Visste du detta om Dreamcast?

Robot
Medlem
Visste du detta om Dreamcast?

Fasen, nu saknar jag mitt Dreamcast, Metropolis street racer och Shenmue


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Enorm potential på konsolen, synd att den gick i graven kommersiellt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent

En av mina favoritkonsoler, faktiskt. Kraftfull och massor med bra spel, just how I like it!

Dumma 18-åriga Mattias sålde den för att kunna köpa öl.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag skulle så gärna ha ett fabriksnytt Dreamcast, eller åtminstone ett i riktigt bra skick.

Medlem

Ångrar att jag sålde min.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ångrar som fan att jag sålde min. Lätt den bästa konsolen jag haft. Vet inte ens varför jag sålde den :\

Medlem

Ah, sonic adventure, shenmue, skies of arcadia, jet set radio, powerstone 2 och PSO. Vilka lir.

Kommer ihåg att interneträkningen blev ganska dyr efter några helkvällar av PSO-spelande då vi inte hade fått ADSL till vårt hus ännu.

Medlem

*Dammar av sitt osålda Dreamcast*

jbx
Medlem

Såldes en ny på eBay strax innan jul, sen gick för en dryg tusenlapp. Var riktigt nära att buda ångrar mig bittert nu:-(


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

En av mina favoritkonsoler, faktiskt. Kraftfull och massor med bra spel, just how I like it!

Dumma 18-åriga Mattias sålde den för att kunna köpa öl.

Lite som att sälja sitt barn för knark :,( Hur kunde du!! :/

Medlem

Fiffigt sätt att pirata spel på, och i slutändan ett värmande sätt att kunna ge denna konsoll mer livstid då allt övrigt stöd upphört.

ELF
Medlem

Aldrig rört ett Dreamcast. Men det är nog banne mig den snyggaste konsolen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Har en i toppskick som jag funderar på att sälja. Med en jävla massa spel. Bla quake, space channel 5, dragons blood mm mm plus pistol osv. Kan man pm:a här? I så fall gör det så kanske man kan komma överens om nåt..


signatur

Sur, gammal och cynisk..

Medlem

Jag såg ett Dreamcastspel på loppis förra veckan. Det är verkligen inte ofta man ser dem nu för tiden om man inte letar aktivt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan med glädje meddela att jag faktiskt köpte ett Dreamcast paket för ett halvår sedan, rätt modell, två dosor, vmu, flera spel som bland annat code veronica i original för bara 1200!
Allting i nyskick, bland det bästa köp jag någonsin har gjort

Medlem

Har min kvar men behöver fixa läsaren


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag har min DC kvar och jag har 63st spel till den samt ratt, ljuspistoler, massor med handkontrollers och vmus.

Skribent
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Mattias Frost:

En av mina favoritkonsoler, faktiskt. Kraftfull och massor med bra spel, just how I like it!

Dumma 18-åriga Mattias sålde den för att kunna köpa öl.

Lite som att sälja sitt barn för knark :,( Hur kunde du!! :/

Vet.

Skrivet av lillbrorsan:

Kan med glädje meddela att jag faktiskt köpte ett Dreamcast paket för ett halvår sedan, rätt modell, två dosor, vmu, flera spel som bland annat code veronica i original för bara 1200!
Allting i nyskick, bland det bästa köp jag någonsin har gjort

Nice! Vad innebär "rätt modell"?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

En av mina favoritkonsoler, faktiskt. Kraftfull och massor med bra spel, just how I like it!

Dumma 18-åriga Mattias sålde den för att kunna köpa öl.

Underskatta aldrig kraften hos några folköl

Medlem

"Visste du detta om Dreamcast?"

The clickbait is strong with this one. Snälla FZ, bli inte som Gawker. Jag vet att det rört sig åt det hållet den senaste tiden, men snälla sluta!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Redaktör
Ponny

Shenmue, i synnerhet tvåan, är ett tidlöst mästerverk. Fick det i julklapp och minns så tydligt när jag vaknade på juldagsmorgonen och knäppte igång konsolen...


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar