad är det som inte är bra? SMITE är nog det bästa MOBA spelet jag har spelat och jag bär rätt tung kunskap och erfarenhet av MOBA sedan DotA 0.31b WC3 mod dagarna.

Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte meningen med en nybörjar guide när spelet är hur casual som helst

Casual? En turinering som har 2,5 miljoner dollar i prispengar är casual? Ett spel som stora esport organisationer så som SK, fnatic, dignitas, Titan med fler är casual? Casual för att man har ett community och dev-team som samarbetar sönder för att skapa ett så bra spel som möjligt. Casual för att det är eSport anpassat? Eller syftar du på alternative "Causal Conquest" i spelet? Hur resonerar du?

OnT: Kul! Har X (Diamond) med alla assassin gudar förutom Awilix :DD As roligt spel. Rekommenderar alla att testa det! Det är gratis och lätt att komma in i!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Jag har roligt när jag spelar Smite andra moba som jag testat har jag inte gillat. Så jag rekomenderar det starkt.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Hurvida det är bra eller ej är väl högst individuellt, men jag måste endå påpeka att Smite är än sålänge helt ensamt inom sin genre som ett third person MOBA så det finns inga andra "alternativ".

Eller det har funnits ett eller två som aldrig blev någon framgång men de kan knappast räknas.

Mitt bästa tips till nybörjare är att ignorera allt gnäll och allmänt skräp som förekommer i chatten.
Du kommer att bli hatad, förolämpad och utsatt för några av de gnälligaste människor du erfarit.
Men det är ett fantastiskt roligt spel så det kan va värt besväret!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Smiley gubbarna blir utsträckta på helskärm på mobilen, trodde det var nån slags sarkasm.

För övrigt finner jag själv Ra den gud som enklast spelas genom att massera ansiktet på tangentbordet, och fattar mig inte alls på Guan Yu.

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Vilka alternativ? DotA2 som tar 300 år innan du är klar?

300 år?

Är smite alltså mycket kortare än 35 minuter? Det kan ju inte heller vara särskilt kul.

Skrivet av kLIMAX_:

Så; vad är det som inte är bra? SMITE är nog det bästa MOBA spelet jag har spelat och jag bär rätt tung kunskap och erfarenhet av MOBA sedan DotA 0.31b WC3 mod dagarna.

Okej, du spelade ett ARTS för 10 år sedan, och då har du "rätt tung kunskap"?
Vad är det som gör Smite så himla bra, ur ett e-sportsperspektiv då såklart.

Skrivet av kLIMAX_:

Casual? En turinering som har 2,5 miljoner dollar i prispengar är casual? Ett spel som stora esport organisationer så som SK, fnatic, dignitas, Titan med fler är casual? Casual för att man har ett community och dev-team som samarbetar sönder för att skapa ett så bra spel som möjligt. Casual för att det är eSport anpassat? Eller syftar du på alternative "Causal Conquest" i spelet? Hur resonerar du?

Nåja, hype kan ha varit en av anledningarna till att prissumman blev så stor, vi får väl se hur länge det håller i sig.
Sen räcker det inte med en stor prissumma. De ska ha råd att pumpa in mängder med pengar för att få ett högt produktionsvärde också.

Med casual menade nog personen att det är förenklat, jämfört med andra alternativ (DotA).


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Vilka alternativ? DotA2 som tar 300 år innan du är klar?

300 år?

Är smite alltså mycket kortare än 35 minuter? Det kan ju inte heller vara särskilt kul..

Beroende på vilka gudar samt vilka spelare du möter så kan ett game sträcka sig från 20-40 minuter. Jag spelar League därav baserar jag tiden!

Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Så; vad är det som inte är bra? SMITE är nog det bästa MOBA spelet jag har spelat och jag bär rätt tung kunskap och erfarenhet av MOBA sedan DotA 0.31b WC3 mod dagarna.

Okej, du spelade ett ARTS för 10 år sedan, och då har du "rätt tung kunskap"?
Vad är det som gör Smite så himla bra, ur ett e-sportsperspektiv då såklart.

Om man jämför spel med spel så är det hur balanserat det är och hur många alternativ du har att kontra olika builds mot en spelare eller lag. Strategin i spelet är mycket djupare. Allt från när man väljer sin gud till hur man väljer att spela. Sidorna på mappen och djungeln är olika också. Chaos sidan har sina fördelar och Order har sina fördelar. Sedan är du fri som en spelare att spela vilken gud du vill på vilken position du vill. Givetvis har SMITE en meta där du har Assassin som junglar, mage som spelar mid, warriror som är solo, hunter och guardian som är ADC och support. Men man kan bryta denna meta på alla sätt och vis och verkligen bli en gud. Assassins kan vara ADC eller solo med en build, warriors kan vara support eller jungle och så vidare.

Det intressantaste med spelet är 3rd person vy. Du kan aldrig veta när en gank eller liknande kommer bakifrån eller vid sidan om du inte har wards eller någon som pingar eller använder voice commands. I och med att SMITE är som SMITE kan detta inträffa genom hela mappen. VIssa gudar flyger tvärs över som Apollo, Thor med fler och sätter skruvar lös. Med detta sagt är du rätt blind då du bara ser det som är framför dig och inte som i vanliga MOBA/ARTS spel uppifrån.

Spelet är eSport anpassat att man har allt från klaner till hur man skapar egna matcher och tävla i med Twitch API eller liknande. Nog den enda spel som har en riktigt tight samarbete i from av dev och community.

Inte nog med alla riktigt tighta balanser mellan gudar och mappen samt mycket mer. Denna lista kan göras lång

Rekkles, Ocealot och många andra LoL-professionella spelare har själv sagt att detta spel är riktigt grymt. De spelar det också! ^^

Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Casual? En turinering som har 2,5 miljoner dollar i prispengar är casual? Ett spel som stora esport organisationer så som SK, fnatic, dignitas, Titan med fler är casual? Casual för att man har ett community och dev-team som samarbetar sönder för att skapa ett så bra spel som möjligt. Casual för att det är eSport anpassat? Eller syftar du på alternative "Causal Conquest" i spelet? Hur resonerar du?

Nåja, hype kan ha varit en av anledningarna till att prissumman blev så stor, vi får väl se hur länge det håller i sig.
Sen räcker det inte med en stor prissumma. De ska ha råd att pumpa in mängder med pengar för att få ett högt produktionsvärde också.

Med casual menade nog personen att det är förenklat, jämfört med andra alternativ (DotA).

Förra året hade de en på 800 000 dollar. Den har alltså växt detta år och nästa år lär den växa ännu mer då fler och fler spelare samt organisationer växer sig med SMITE. Med detta sagt så tvivlar jag på att det är en hype.

Tycker dock att spelet inte har fått den uppmärksamhet den borde. I alla fall med de flesta spelares inställning till att "prova nytt" därav finns det inte mycket turneringar. Men det hoppas man på vänder nu efter SWC


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av kLIMAX_:

Beroende på vilka gudar samt vilka spelare du möter så kan ett game sträcka sig från 20-40 minuter. Jag spelar League därav baserar jag tiden!

Ungefär samma längder som DotA, alltså... Så varför anser du att DotA tar 300 år men inte Smite?

Skrivet av kLIMAX_:

Om man jämför spel med spel så är det hur balanserat det är och hur många alternativ du har att kontra olika builds mot en spelare eller lag. Strategin i spelet är mycket djupare. Allt från när man väljer sin gud till hur man väljer att spela. Sidorna på mappen och djungeln är olika också. Chaos sidan har sina fördelar och Order har sina fördelar. Sedan är du fri som en spelare att spela vilken gud du vill på vilken position du vill. Givetvis har SMITE en meta där du har Assassin som junglar, mage som spelar mid, warriror som är solo, hunter och guardian som är ADC och support. Men man kan bryta denna meta på alla sätt och vis och verkligen bli en gud. Assassins kan vara ADC eller solo med en build, warriors kan vara support eller jungle och så vidare.

Okej, DotA är väldigt balanserat vid det här laget, "strategin" i Smite är knappst djupare och allt du nämnde om hur man kan spela spelet stämmer in minst lika väl på DotA.
Så jag frågar igen, vad är det som gör Smite bättre?

Skrivet av kLIMAX_:

Spelet är eSport anpassat att man har allt från klaner till hur man skapar egna matcher och tävla i med Twitch API eller liknande. Nog den enda spel som har en riktigt tight samarbete i from av dev och community.

Inte nog med alla riktigt tighta balanser mellan gudar och mappen samt mycket mer. Denna lista kan göras lång

Förutom ett inbyggt Twitch API (som jag inte ser poängen med) stämmer även allt detta in på DotA. Och Valve skulle väl till och med göra någon egen variant för detta, vilket i såna fall är ännu bättre...

Jag försöker inte göra det till en tävling, jag undrar bara vad det är som får folk att tycka att ett spel är så mycket bättre än ett annat, när det egentligen inte är så mycket mer än vyn som är annorlunda.

Skrivet av kLIMAX_:

Förra året hade de en på 800 000 dollar. Den har alltså växt detta år och nästa år lär den växa ännu mer då fler och fler spelare samt organisationer växer sig med SMITE. Med detta sagt så tvivlar jag på att det är en hype.

Tycker dock att spelet inte har fått den uppmärksamhet den borde. I alla fall med de flesta spelares inställning till att "prova nytt" därav finns det inte mycket turneringar. Men det hoppas man på vänder nu efter SWC

Och hur var produktionsvärdet? Några exempel på hur det var något speciellt?

Hur många andra turneringar finns det? Är det bara utvecklaren själv som har turnering så kommer det ju inte vara hållbart särskilt länge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Beroende på vilka gudar samt vilka spelare du möter så kan ett game sträcka sig från 20-40 minuter. Jag spelar League därav baserar jag tiden!

Ungefär samma längder som DotA, alltså... Så varför anser du att DotA tar 300 år men inte Smite?

Inte riktigt, mina senaste 3 matcher varade 15-20 minuter. Du tar det ur propotion. DotA2 är ett erkänt spel där det tar tid att komma från early game till mid game och från mid game till late game. SMITE är nästan dubbelt så snabb. Allt från camp spawns till god spawns. Förutom i late game. Finns en skön reddit tråd som beskriver hur skillnaden är mellan SMITE och resternade MOBA spel Googla fram den bara!

Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Om man jämför spel med spel så är det hur balanserat det är och hur många alternativ du har att kontra olika builds mot en spelare eller lag. Strategin i spelet är mycket djupare. Allt från när man väljer sin gud till hur man väljer att spela. Sidorna på mappen och djungeln är olika också. Chaos sidan har sina fördelar och Order har sina fördelar. Sedan är du fri som en spelare att spela vilken gud du vill på vilken position du vill. Givetvis har SMITE en meta där du har Assassin som junglar, mage som spelar mid, warriror som är solo, hunter och guardian som är ADC och support. Men man kan bryta denna meta på alla sätt och vis och verkligen bli en gud. Assassins kan vara ADC eller solo med en build, warriors kan vara support eller jungle och så vidare.

Okej, DotA är väldigt balanserat vid det här laget, "strategin" i Smite är knappst djupare och allt du nämnde om hur man kan spela spelet stämmer in minst lika väl på DotA.
Så jag frågar igen, vad är det som gör Smite bättre?

Intressant att du inte nämner mitt argument om 3rd person vy. Igen stämmer det inte. DotA2 handlar mycket "from timing to strategy". SMITE har mycket av varje. Finns lag som fokuserar på tids stämplade strategier så som f.d TSM, CoG och SK. Sedan finns det lag som kör med "suprising". Jag låter dig klura fram vad detta är då alla som har testat SMITE mer än en gång menar att detta är den absolut största skillnaden mellan spelen.

En annan stor skillnad är att det är inga auto-attacks i SMITE som det är i DotA2. Alla dina slag/shots räknas. Alla dina abilitets räknas. Precis som i Counter-Strike så gäller det att ha bra aim och movement. Annars kan en grym SMITE spelare finta ut skill shots och abillities. Med andra ord krävs det mer skill och engagemang från en SMITE spelare till olik DotA2 spelare för att sätta sina skott/slag på motståndet Finns inget som heter "auto-attacks"

Som jag sa, finns minst 200 punkter då JAG och många andra anser SMITE faktiskt är bättre om inte ens lika bra som DotA2. Sedan finns det en ordvits som säger: "smaken är som baken"

Enda anledningen (notera att jag har spelat DotA2 sedan beta release) till att DotA2 är stort är pga Steam.

Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Spelet är eSport anpassat att man har allt från klaner till hur man skapar egna matcher och tävla i med Twitch API eller liknande. Nog den enda spel som har en riktigt tight samarbete i from av dev och community.

Inte nog med alla riktigt tighta balanser mellan gudar och mappen samt mycket mer. Denna lista kan göras lång

Förutom ett inbyggt Twitch API (som jag inte ser poängen med) stämmer även allt detta in på DotA. Och Valve skulle väl till och med göra någon egen variant för detta, vilket i såna fall är ännu bättre...

Jag försöker inte göra det till en tävling, jag undrar bara vad det är som får folk att tycka att ett spel är så mycket bättre än ett annat, när det egentligen inte är så mycket mer än vyn som är annorlunda.

Nej, men du är däremot envis och verkar inte vilja förstå skillnaderna jag presenterar än att hittar jämförelser i form av "dessa har detta och detta" när jag på står att spelet är helt olik DotA2 och tycker att det är bättre. Sedan om du ser det som en tävling eller så bryr jag mig inte då jag inte har någon nytta att yttra e-rep/e-penis i ett spelforum då du inte verkar ha alla hästar i stallen när det gäller SMITE

Valve har inte lika bra samarbete med sin community som HiRez har. Valve arrangerar The International precis som HiRez arrangerar SWC. Den "vyn" du menar på är nog den största skillnaden då det ger en spelare lika mycket fördelar som nackdelar. Du vet liksom ALDRIG vad som kommer bakom dig även fast ni kan ha en mapcontrol. Spelet är bygg i X, Y och Z led. Du kan flyga över mappen och starta fighter. Du kan "spola tillbaka" speltiden in-game. Vissa fysiska möjligheter som DotA2 nog aldrig kommer att ha. Hade du spelat SMITE i mer än en dag så hade du sett och märkt de massiva skillnaderna.

Skrivet av Dunder:
Skrivet av kLIMAX_:

Förra året hade de en på 800 000 dollar. Den har alltså växt detta år och nästa år lär den växa ännu mer då fler och fler spelare samt organisationer växer sig med SMITE. Med detta sagt så tvivlar jag på att det är en hype.

Tycker dock att spelet inte har fått den uppmärksamhet den borde. I alla fall med de flesta spelares inställning till att "prova nytt" därav finns det inte mycket turneringar. Men det hoppas man på vänder nu efter SWC

Och hur var produktionsvärdet? Några exempel på hur det var något speciellt?

Hur många andra turneringar finns det? Är det bara utvecklaren själv som har turnering så kommer det ju inte vara hållbart särskilt länge.

Du får mer roligt, mer för pengarna (Köper du godpack får du alla gudar som är ute och som kommer), du har en trevligare community, inget lagg, olika variationer i spelet, du har olika game modes så som joust (1v1, 3v3), conquest, league conquest, seige, assault osv), spelet är lätt att lära sig och komma in i men svår att mästra.

I Nordamerika, Oceanaia och Asien är det stort som stryk, i Europa växer det. ESL har fått in det och andra ligor tar efter. Ryktas om att ESWC kanske tar upp det - men som sagt, rykte. Men utvecklaren stödjer spelet tack vare dess community och other way around så att säga. Så det kommer alltid finnas en major. Så enkelt är det

I grund och botten rekommenderar jag dig att testa spelet i en eller två veckor och skapa din egna och ärliga uppfattning istället för att dra meningslösa argument på ett spelforum.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Okej... Du har inte hört talas om skill-shots, antar jag, trots din fantastiskt tunga erfarenhet. Eller att det man menar med auto-attacks, det stänger alla seriösa spelare av när man spelar.

Du beskriver ingenting om produktionsvärdet trots min upprepade förfrågning, så jag antar att det inte fanns mycket till produktionsvärde.

Du fortsätter med att HiRez skulle ha mycket bättre relation med spelarna och sitt community jämfört med Valve, och där tror jag det är extremt få som håller med dig, särskilt när man tittar tillbaks på deras tidigare spel.

Att Smite redan skulle hunnit få fler strategier är jag också extremt tveksam till, särskilt med tanke på hur det ändrar sig över tiden.

"Vyn" som du nämner som något så väldigt unikt då man "ALDRIG" vet vad som väntar en, precis samma gäller för DotA men det verkar du bortse helt från...

Sen vet jag inte vad du menar med meningslösa argument. Jag svarar på det du beskriver, jag beskriver vart du har fel och ställer motfrågor när du säger att jag har fel. Det är så en diskussion fungerar.

Jag tror för övrigt inte vi kommer längre med en sån här diskussion, det gör man sällan i ARTS-träsket... Som du sa, smaken är som baken och alla bör självklart spela det dem själva tycker bäst om.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej... Du har inte hört talas om skill-shots, antar jag, trots din fantastiskt tunga erfarenhet. Eller att det man menar med auto-attacks, det stänger alla seriösa spelare av när man spelar.

Du beskriver ingenting om produktionsvärdet trots min upprepade förfrågning, så jag antar att det inte fanns mycket till produktionsvärde.

Du fortsätter med att HiRez skulle ha mycket bättre relation med spelarna och sitt community jämfört med Valve, och där tror jag det är extremt få som håller med dig, särskilt när man tittar tillbaks på deras tidigare spel.

Att Smite redan skulle hunnit få fler strategier är jag också extremt tveksam till, särskilt med tanke på hur det ändrar sig över tiden.

"Vyn" som du nämner som något så väldigt unikt då man "ALDRIG" vet vad som väntar en, precis samma gäller för DotA men det verkar du bortse helt från...

Sen vet jag inte vad du menar med meningslösa argument. Jag svarar på det du beskriver, jag beskriver vart du har fel och ställer motfrågor när du säger att jag har fel. Det är så en diskussion fungerar.

Jag tror för övrigt inte vi kommer längre med en sån här diskussion, det gör man sällan i ARTS-träsket... Som du sa, smaken är som baken och alla bör självklart spela det dem själva tycker bäst om.

Du är inte seriös hoppas jag? Menar du på att DotA2 och LoL har skill shots? Att du kan missa? Det enda sättet att missa i LoL och DotA2 är om du inte klickar på själva karaktären. I SMITE måste du sikta, tima och skjuta för att få träff. Det är inte bara att markera och slå en key.

Jag gav dig ett par exemplar och bad dig själv pröva spelet för att skapa en egen uppfattning. Jag pläderar inte för SMITE utan säger vad jag tycker? Sen om du personligen inte håller med eller i dessa fall antar utan att själv ha smakat eller prövat det så får det vara så. Förstår då inte varför du sitter och babblar på om du ska bara anta

Yes, det gör jag - jag fortsätter med att påstå att HiRez har en god relation till sin community i förhållande till Valve eller Riot. HiRez bötfäller inte spelare som Riot eller låser de mot skitiga kontrakt. HiRez har hela sitt dev-team på SWC och hejar på samt utvecklar relationer med sponsorer, spelare och fans - såg vi Gaben på senaste The International? Fan, till och med cosplay är stort i SMITE, haha

SMITE har varit i beta i nästan 1,5 år och fått massiva ändringar. Allt från dess meta, gudar till items och mappen. Med tanke på att du antar en massa samt inte har spelat det så har jag svårt att ta dig seriöst när du ska presentera dina tomma åsikter om något som inte stämmer

Du beskriver vart jag har fel? Jag kanske har fel. Men. Du har ingen aning om vad du pratar om Jag menar; du har inte testar SMITE; du har nog ingen hög rank eller competitive rank i vare sig DotA2 eller LoL. Du talar mycket om DotA2 och ARTS. Du förstår skillnanden mellan ARTS och MOBA? DotA2 är en ARTS spel där utgångspunkten är RTS (macro/micro ) medan MOBA är en genre för sig själv (skill shots, movement, meta osv).

Nej, det enda jag håller nog med dig om är att vi inte kommer inget vart ha en ARTS/MOBA diskussionen.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

1
Skriv svar