Telltale bekräftar – jobbar på helt nytt varumärke

Robot
Telltale bekräftar – jobbar på helt nytt varumärke

Nya chefen skvallrar om hemliga partners och planerna på egna projekt - vågar vi hoppas på Quake?

#telltale-games, #the-wolf-among-us, #minecraft


Redaktör
Ponny
Telltale bekräftar – jobbar på helt nytt varumärke

Snälla, Telltale, gör Dr. Quinn. Det skulle måhända bara sälja i ett ex, men ändå!


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Snälla, Telltale, gör Dr. Quinn. Det skulle måhända bara sälja i ett ex, men ändå!


signatur
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Snälla, Telltale, gör Dr. Quinn. Det skulle måhända bara sälja i ett ex, men ändå!

Väntar fortfarande på nästa del av BTTF, jag. Med tanke på hur sista avsnittet slutade så var det som upplagt för fortsättning. Hoppas kan man iallafall. (även om det kanske inte blir deras nästa projekt)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Inga fler "peka-klicka"!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hade hellre sett dom fokusera på ett par serier åt gången så man slipper vänta 3 månader per episod!! Imo så förstörde den långa väntan mycket av inlevelsen i Walking Dead S2


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tippar på dragon age samt deus ex ibland dessa.

Skribent
Skrivet av Javas:

Hade hellre sett dom fokusera på ett par serier åt gången så man slipper vänta 3 månader per episod!! Imo så förstörde den långa väntan mycket av inlevelsen i Walking Dead S2

Jag väntar alltid tills alla avsnitten är släppta innan jag börjar spela. Visst, det blir lite som tortyr, men det blir det ju att köra tre timmar och vänta tre månader också.. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Börjar bli lite väl hybris nu.?

Såklart de vill rida på framgångsvågen och hypen efter The Walking Dead, men finns stor risk de vattnar slut på konceptet snabbare än de själva tycker. Det är ju inte direkt något revolutionerande gameplay som egentligen inte ens är överdrivet roligt.

Stor risk man istället tittar på Lets Play-videos om det blir för mycket av det goda. Besluten kan man ju alltid googla upp


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Avskyr egentligen dessa spel. Ser inte underhållningsvärdet i det, och att episode basera dem gör dem bara rikare. Vad telltale borde göra om dom ska fortsätta göra skräpspel av bra varumärken är åtminstonde att bygga en bättre optimerad motor.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Javas:

Hade hellre sett dom fokusera på ett par serier åt gången så man slipper vänta 3 månader per episod!! Imo så förstörde den långa väntan mycket av inlevelsen i Walking Dead S2

Jag väntar alltid tills alla avsnitten är släppta innan jag börjar spela. Visst, det blir lite som tortyr, men det blir det ju att köra tre timmar och vänta tre månader också.. =/

Efter Walking Dead S2 så insåg jag att det är värt att avvakta tills näst sista episoden släppts..som tidigast Hade dom kunnat punga ut en episod i månaden så hade jag nog orkat väntat men nästan 3 månader är lite väl, känslorna man upplevt under föregående episoder hinner försvinna helt.

Jag var fylld med känslor under den sista timmen i säsongsfinalen på S1 men den sista timmen i S2 finalen kände jag ingenting för karaktärerna eller situationen längre.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Varför inte Battlefield..

Ett BF utan buggar vore ju Gött..

Medlem
Skrivet av robbis:

Avskyr egentligen dessa spel. Ser inte underhållningsvärdet i det, och att episode basera dem gör dem bara rikare. Vad telltale borde göra om dom ska fortsätta göra skräpspel av bra varumärken är åtminstonde att bygga en bättre optimerad motor.

Hur blir de rikare på det? Det går ju bara att köpa hela säsongen för fullpris som väl är runt 250?

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av robbis:

Avskyr egentligen dessa spel. Ser inte underhållningsvärdet i det, och att episode basera dem gör dem bara rikare. Vad telltale borde göra om dom ska fortsätta göra skräpspel av bra varumärken är åtminstonde att bygga en bättre optimerad motor.

Hur blir de rikare på det? Det går ju bara att köpa hela säsongen för fullpris som väl är runt 250?

Med tanke på innehållet i varje episode så är det ju knappast värt 250:- / säsong. 3 säsonger = 750:- dvs.. Dyrare än att köpa ett nytt spel på gamestop vilka har hutlösa priser. Och innehållsmässigt sämre, dålig motor. Samma spel over and over igen med annan story. fan mer nöje att spela årliga uppdateringar av CoD

"Half-Life" när de ändå är så bra kompisar med VALVe.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hoppas på Aliens eller X-Files! Tror det hade funkat rätt bra med The Walking Dead-dynamiken. En grupp med marinsoldater som skall överleva en infesterad atmosfär-reaktor på LV-426...eller "Spooky" Mulder och Scully löser paranormala mysterier.

Medlem
Skrivet av robbis:

Avskyr egentligen dessa spel. Ser inte underhållningsvärdet i det, och att episode basera dem gör dem bara rikare. Vad telltale borde göra om dom ska fortsätta göra skräpspel av bra varumärken är åtminstonde att bygga en bättre optimerad motor.

Spelen är ju redan så optimerade att jag nästan kan spela dem på min elektroniska pepparkvarn...

Medlem

Det känns som att de jobbar på lite för många titlar samtidigt nu.

Medlem

Tycker att spelen är bra, så jag hoppas att det blir ett fint IP. De gör det kanske lite väl lätt för sig nu när alla befintliga spel är stöpt i samma form, men å andra sidan är det väldigt bra, samt bra optimerat på plattformarna. Skulle vara kul om de går från sin formula lite med deras nya IP, det går säkert att göra bra berättelser utan cell-shading och QTE.

Medlem

The wolf among us säsong 2 skulle jag gärna vilja Telltaleifieras.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

The wolf among us säsong 2 skulle jag gärna vilja Telltaleifieras.

Läser jag fel? Telltale gör ju Wolf Among Us.

Medlem

Precis, och i den strida strömmen av nya titlar hoppas jag den inte glöms bort fullständigt.

1
Skriv svar